Προχωράει η Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας -Ποιες περιοχές θα ενώνει

Έντονη είναι η κινητικότητα που επικρατεί γύρω από το μεγάλο έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις και θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν του νησιού. Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ που θα οδηγήσουν στην υλοποίηση του μεγάλου έργου της Υποθαλλάσιας Ζεύξης Λευκάδας η οποία θα συνδέσει το οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας με το νησί του Ιονίου.

ionia-odos

Έντονη είναι η κινητικότητα που επικρατεί γύρω από το μεγάλο έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις και θα αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν του νησιού. Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ που θα υλοποιήσουν την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας η οποία θα συνδέσει το οδικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας με το νησί του Ιονίου.

Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που δημοσιεύτηκε στις 24 Μαρτίου 2023, προχωρά ακόμα ένα διαγωνισμός επιλογής Τεχνικού Συμβούλου. Ο τελευταίος θα υποβοηθήσει τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβασης Παραχώρησης στην προετοιμασία, ωρίμανση και διενέργεια Διαγωνισμού Ανάθεσης σύμβασης ΣΔIΤ για το έργο «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία και Συντήρηση της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας – Ν. Αιτωλοακαρνανίας».
Προσφορές απέστειλαν τρεις οικονομικοί φορείς και μετά την αξιολόγησή τους από την Επιτροπή ή Διενέργειας και Αξιολόγησης των Προσφορών, προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η Planet Α.Ε. με συνολική βαθμολογία 136,5. Ο συνολικός προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται σε 947.670 ευρώ.

Για την υλοποίηση της υποθαλάσσιας Λευκάδας μέσω ΣΔΙΤ απαιτείται η περαιτέρω ωρίμανση του έργου και στη συνέχεια να λάβει το «πράσινο φως» από τη Διυπυοργική Επιτροπή ΣΔΙΤ.

Η ακτινογραφία του έργου
Με βάση τον παλιό διαγωνισμό (σύμβαση παραχώρησης) ο οποίος είχε ναυαγήσει, θα κατασκευαζόταν οδικό τμήμα μήκους 3 χλμ. συμπεριλαμβανομένης υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., από τα οποία τα 450 μ. αφορούσαν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 και 270 μ. αφορούσαν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα. Η προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας βασιζόταν στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση.

Σήμερα η σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας με τη Λευκάδα γίνεται μέσω μεταλλικής αρθρωτής γέφυρας που είναι περιστρεφόμενη και πλαγιοδετεί για την απελευθέρωση του στενού, αβαθούς δίαυλου, διακόπτοντας την οδική κυκλοφορία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τους καλοκαιρινούς μήνες να δημιουργούνται ουρές αναμονής οχημάτων, προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους ταξιδιώτες. Πρόβλημα προκαλείται και στους δρόμους του νησιού, δεδομένου ότι τα οχήματα εισέρχονται και εξέρχονται του νησιού από τον αστικό ιστό της πόλης.

Η Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας εκτιμάται ότι θα αποτελέσει «αντίδοτο» στα παραπάνω, βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των χρηστών. Παράλληλα, θα εξασφαλίζονται γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, ενώ θα αναβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό το τουριστικό προϊόν.

 

 

carandmotor.gr

 

 

Δημοσκοπήσεις: Οι πρώτες μετρήσεις μετά το Πάσχα για ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ- Ποιο κόμμα ανεβαίνει