ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΥποχρεωτική αντικατάσταση των ταξί: Ελάχιστα τα παλιά ταξί στο Αγρίνιο

Υποχρεωτική αντικατάσταση των ταξί: Ελάχιστα τα παλιά ταξί στο Αγρίνιο

Υποχρεωτική αντικατάσταση των ταξί: Ελάχιστα τα παλιά ταξί στο Αγρίνιο
  • Μπορεί στο Αγρίνιο να είναι περιορισμένος ο αριθμός των ταξί που θα πρέπει να αντικατασταθούν, ωστόσο ο κλάδος προβληματίζεται καθώς μέσα σε τρεις μήνες πρέπει να βρεθεί το κεφάλαιο για την αγορά νέου ταξί, τη στιγμή που ο κλάδος «δεν έχει σηκώσει κεφάλι» από τις επιπτώσεις της πανδημίας.
  • Τι αναφέρει ο Πρόεδρος των Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας 

«Ίλιγγο» προκαλεί το γεγονός ότι μόλις τρεις μήνες πριν λήξει το έτος αρκετοί ιδιοκτήτες ταξί στην Αιτωλοακαρνανία και γενικότερα ανά την Ελλάδα καλούνται να αντικαταστήσουν το ταξί τους!

Στην Ελλάδα βάσει νόμου το όριο ενός αυτοκινήτου, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι πολύ συγκεκριμένο. Δόθηκε βέβαια παράταση από το αρμόδιο υπουργείο στις 31/12/21 όσοι διαθέτουν ταξί που «λήγει» η προθεσμία «ζωής» του, πρέπει να το αντικαταστήσουν, ωστόσο, ανακύπτει φλέγον ζήτημα, καθώς η απόκτηση νέου επαγγελματικού αυτοκινήτου είναι απαγορευτική σχεδόν μετά από 10 χρόνια οικονομικής κρίσης και της υγειονομικής κρίσης, που ακολούθησε και είναι ακόμη σε εξέλιξη.

Ταυτόχρονα, το υπουργείο Μεταφορών, που με «βαριά καρδιά» έδωσε παράταση του ενός έτους κάτι που έγινε βέβαια και στο εξωτερικό λόγω της πανδημίας, «δείχνει» προς τα ηλεκτρικά ταξί στους επαγγελματίες του κλάδου, ο κόσμος των οποίων είναι ακόμη μεγαλύτερο και απαγορευτικό για την τσέπη των επαγγελματιών.

«Ο αριθμός των ταξί που πρέπει να αντικατασταθεί στο Αγρίνιο είναι μικρός, αλλά δεν παύει να αποτελεί μείζων ζήτημα για τους ιδιοκτήτες αυτούς, τόσο η αντικατάσταση του ταξί τους, όσο και το κόστος της αντικατάστασης που είναι και ο βασικότερος παράγοντας.

Ο Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας

Ο στόλος των ταξί στην περιοχή είναι αναβαθμισμένος σε σχέση με μεγάλα αστικά κέντρα στα οποία κυκλοφορούν ταξί ακόμη και από το 1999, αλλά ο νόμος προβλέπει την αντικατάσταση και το υπουργείο δεν είναι διατεθειμένο να κάνει κανένα βήμα πίσω ως προς αυτό, παρά τις δύσκολες συγκυρίες που ζήσαμε και συνεχίζουμε να ζούμε, που για τα ταξί σήμανα ότι μεγάλο χρονικό διάστημα δεν μπορούσαν να δουλέψουν όσο και αν το ήθελαν» τόνισε ο Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας.

Παράλληλα, πάρα πολλοί επαγγελματίες του κλάδου δε διαθέτουν δυνατότητα τραπεζικού δανεισμού ή άλλης μορφής χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να καταφύγουν στην απόκτηση μεταχειρισμένου ταξί, με αποτέλεσμα να ανακύπτει άλλου είδους πρόβλημα, καθώς η ελληνική αγορά δεν διαθέτει μεγάλο αριθμό ετοιμοπαράδοτων ταξί.

Συνεπώς, μέσα σε λίγους μήνες πρέπει να γίνουν ταξινομήσεις επαγγελματικών αυτοκινήτων (ταξί) που θα γίνονταν σε 4 χρόνια, κάτι που αυτομάτως στρέφει τους επαγγελματίες το κλάδου σε εισαγόμενα αυτοκίνητα που συνεπάγεται με μεγαλύτερο ίσως κόστος και κυρίως τους «οδηγεί» σε οχήματα που δεν μπορούν να ελέγξουν την ποιότητά τους πριν τα προμηθευτούν.

Επιπροσθέτως το γεγονός ότι μόλις 8 αιτήσεις ανά την Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Κυβέρνησης, υπάρχουν για ένταξη στο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά», που προβλέπει την αντικατάσταση συμβατικών ταξί με αμιγώς ηλεκτρικό, αποτυπώνει την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, τη στιγμή μάλιστα που ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας ανακοίνωσε γενναία αύξηση στις επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικού ταξί!

Συγκεκριμένα ανακοίνωσε πως για τα πρώτα 2.000 ηλεκτρικά ταξί αντιστοιχεί επιδότηση της τάξεως των 20.000 ευρώ ανά όχημα συν 2.500 ευρώ για την απόσυρση του παλιού ταξί!

Αυτό, σε συνδυασμό πως το πρόγραμμα «κινούμε ηλεκτρικά» ήδη «τρέχει» ένα χρόνο και σ αυτό το χρονικό διάστημα υπάρχουν οι 8 αιτήσεις είναι η μεγαλύτερη απόδειξη, όπως λένε οι ιδιοκτήτες ταξί, πως για την αντικατάσταση του επαγγελματικού τους αυτοκινήτου δεν αρκεί μόνο η γενναία επιδότηση για ηλεκτρικά ταξί, αλλά η ουσία είναι η πραγματική οικονομία και η πτώση σε μεγάλο βαθμό της δουλειάς τους.

«Τα ποσοστά στην πτώση της δουλειάς μας είναι πολύ μεγάλα. Κατά την πρώτη περίοδο της υγειονομικής κρίσης πολλοί συνάδελφοι αναγκάστηκαν να μην βγαίνουν για δουλειά, γιατί όσες ώρες και αν ανέμεναν σε μια πιάτσα ταξί ο κόσμος ήταν στο σπίτι του. Σε ώρες που θεωρούνται αιχμής κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας σε κάθε πιάτσα ταξί ανέμεναν ελάχιστα ταξί, τα οποία και αυτά δε δούλευαν συνέχεια» ανέφερε ο κ. Μάττας δίνοντας το «στίγμα» των ταξί στο Αγρίνιο κατά τον πρώτο χρόνο της πανδημίας και κατ’ επέκταση της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στο πλαίσιο της οποίας αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου πρέπει να αντικαταστήσουν το ταξί τους.

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Αράχνες και πάλι στο Αιτωλικό

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr