Βρετανία: Τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη μονάδα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα
Τέθηκε σε λειτουργία στη Βρετανία το πρώτο εργοστάσιο που δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα απευθείας από τον αέρα και το μετατρέπει σε βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF).…
Τέθηκε σε λειτουργία στη Βρετανία το πρώτο εργοστάσιο που δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα απευθείας από τον αέρα και το μετατρέπει σε βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF).
Το μηχάνημα, το οποίο αναπτύχθηκε από την εταιρεία Mission Zero Technologies σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ και λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, θα δεσμεύει 50 τόνους διοξειδίου του άνθρακα από τον αέρα ετησίως και θα τους μετατρέπει σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα. Το μηχάνημα μπορεί να δεσμεύσει τεράστιους όγκους αέρα, να διαχωρίσει επιλεκτικά το διοξείδιο του άνθρακα και στη συνέχεια τον διοχετεύει πίσω στην ατμόσφαιρα.
Πρόσφατα υπήρξε μεγάλος ενθουσιασμός σχετικά με την τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα – με εταιρείες όπως η Alphabet και η JPMorgan Chase να επενδύουν σημαντικά σε αυτήν. Ωστόσο ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτός δεν είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος απομάκρυνσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον αέρα.
Ο Δρ. Στιβ Σμιθ, εκτελεστικός διευθυντής του Oxford Net Zero, δήλωσε πώς τα έργα αυτά είναι «πραγματικά μικρά και πραγματικά ακριβά», προσθέτοντας ότι υπάρχουν πιο αποδοτικές εναλλακτικές λύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι η κλιμάκωση διαφορετικών τεχνολογιών, όπως η δέσμευση του άνθρακα, θα μπορούσε να μας βοηθήσει να πλησιάσουμε τους κλιματικούς μας στόχους.
Οι επιστήμονες της Oxford Net Zero δεν απορροφούν απλώς τον άνθρακα από την ατμόσφαιρα, αλλά τον χρησιμοποιούν και για να παράγουν βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών. Οι αερομεταφορές ευθύνονται για περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών. Σύμφωνα με τον Ιλάμπ Αχμέντ, επιστημονικό συνεργάτη του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, τα βιώσιμα καύσιμα μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον αντίκτυπο των αερομεταφορών στο περιβάλλον – και είναι ένα σημαντικό βήμα προς τον φιλόδοξο στόχο της βρετανικής κυβέρνησης να αυξήσει τη χρήση των SAF σε τουλάχιστον 10% μέχρι το 2030.
Ωστόσο, η ακτιβίστρια Αλίθια Γουάρινγκτον από τη φιλανθρωπική οργάνωση Possible, δήλωσε στο Sky News ότι ο αντίκτυπος αυτών των εναλλακτικών καυσίμων είναι αρκετά μικρός.
«Τα καύσιμα SAF, τα οποία παρασκευάζονται από άνθρακα και υδρογόνο, απαιτούν τεράστιες ποσότητες ενέργειας, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πολύ μικρή κλίμακα. Τα βιοκαύσιμα θα απαιτούσαν μια τεράστια ποσότητα γης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αποψίλωση των δασών και ακόμη περισσότερες εκπομπές», επισήμανε η ακτιβίστρια.
ΠΗΓΗ: Sky News