ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιο«Βραχνάς» τα e-τιμολόγια για τις μικρές επιχειρήσεις του Αγρινίου

«Βραχνάς» τα e-τιμολόγια για τις μικρές επιχειρήσεις του Αγρινίου

«Βραχνάς» τα e-τιμολόγια για τις μικρές επιχειρήσεις του Αγρινίου

«Βραχνάς» τα e-τιμολόγια για τις μικρές επιχειρήσεις

Πρόβλημα  για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν μηχανογραφήσει την δραστηριότητά τους

Νέος «βραχνάς» για μικρομάγαζα και ελεύθερους επαγγελματίες είναι τα e-τιμολόγια και τα ηλεκτρονικά βιβλία της ΑΑΔΕ, καθώς υπάρχουν επιχειρήσεις και επαγγελματικοί κλάδοι που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις, τον εξοπλισμό και συχνά την τριβή με την τεχνολογία, ώστε να μπορέσουν να «ανεβάσουν» στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, διαδικασία που δεν εμπίπτει στα καθήκοντα του λογιστή, εκτός και έχει συμφωνηθεί κάτι τέτοιο μεταξύ επαγγελματία και λογιστή.

Η αδυναμία αυτή πολλών επαγγελματιών παρουσιάζεται συχνά στην περιοχή μας και αφορά κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς.

Στις περιπτώσεις αυτές οι εν λόγω επιχειρήσεις εκδίδουν λίγα τιμολόγια το μήνα και αποτελεί «βραχνάς» η διαδικασία, διότι, πέραν των δυσκολιών που προαναφέρθηκαν, η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ απαιτεί γνώσεις, αλλά είναι και δύσκολη στη χρήση της!

Σε μεγάλα αστικά κέντρα η όλη διαδικασία, αν την αναλάβει λογιστής να την διεκπεραιώσει έχει υψηλό κόστος, ενώ συχνά – πυκνά πολλοί λογιστές δεν είναι πρόθυμοι να την εκτελέσουν, καθώς θεωρούν ασύμφορη την εργασία αυτή.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Λογιστών – Φοροτεχνικών Αγρινίου και Περιχώρων Τάσος Προβίδας εξηγεί το τι ισχύει στα μικρότερα αστικά κέντρα και την περιοχή του Αγρινίου, ξεκαθαρίζοντας πως η ανάρτηση των ηλεκτρονικών τιμολογίων σε καμία περίπτωση δεν είναι δουλειά των λογιστών!

«Όλα σχετικά με τα ηλεκτρονικά βιβλία και κατ’επέκταση με τα ηλεκτρονικά τιμολόγια  ξεκίνησαν το 2020 με την απόφαση Α.1138/2020 όπου καθορίζει την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Τα τιμολόγια που εκδίδονται χειρόγραφα ή μηχανογραφικά διαβιβάζονται στην πλατφόρμα myData της ΑΑΔΕ μέσω κάποιων συγκεκριμένων καναλιών διαβίβασης όπως αυτά προβλέπονται στην Α.1138.

Αυτή είναι βασική υποχρέωση των επιχειρήσεων σύμφωνα  με το άρθρο 4 παρ. 3 της Α.1138, τόνισε ο κ. Προβίδας δίνοντας το γενικό «στίγμα».

Στο πλαίσιο αυτό συνέχισε λέγοντας: «οι πολύ μικρές επιχειρήσεις εκδίδουν χειρόγραφα τιμολόγια. Η διαδικασία διαβίβασης αυτών των τιμολογίων δεν είναι εύκολο να γίνει. Η διαβίβαση αυτών των τιμολογίων δεν είναι εύκολο να γίνει.

Υπάρχει ειδικό κανάλι διαβίβασης – σε αυτές τις περιπτώσεις – , είναι μια ειδική φόρμα καταχώρησης που έχει η ΑΑΔΕ στο mydata. Η φόρμα αυτή δεν είναι εύκολη στη χρήση, χρειάζεται γνώσεις για να το κάνεις, ενώ απαιτείται και χρόνος για την καταχώρηση κάθε χειρόγραφου τιμολογίου. Η διαδικασία αυτή είναι υποχρέωση της επιχείρησης να την κάνει – όπως αναφέρθηκε ανωτέρω – και όχι του λογιστή.

Δεν έχει αλλάξει αυτό που μέχρι τώρα έκανε η επιχείρηση, δηλαδή να πηγαίνει στον λογιστή της τα παραστατικά εσόδων και εξόδων. Αυτό που αλλάζει είναι η ανάρτηση των εσόδων στο mydata,  και για αυτό είναι υπεύθυνος αποκλειστικά ο εκδότης του τιμολογίου.

Μπορεί φυσικά ο επαγγελματίας με την μικρή επιχείρηση – εφόσον το συμφωνήσει -να εξουσιοδοτήσει τον λογιστή ή άλλο πρόσωπο λ.χ. ένα μηχανογράφο για να  αναρτήσει τα τιμολόγια στο mydata, όμως, δεν συμβαίνει αυτό γιατί όλοι οι πελάτες πάνε στο λογιστή τους και θεωρούν ότι η διαβίβαση των τιμολογίων στην πλατφόρμα είναι δουλειά του λογιστή.

Πρόεδρο των Λογιστών Αγρινίου και Περιχώρων Τάσο Προβίδα

Αν  παρόλα αυτά ο λογιστής μπορεί να το αναλάβει , σίγουρα θα έχει με κάποιο κόστος, το οποίο θεωρώ πως είναι λογικό, διότι είναι πέρα από τη δουλειά που κάνει, δεν είναι όμως ωραίοτο ορθό.

Πέραν αυτού όμως υπάρχουν δεσμεύσεις, χρονικά περιθώρια και η ευθύνη του τι έχω ανεβάσει και εκδώσει και για αυτό συμβουλεύουμε ως σύλλογος τους λογιστές να τοαποφεύγουν την εμπλοκή τους στην διαβίβαση των εσόδων.

Η λύση – που προτείνεται από την ΑΑΔΕ – για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αναλάβουν το κόστος της μηχανογράφησης είναι μια εφαρμογή που έχει φτιάξει η ΑΑΔΕ για τιμολόγηση την e-timologio (https://www.aade.gr/timologio), όπως την ονομάζει. Μέσω αυτής της πλατφόρμας μπορεί η επιχείρηση να εκδίδει τα τιμολόγια της, τα οποία θα διαβιβάζονται απευθείας στα myData. Και σε αυτή την περίπτωση όμως εκτός του μηδενικού κόστους από την πλευρά της επιχείρησης απαιτείται να υπάρχουν γνώσεις χειρισμού Η/Υ.

Υπάρχουν κατηγορίες επιχειρήσεων που οι επαγγελματίες δεν έχουν γνώση χρήσης υπολογιστή και γενικότερα δεν έχουν επαφή με την τεχνολογία.

Στον αντίποδα όμως το κράτος έχει αποφασίσει μέσω του myDataνα πετύχει μείωση της φοροδιαφυγής

Μέχρι στιγμής δεν έχω λάβει πληροφόρηση ότι στην περιοχή μας – όσο αφορά τον Σύλλογό μας – το ενδεχόμενο λογιστές να αναλαμβάνουν την διαδικασία της ανάρτησης των τιμολογίων στην πλατφόρμα και να την χρεώνουν.

Οι λογιστές μάλιστα έχουμε επικοινωνήσει με τους πελάτες μας για να δούμε ποιος είναι σε θέση και ποιος όχι να κάνει από μόνος του την διαδικασία της ανάρτησης, ώστε να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με αυτούς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν.

Πλέον υπάρχουν στην αγορά αρκετές λύσεις μηχανογράφησης εύκολες στη λειτουργία τους και με χαμηλό κόστος. Ως σύλλογος έχουμε προτείνει, όπως προαναφέραμε, στους συναδέλφους να αποφεύγουν να εμπλακούν στην διαδικασία της διαβίβασης των εσόδων, οπότε δεν φτάνουμε καν να μιλήσουμε – σήμερα -για κόστος στις περιπτώσεις αυτές.

Τον Ιανουάριο του 2020 ο Σύλλογος Λογιστών – Φοροτεχνικών Αγρινίου και Περιχώρων, με πρωτοβουλία του και την υποστήριξη του Εμποροβιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, διοργάνωσε ενημερωτική ημερίδα με θέμα την εφαρμογή των myDataπου απευθυνόταν σε όλους τους επαγγελματικούς φορείς του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής.

Σκοπός της ημερίδας ήταν να τους ενημερώσουμε για τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, τα ηλεκτρονικά βιβλία και το γενικό πλαίσιο λειτουργίας των myData. Δυστυχώς δεν υπήρχε ιδιαίτερη συμμετοχή και ακόμη και σήμερα πολλοί επαγγελματίες δεν έχουν σαφή εικόνα για το ζήτημα.

Ο λογιστής εξειδικεύει στον κάθε πελάτη του το τι χρειάζεται και τι πρέπει να πράξει, ενώ το γενικό πλαίσιο θα έπρεπε να το γνωρίζει από μόνος του ο εκάστοτε επιχειρηματίας – επαγγελματίας μέσα από ενημέρωση σαν κι αυτή.

Δεν είναι ακόμη αργά, αλλά σε λίγο θα είναι, ώστε επαγγελματικοί φορείς να δώσουν βαρύτητα στο ζήτημα και να ενημερώσουν διεξοδικά τα μέλη τους για τα ηλεκτρονικά βιβλία και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, ώστε όταν περνούν το κατώφλι του λογιστή να ξέρουν τι χρειάζεται και για ποιο λόγο και πότε μπορεί να προκύψει κάποιο κόστος από την πλευρά του λογιστή.

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Κορονοϊός: 302 νέα κρούσματα στην Αιτωλοακαρνανία, 18.869 σε όλη την χώρα

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr