Το μικρότερο μετρό στον κόσμο: Σε 8 λεπτά διανύει όλη τη διαδρομή με παράξενα κεκλιμένα βαγόνια

mikrotero-metro-kosmo

Το πιο μικρό μετρό στον κόσμο είναι και το πιο ασυνήθιστο που υπάρχει.

Aυτό το σύστημα μετρό, το παλαιότερο σύστημα υπόγειων μεταφορών στη Μέση Ανατολή, είναι το μικρότερο στον κόσμο, καθώς διαθέτει μόνο τέσσερα βαγόνια, έξι σταθμούς και μια ενιαία σήραγγα που η έκτασή της είναι μόλις πάνω από 1,7 χιλιόμετρα.

Ήταν επίσης το μοναδικό υπόγειο σύστημα μεταφοράς στη χώρα μέχρι να δημιουργηθεί πέρυσι μια νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Όπως αναφέρει το express.co.uk, το Carmelit, που βρίσκεται στη Χάιφα του Ισραήλ, κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1956 και ολοκληρώθηκε το 1959. Μέχρι το άνοιγμα του σιδηροδρόμου του Τελ Αβίβ το 2023, ήταν το μοναδικό υπόγειο σύστημα στη χώρα.

Πήρε το όνομά του από το όρος Καρμέλ από το οποίο διέρχεται, η υψομετρική διαφορά μεταξύ του πρώτου και του τελευταίου σταθμού είναι 274 μέτρα.

Ως εκ τούτου, τα βαγόνια έχουν κεκλιμένο σχεδιασμό, με σκαλοπάτια μέσα σε κάθε βαγόνι και στις πλατφόρμες.

Το Carmelit είναι το μικρότερο σύστημα μετρό στον κόσμο, με τα τέσσερα βαγόνια να λειτουργούν ως δύο συρμοί των δύο βαγονιών που κινούνται σε μία μόνο γραμμή με ένα μικρό βρόχο διέλευσης για να μπορούν να περνούν ο ένας από τον άλλο.

Από άκρη σε άκρη, η διαδρομή διαρκεί μόλις οκτώ λεπτά.

Η ιστορία του πιο μικρού μετρό του κόσμου
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται αναγκάζει το δίκτυο να έχει έναν ίσο αριθμό σταθμών σε περίπου ίσες αποστάσεις, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένοι από τους σταθμούς δεν βρίσκονται κοντά σε μεγάλα κέντρα, αλλά ήταν απαραίτητοι για τεχνικούς λόγους.

Τη σύνδεση του Όρους Καρμέλ με το κέντρο της Χάιφα οραματίστηκαν για πρώτη φορά οι βρετανικές αρχές, για την εξυπηρέτηση του επιχειρηματικού κέντρου όταν σχεδιάστηκε.

Το μικρότερο μετρό του κόσμου | Shutterstock

Η Solel Boneh, μια ισραηλινή εταιρεία, πραγματοποίησε τα έργα, προχωρώντας με ρυθμό τριών μέτρων την ημέρα.

Από την έναρξη λειτουργίας του, ο Carmelit έκλεισε για επισκευές τρεις φορές, μία φορά για εντατική ανακαίνιση το 1986, τον Μάρτιο του 2015 λόγω ενός ελαττωματικού καλωδίου και τον Φεβρουάριο του 2017 όταν ξέσπασε πυρκαγιά στον σταθμό της πλατείας Παρισιού.

Σήμερα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού δεν ζει κοντά στους σταθμούς, δεν χρησιμοποιείται πολύ συχνά.

Το δίκτυο λειτουργεί από τις 6 π.μ. έως τις 10 μ.μ. από Κυριακή έως Πέμπτη και από τις 6 π.μ. έως τις 3 μ.μ. την Παρασκευή και την παραμονή των αργιών. Το τρένο είναι κλειστό τα Σάββατα και τις αργίες.

Τα εισιτήρια για τους ενήλικες κοστίζουν περίπου 1,6 ευρώ, ενώ το ταξίδι μετ' επιστροφής κοστίζει 3,3 ευρώ.

reader.gr

 

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας;