ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΔιαφοραΤο Ιόνιο στις πέντε περιοχές που βούλιαξαν από τουρισμό

Το Ιόνιο στις πέντε περιοχές που βούλιαξαν από τουρισμό

Το Ιόνιο στις πέντε περιοχές που βούλιαξαν από τουρισμό
Tην περίοδο 2017-2019 τα ελληνικά ξενοδοχεία δαπάνησαν μόνο για ανακαινίσεις το ποσό των 2,9 δις. ευρώ, καταγράφοντας μια σταθερή επένδυση 1 δισ. ευρώ ανά έτος από τον κλάδο

Με τον εφιάλτη της υψηλής εποχικότητας αλλά και της υπερσυγκέντρωσης επισκεπτών και εισπράξεων μόνο στις 5 από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, εξακολουθεί να παλεύει ο ελληνικός τουρισμός παρά τις προσπάθειες των τελευταίων ετών. Τη διαμορφωμένη κατάσταση ήρθε να επιβεβαιώσει για άλλη μια φορά μία ακόμα μελέτη, αυτή που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνων και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ).

Σύμφωνα με το ΙΤΕΠ, η εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού όχι μόνο δεν μειώθηκε το 2019, αλλά εξακολουθεί και παραμένει υψηλή, όπως αποτυπώνεται στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα. Μάλιστα το 4μηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου 2019 έφτασε το 71% του ετήσιου συνόλου από 68% που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Βελτιώσεις φαίνεται ότι επιδέχεται και η επίδοση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δεδομένου ότι μπορεί οι αεροπορικές αφίξεις αλλοδαπών τουριστών το 2019 να παρουσίασαν αύξηση κατά 2,1%, αλλά εάν δεν συνυπολογιστούν οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, οι αφίξεις στα περιφερειακά αεροδρόμια μειώθηκαν κατά 1,7%.

Την ίδια στιγμή το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019:

– Ιόνιο

– Νότιο Αιγαίο

– Μακεδονία

– Αττική

– Κρήτη

συγκέντρωσαν το 77% των επισκέψεων, το 84% των διανυκτερεύσεων και το 88% τουριστικών εισπράξεων.

Στον αντίποδα τα μεγέθη στις υπόλοιπες Περιφέρειες ήταν δυσανάλογα χαμηλά με τις επισκέψεις να διαμορφώνονται στο 23,3%, τις διανυκτερεύσεις στο 16,2% και τις εισπράξεις μόλις στο 12,1%, διαμορφώνοντας ουσιαστικά μία Ελλάδα δύο ταχυτήτων σε επίπεδο τουρισμού.

Παρά τις δυσκολίες, πάντως, σύμφωνα με τη μελέτη, η ξενοδοχεία της χώρας παραμένει βραχίονας επενδυτικής ανάπτυξης και κύριος εργοδότης για την ελληνική οικονομία καθώς την περίοδο 2017-2019 τα ελληνικά ξενοδοχεία δαπάνησαν μόνο για ανακαινίσεις το ποσό των 2,9 δις. ευρώ, καταγράφοντας μια σταθερή επένδυση 1 δισ. ευρώ ανά έτος από τον κλάδο.

Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων το Μάιο σε επίπεδο χώρας φαίνεται ότι την τελευταία διετία διαμορφώνεται στο 57%-58% και τον Αύγουστο στο 86%-87%, γεγονός που αντανακλά την έντονη εποχικότητα που εξακολουθεί να παραμένει ένα βασικό ενδημικό πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού.

Αναφορικά με τις τιμές, το 50% των ξενοδοχείων το Μάιο διαθέτει τα δωμάτιά του κάτω από 60 ευρώ, ενώ τον Αύγουστο κάτω από 100 ευρώ.

Η απασχόληση στα ελληνικά ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 4,2% το Μάιο και κατά 1,3% τον Αύγουστο του 2019 σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2018.

Επίσης για κάθε 2,5 νέα δωμάτια δημιουργείται 1 θέση εργασίας. Αναλυτικά ανά κατηγορία μία θέση εργασίας δημιουργείται:

  • Για κάθε 1,5 δωμάτιο πέντε αστέρων
  • Για κάθε 2,0 δωμάτια τεσσάρων αστέρων
  • Για κάθε 3,1 δωμάτια τριων αστέρων
  • Για κάθε 3,6 δωμάτια 2 αστέρων
  • Για κάθε 4,3 δωμάτια ενός αστέρα

Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι ενώ το 2019, συνολικά από τα ξενοδοχεία αναζητήθηκαν 21.821 νέες θέσεις εργασίας, δεν καλύφθηκαν περίπου οι 7.000 θέσεις. Συγκεκριμένα, το 2019, συνολικά από τα ξενοδοχεία ζητήθηκαν 21.821 θέσεις εργασίας, από τις οποίες καλύφθηκαν οι 15.852 (73%).

Οσο για τις εκτιμήσεις των ξενοδόχων για τα βασικά τους μεγέθη το 2020, είναι ότι θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα, με ποσοστά από 50%-65%. Το 25% περίπου των ερωτηθέντων δήλωσε ότι για το 2020 περιμένει αύξηση στην τιμή, την πληρότητα και το τζίρο.

Σημαντική είναι και η εξέλιξη της ελληνικής ξενοδοχίας την τελευταία δεκαετία. Βάσει των στοιχείων, από το 2000 καταγράφεται σταθερή αναβάθμιση του ξενοδοχειακού δυναμικού. Ετσι, ενώ το 2000 τα ξενοδοχεία 5***** αποτελούσαν μόλις το 6% του συνολικού ξενοδοχειακού δυναμικού, το 2019 το ποσοστό των 5***** ξενοδοχείων έχει ανέλθει περίπου στο 21%.

Ταυτόχρονα μειώνεται και το ποσοστό των ξενοδοχείων που ανήκουν στις 2 χαμηλότερες κατηγορίες (1 και 2 αστέρων) από 44,6% το 2000 σε 28,3% το 2019.

Αναφορικά με τα κανάλια κρατήσεων, στο σύνολο των καταλυμάτων οι περισσότερες κρατήσεις γίνονται μέσω Ιντερνετ και ακολουθούν οι tour operators, με την σειρά να είναι αντεστραμμένη όσον αφορά τα ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων, για τα οποία οι περισσότερες κρατήσεις γίνονται μέσω tour operators.

Σταχυολογώντας και σχολιάζοντας τη μελέτη του Ινστιτούτου ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε ότι : «παρατηρώντας τα στοιχεία της έρευνας διαπιστώνεται ότι η εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού παραμένει σε σταθερά υψηλό επίπεδο. Οι 5 περιφέρειας της χώρας αντλούν σταθερά τη μεγάλη πλειοψηφία της δυναμικής του ελληνικού τουρισμού, δηλαδή το 88% των τουριστικών εσόδων. Η έρευνα αναδεικνύει την τεράστια συμβολή των ξενοδοχείων της χώρας σε επενδύσεις και απασχόληση, γεγονός που υποδηλώνει τον καταλυτικό ρόλο των ξενοδοχείων στην ελληνική οικονομία».

ethnos.gr

Σε Μεσολόγγι και Αιτωλικό η εκπομπή Selfie της ΕΡΤ

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr