ΣΥΝΕΙΔΗΣΗLifestyleTikTok: Γιατί βλέπουμε αλλά δεν ακούμε την Τέιλορ Σουίφτ και άλλους διάσημους – Ο «πόλεμος» με τη Universal

TikTok: Γιατί βλέπουμε αλλά δεν ακούμε την Τέιλορ Σουίφτ και άλλους διάσημους – Ο «πόλεμος» με τη Universal

TikTok: Γιατί βλέπουμε αλλά δεν ακούμε την Τέιλορ Σουίφτ και άλλους διάσημους – Ο «πόλεμος» με τη Universal

Σε επιστολή της η Universal Music Group, η μεγαλύτερη μουσική εταιρεία στον κόσμο, κατηγόρησε το TikTok ότι προσπάθησε να την «τρομοκρατήσει» και να την «εκφοβίσει» καταρτίζοντας συμβόλαιο, με το οποίο πληρώνει τους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς ένα «κλάσμα του ποσοστού» που προσφέρεται από άλλες πλατφόρμες.

Η TikTok αφαίρεσε επιλεκτικά τη μουσική ορισμένων από τους αναπτυσσόμενους καλλιτέχνες της εταιρείας κρατώντας παράλληλα τους περισσότερο δημοφιλείς. Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών πρόκειται να λήξει σύντομα, αφού δεν υπήρξε συμφωνία σε θέματα όπως η αποζημίωση των καλλιτεχνών και η τεχνητή νοημοσύνη και κατ’ επέκταση μερικά από τα πιο δημοφιλή τραγούδια του κόσμου θα αφαιρεθούν από τη βιβλιοθήκη του Tik Tok.Η Universal Music Group κατέχει τα δικαιώματα καλλιτεχνών όπως οι Τέιλορ  Σουίφτ, Beatles, Bob Dylan, Elton John, Drake, Sting, the Weeknd, Kendrick Lamar, SZA, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Coldplay, Post Malone.

Ηδη από το πρωί της Πέμπτης 1/2 (το συμβόλαιο συνεργασίας των δύο εταιρειών έληγε στις 31/1), τα ήδη δημοσιευμένα βίντεο με κομμάτια του καταλόγου της Universal αναπαράγονται βουβά, με την ένδειξη «ο ήχος δεν είναι διαθέσιμος». 

Η Τέιλορ Σουίφτ είναι η μεγαλύτερη σταρ του πλανήτη και μεγάλο μέρος των θαυμαστών της ανήκει στο ηλικιακό γκρουπ που ξημεροβραδιάζεται στο TikTok. Το κοινωνικό δίκτυο επίσης είναι η πηγή από την οποία ανακαλύπτει παλαιότερη μουσική που «διακινείται» από τα μουσικά αποσπάσματα που βρίσκονται στη βιβλιοθήκη της πλατφόρμας.  

Στην επιστολή της η UMG ισχυρίζεται ότι το TikTok αντιπροσωπεύει μόνο το 1% των συνολικών εσόδων της γεγονός που, όπως αναφέρει, αποτελεί απόδειξη του «πόσο λίγο πληρώνει το TikTok τους καλλιτέχνες και τους συνθέτες, παρά την τεράστια και συνεχώς αυξανόμενη βάση χρηστών του, τα ραγδαία αυξανόμενα διαφημιστικά έσοδα και την αυξανόμενη εξάρτηση από το μουσικό περιεχόμενο».

«Η τακτική του TikTok είναι προφανής: χρησιμοποιεί τη δύναμη της πλατφόρμας της για να πλήξει ευάλωτους καλλιτέχνες και προσπαθεί να μας εκφοβίσει ώστε να συναινέσουμε σε μια κακή συμφωνία που υποτιμά τη μουσική και υποτιμά τους καλλιτέχνες και τους συνθέτες καθώς και τους θαυμαστές τους», έγραψε χαρακτηριστικά η UMG.

Απατώντας, το TikTok κατηγόρησε την UMG ότι «έβαλε τη δική της απληστία πάνω από τα συμφέροντα των καλλιτεχνών και των τραγουδοποιών της» και συμπλήρωσε ότι «επέλεξαν να απομακρυνθούν από την ισχυρή υποστήριξη μιας πλατφόρμας με πολύ περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες που χρησιμεύει ως δωρεάν μέσο προώθησης και ανακάλυψης των ταλέντων τους».

Το TikTok έχει παρόμοιες συμφωνίες με μουσικές εταιρείες, όπως η Sony και η Warner Music και αναμένουμε να δούμε αν και εκείνες συμμερίζονται τις ανησυχίες της Universal Music Group.

Για την ιστορία, πάντως, κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και το 2008, όταν η Warner αφαίρεσε πολυάριθμα μουσικά της βίντεο από το YouTube, για λόγους που άπτονταν της απόδοσης πνευματικών δικαιωμάτων. Η «διάσταση» κράτησε 9 μήνες, οπότε έδωσαν τα χέρια σε μία συμφέρουσα και για τις δύο συμφωνία.

Πηγή: eleftherostypos.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ