ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑκτιο–ΒονιτσαΘ.Καββαδάς: “Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ανέσυρε την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας από την αδράνεια”

Θ.Καββαδάς: “Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ανέσυρε την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας από την αδράνεια”

Θ.Καββαδάς: “Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. ανέσυρε την Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας από την αδράνεια”

Θανάσης Καββαδάς: «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανέσυρε την Υποθαλάσσια Ζεύξη από την αδράνεια, το έργο αποκτά σάρκα και οστά – Υδατοδρόμια: δυνατότητα λειτουργίας τους με προσωρινή άδεια για ένα χρόνο»

Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ν.Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στο πλαίσιο συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών.

Ο Βουλευτής ανέφερε ότι η οδηγική συμπεριφορά είναι καθοριστικό στοιχείο για τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας, σχολιάζοντας ότι το υπό συζήτηση νομοσχέδιο αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυσή της, καθώς αναβαθμίζει τις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών.

Αναφέρθηκε στον Νόμο 4599/2019 του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι οδήγησε σε αδυναμία διενέργειας εξετάσεων και ομηρία 150.000 υποψηφίων οδηγών αλλά και επαγγελματιών αυτοκινητιστών, αφού προέβλεπε, μεταξύ άλλων, διάταξη για την καταγραφή και απευθείας μετάδοση  της πρακτικής δοκιμασίας και της θεωρητικής εξέτασης, για την οποία γνωμοδότησε αρνητικά η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ενώ προέβλεπε και τη διενέργεια πρακτικής δοκιμασίας σε πίστες, που η χώρα μας δεν διέθετε.

Τόνισε ότι το υπό συζήτηση νομοσχέδιο διαμορφώθηκε έπειτα από διαβούλευση και συνεννόηση με τους φορείς και στοχεύει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μέσα από τη δημιουργία ενός νέου και βέλτιστου πλαισίου, που αξιοποιεί και τη διεθνή εμπειρία, για τις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, εισάγοντας καινοτομίες όπως:

Απόκτηση διπλώματος από τα 17. Εφόσον ο υποψήφιος ολοκληρώσει με επιτυχία τις εξετάσεις οδήγησης, αποκτά προσωρινή άδεια και μπορεί να οδηγεί αλλά πάντα με συνοδό στο αυτοκίνητο μέχρι να βγει η κανονική άδεια.
Απλούστευση της ύλης της θεωρητικής εξέτασης ώστε να είναι πιο κατανοητή και να ενισχύει την κριτική σκέψη των υποψηφίων.
Καθιέρωση θεωρητικής εξέτασης κατάλληλης για υποψήφιους οδηγούς με ειδικές ανάγκες.
Δημιουργία Μητρώου Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψηφίων Οδηγών, όπου εγγράφονται υπάλληλοι του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και δημόσιοι λειτουργοί που αποκτούν πιστοποίηση με εξετάσεις.
Δημιουργία Μητρώου Εποπτών από το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, με ειδική εκπαίδευση, που θα ασκεί δειγματοληπτικό έλεγχο για την ορθή διεξαγωγή και διενέργεια των πρακτικών εξετάσεων.
Θέσπιση θεωρητικής επιμόρφωσης των Εξεταστών και των Εποπτών από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.
Αύξηση της αποζημίωσης Εξεταστών και χορήγηση αποζημίωσης στους επόπτες. Αυστηροποίηση ελέγχων ταυτοπροσωπίας των υποψηφίων οδηγών.

Ο Βουλευτής τόνισε ότι η χρήση κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διενέργεια των πρακτικών εξετάσεων, σύμφωνα με τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Προσωπικών Δεδομένων, διασφαλίζει τη διαφάνεια, ενώ το υλικό θα αποθηκεύεται για ένα εύλογο χρονικό διάστημα και θα μπορεί να εξεταστεί σε περίπτωση που υπάρχει καταγγελία ή ένσταση, την οποία οι υποψήφιοι οδηγοί έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο.

Επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντική η πρόβλεψη του νέου πλαισίου πρακτικής δοκιμασίας για δικαίωμα ελεύθερης οδήγησης έως πέντε λεπτών χωρίς αξιολόγηση, εφόσον το επιθυμεί ο υποψήφιος, ενώ χαρακτήρισε ως σημαντική μεταρρύθμιση τη δημιουργία Πληροφοριακού Συστήματος για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με την χορήγηση, επέκταση, ανανέωση και διαχείριση της άδειας οδήγησης ή του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Βουλευτής σε τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα ταξινόμησης επταθέσιων και εννιαθέσιων ταξί από επαγγελματίες αυτοκινητιστές στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σχολιάζοντας ότι πρόκειται για θετική ρύθμιση, που ξεκινά πιλοτικά, και ζητώντας την επέκτασή της και σε άλλες περιφέρειες με ισχυρό τουριστικό ρεύμα, όπως η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, ώστε να μην υπάρχουν ταξί δύο ταχυτήτων.

Επιπλέον ζήτησε τη συνεργασία του Υπουργείου με την Περιφέρεια, ώστε να εκδοθούν νέες άδειες ταξί σε νησιωτικές περιοχές όπως η Λευκάδα, και συγκεκριμένα σε παραλιακές κοινότητες με αυξημένο τουρισμό ώστε να εξυπηρετείται η ζήτηση ιδίως κατά τους θερινούς μήνες που η τουριστική κίνηση αυξάνεται κατακόρυφα και που αυξάνεται κατ’ αναλογία και η ζήτηση ταξί με αποτέλεσμα οι πελάτες να αναγκάζονται να περιμένουν πολύ ώρα για να μετακινηθούν.

Κλείνοντας, ο Βουλευτής σχολίασε θετικά τροπολογία του Υπουργείου Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, η οποία προβλέπει τη δυνατότητα ο ενδιαφερόμενος επενδυτής να ξεκινήσει τη λειτουργία ενός υδατοδρομίου με προσωρινή άδεια.

Τόνισε ότι η διαδικασία της κανονικής αδειοδότησης δεν αναιρείται, αλλά συνεχίζει παράλληλα με όρο να έχει ολοκληρωθεί εντός ενός έτους από την έκδοση της προσωρινής, περιγράφοντας βεβαίως συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους που πρέπει να τηρούνται προκειμένου να δοθεί η άδεια και αφορά τον εξοπλισμό, το προσωπικό, τις προδιαγραφές της περιοχής λειτουργίας και άλλα.

Επεσήμανε ότι η διευκόλυνση των κάθε είδους μεταφορών και μετακινήσεων είναι προϋπόθεση  ανάπτυξης και ανέφερε ότι η συγκεκριμένη τροπολογία είναι ένα πολύ θετικό και πολύ αναγκαίο βήμα ώστε να προχωρήσουν επιτέλους οι πολύπαθες επενδύσεις στα υδατοδρόμια και οι πολίτες σε νησιωτικές περιοχές όπως τα Ιόνια να αποκτήσουν έναν επιπλέον τρόπο μετακίνησης και σύνδεσης τόσο με την υπόλοιπη χώρα όσο και μεταξύ τους.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Βουλευτής ανέφερε:

«Το σχέδιο νόμου που έρχεται σήμερα προς ψήφιση και συζήτηση στη Βουλή, αναβαθμίζει την εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών, ενισχύοντας έτσι την οδική ασφάλεια. Όμως η οδική ασφάλεια περνά πρώτα και κύρια από το οδικό δίκτυο. Ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο όπου οι πολίτες μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και ταχύτητα είναι η απαράβατη προϋπόθεση για να έχουμε λιγότερα θύματα στην άσφαλτο.

Γι’ αυτό και θέλω κλείνοντας να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στην υλοποίηση δύο πολύ μεγάλων οδικών έργων στην περιοχή μου: της Αμβρακίας Οδού και του διπλού άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας και Ακτίου – Αγίου Νικολάου. 

Αυτά τα έργα θα ολοκληρωθούν χάρη στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και οφείλω δημόσια να συγχαρώ την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και ιδιαίτερα τον Υπουργό κύριο Κώστα Καραμανλή διότι πολύ αποτελεσματικά και άμεσα ανέλαβε πρωτοβουλίες ώστε να υλοποιηθούν αυτοί οι πολύ σημαντικοί δρόμοι.

Αναμένουμε με προσμονή την ολοκλήρωση και συμπλήρωση αυτού του οδικού δικτύου με την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία. Ένα έργο που σταμάτησε από την προηγούμενη κυβέρνηση και που πλέον όχι μόνο έχει βγει από την αδράνεια, αλλά προχωρά πολύ ικανοποιητικά. Και θέλω να ευχαριστήσω τον Υπουργό για το ενδιαφέρον και τη συνεργασία που έχουμε ώστε να δρομολογηθούν αυτές οι διαδικασίες και να δούμε αυτό το σπουδαίο έργο για τη Λευκάδα να αποκτά προοπτική, να παίρνει σάρκα και οστά.»

Εμπορικός Σύλλογος Μεσολογγίου: Προωθητικές ενέργειες με πολλαπλούς στόχους

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr