Έρχεται το τέλος του Taxis – Οι ειδήσεις για τον «διάδοχο»

Έρχεται το οριστικό τέλος για το γνωστό Taxis της εφορίας. Οι ειδήσεις για τον διάδοχό του κάνουν λόγο για ένα σύστημα με νέες τεράστιες δυνατότητες

<p>taxis</p>

Τα πάνω κάτω θα έλθουν με το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Φορολογίας που δρομολογεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αξίας 131,5 εκατ. ευρώ, και το οποίο θα αναπτυχθεί με τη βοήθεια τεχνικού συμβούλου που θα πληρωθεί για αυτή την υπηρεσία με 8 εκατ. ευρώ!

Το υφιστάμενο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) TAXIS λειτουργεί παραγωγικά για περισσότερο από δύο δεκαετίες, ενώ αντίστοιχα, τα ΟΠΣ TAXISnet & Elenxis λειτουργούν παραγωγικά περισσότερο από 12-15 χρόνια.

Τόσο τα προβλήματα όσο και οι πιθανοί κίνδυνοι που συνδέονται με τα συστήματα αυτά αναλύθηκαν στην ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο έργου τεχνικής υποστήριξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο υλοποιήθηκε από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο το 2018.

Λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως τα ετερογενή εργαλεία ανάπτυξης κάποια από τα οποία κρίνονται ως παρωχημένα και δυσχεραίνουν την υποστήριξη των συστημάτων στο μέλλον, τον αποσπασματικό ανασχεδιασμό του συστήματος στο παρελθόν λόγω αλλαγών του επιχειρησιακού περιβάλλοντος, τις επερχόμενες οργανωτικές αλλαγές οι οποίες επιβάλλονται από τη γενικότερη τάση εκσυγχρονισμού των φορολογικών διοικήσεων ανεπτυγμένων χωρών κ.τ.λ., το Πληροφοριακό Σύστημα TAXIS κρίθηκε ως μη βιώσιμο.

Το νέο σύστημα
Επιπλέον, η αρχιτεκτονική του τρέχοντος συστήματος φορολογίας, η οποία διαμέσου των χρόνων έχει δεχτεί παρεμβάσεις (ενδεικτικά από αποκεντρωμένες βάσεις σε κεντρική) βασίζεται σε παλαιότερο μοντέλο εργασίας, αυτό της ημιαυτόνομης περιφερειακής φορολογικής υπηρεσίας, από το οποίο απουσιάζουν οι κεντρικές λειτουργίες εξυπηρέτησης (back office) και οι προσεγγίσεις ορθής διαχείρισης των ροών εργασίας.

dikaiologitika.gr

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Έλληνες οι 20 από τους 576 influencers που αποδείχτηκε ότι χρησιμοποιούν παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές - Πανευρωπαϊκός έλεγχος

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.).