Το «τέλος εποχής» για τη Media Markt και το φθινοπωρινό σίριαλ στην αγορά των ηλεκτρικών

Μετά από 18 χρόνια, ήρθε η ώρα για το «τέλος εποχής» για τα καταστήματα MediaMarkt με την ολοκλήρωσης της απορρόφησης τους από το Public, η οποία ανακοινώθηκε χθες.

<p>telos-epoxhs-media-markt</p>

Μετά από 18 χρόνια, ήρθε η ώρα για το «τέλος εποχής» για τα καταστήματα MediaMarkt με την ολοκλήρωσης της απορρόφησης τους από το Public, η οποία ανακοινώθηκε χθες.

Ήταν Νοέμβριος του 2005 όταν η γερμανική MediaMarkt, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών της Ευρώπης, έκανε την είσοδο της στην ελληνική αγορά ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα της στην λεωφόρο Κηφισίας στο Μαρούσι. Μία κίνηση η οποία εκτιμάτο ότι θα δημιουργούσε νέα δεδομένα στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Η χθεσινή ανακοίνωση δεν προκάλεσε κάποια έκπληξη δεδομένου ότι τα στελέχη του ομίλου Public είχαν προαναγγείλει εδώ και αρκετούς μήνες ότι είναι θέμα χρόνου η ολοκλήρωση της συγχώνευσης και η κατάργηση του brand MediaMarkt. Συγκεκριμένα, τα 13 καταστήματα MediaMarkt σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ρόδο έχουν ήδη «αναβαθμιστεί» -όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση- σε «Public + home». Το τελευταίο αποτελεί το έτερο concept της αλυσίδας Public καθώς στα συγκεκριμένα καταστήματα δίνεται μεγάλη έμφαση στον τομέα των λευκών οικιακών συσκευών. Άλλωστε, ο στόχος της κίνησης της Public να αποκτήσει τον έλεγχο των δραστηριοτήτων της MediaMarkt στην Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια ήταν η είσοδος στο χώρο των οικιακών συσκευών, ένα κλάδο με σταθερή άνοδο και υψηλά περιθώρια κέρδους όπου κυριαρχούσε η Κωτσόβολος. Για τον ίδιο λόγο, άλλωστε, εισήλθε στο χώρο των λευκών οικιακών συσκευών και το Πλαίσιο, το οποίο επίσης επιδιώκει να αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στην συγκεκριμένη αγορά και δεν είναι τυχαίο ότι προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις σε νέα καταστήματα προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες που δημιουργούνται.

Η «μετατροπή» των MediaMarkt σε «Public + home» αποτελεί πάντως το πρώτο επεισόδιο του φθινοπωρινού σίριαλ που ξεκινά στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και αναμένεται να μας απασχολήσει τους επόμενους μήνες. Η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στο νέο concept καταστημάτων της Public αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον ιδίως σε μία περίοδο όπου οι δύο βασικοί ανταγωνιστές της γνωστής αλυσίδας (Κωτσόβολος, Πλαίσιο) προχωρούν σε επενδύσεις προκειμένου να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια σε μία αγορά που το 2022 διαμορφώθηκε στα 2,6 δισ. ευρώ. Το Πλαίσιο ανακοίνωσε τον Ιούλιο ένα τριετές επενδυτικό πλάνο 40 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει έναν σημαντικό αριθμό νέων καταστημάτων, ενώ η Κωτσόβολος αυξάνει τον επενδυτικό πλάνο της για το τρέχον οικονομικό έτος στα 19,4 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, όσον αφορά στην Κωτσόβολος το ενδιαφέρον είναι στραμμένο στο τι μέλλει γενέσθαι με τη διαδικασία που έχει ξεκινήσει η βρετανική Currys, η οποία ελέγχει την αλυσίδα, αναζητώντας νέες στρατηγικές επιλογές για την πρώτη. Η Currys έχει δηλώσει ότι δεν αποκλείει ακόμη και το ενδεχόμενο πώλησης της Κωτσόβολος, η οποία αποτελεί την καλύτερη -με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα της- θυγατρική της. Οι πληροφορίες λένε ότι μετά το τέλος της πρώτης φάσης της διαδικασίας υπάρχουν 6 ενδιαφερόμενοι για την Κωτσόβολος. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται ο όμιλος Quest, ο οποίος έχει προχωρήσει και σε σχετικές επίσημες ανακοινώσεις, ενώ οι υπάρχουσες πληροφορίες κάνουν λόγο και για ενδιαφέρον της ΔΕΗ. Όσον αφορά τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους, η βρετανική πλευρά τηρεί σιγή ιχθύος και οι εκτιμήσεις που υπάρχουν κάνουν λόγο για επενδυτικά funds.

Πάντως, σε περίπτωση που η Currys προχωρήσει τελικώς με την πώληση της Κωτσόβολος και ο αγοραστής είναι ελληνική εταιρεία θα φθάσουμε στο σημείο να μην υπάρχει ουσιαστικά μεγάλος «παίκτης» στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών που να ελέγχεται από διεθνή αλυσίδα. Το 2005 όταν ήρθε η MediaMarkt στην Ελλάδα και σε συνδυασμό με την απόκτηση λίγο πιο μετά του πλήρη ελέγχου της Κωτσόβολος από την Dixons (σ.σ. ο «προκάτοχος» της Currys) αλλά και την εμφάνιση της γαλλικής Fnac πολλοί μιλούσαν για «εισβολή» των ξένων «παικτών» στην εγχώρια αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών. Όμως, τελικώς αποδείχθηκε ότι η ελληνική αγορά έχει πολλές ιδιαιτερότητες και είναι αρκετά δύσκολο για έναν διεθνή «παίκτη» για να την κατακτήσει. Και δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και στην περίπτωση της Κωτσόβολος το ελληνικό management ήταν εκείνο που της έδωσε την ώθηση προκειμένου να κάνει μία εντυπωσιακή αναδιάρθρωση στις αρχές της περασμένης δεκαετίας.

cnn.gr

Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος: Στις 29 Αυγούστου τιμάται η Αποτομή της Τιμίας Κεφαλής του