ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΤα νέα μέτρα είδαν άλλο… Αγρίνιο – «Εκτός λογικής και πραγματικότητας»

Τα νέα μέτρα είδαν άλλο… Αγρίνιο – «Εκτός λογικής και πραγματικότητας»

Τα νέα μέτρα είδαν άλλο… Αγρίνιο – «Εκτός λογικής και πραγματικότητας»

Τα νέα μέτρα είδαν άλλο… Αγρίνιο – «Εκτός λογικής και πραγματικότητας». Το επιχείρημα περί συνωστισμού στα ΜΜΜ, στο Αγρίνιο τουλάχιστον, καταρρίπτεται από την συνεχώς πτωτική κίνηση που παρουσιάζουν όλα τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου

«Τα λεωφορεία πάνε και έρχονται άδεια…» λέει ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου. «Στοχοποιούν το λιανεμπόριο με μέτρα οριζόντια σε πόλεις ανά την Ελλάδα που δεν έχουν κανένα κοινό γνώρισμα» εκτιμά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου

«Εκτός λογικής και εκτός πραγματικότητας είναι τα νέα μέτρα» για πόλεις σαν το Αγρίνιο λέει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Σωκράτης Κωστίκογλου που εκτός των συνεπειών που φοβάται πως θα έχουν διαπιστώνει και μεγάλη κάμψη στην αγορά λόγω των μέτρων που ελήφθησαν πριν 15 με 20 ημέρες.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου Θεόδωρος Τσαντόπουλος αναφέρει πως όλα τα δρομολόγια από και προς τα χωριά πάνε και έρχονται άδεια, ενώ στα mini bus που κινούνται εντός του Αγρινίου παρουσιάζεται πτώση της τάξεως του 15% μόνο το τελευταίο δεκαπενθήμερο!

Το σκεπτικό της κυβέρνησης για την απόφαση το λιανεμπόριο να ανοίγει στις 10.00 το πρωί ήταν να μην υπάρχει συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και οι εργαζόμενοι σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα να έχουν την δυνατότητα να κινούνται σταδιακά.

Αυτό ισχύει για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και όχι για πόλεις όπως το Αγρίνιο, οι Σέρρες, η Βέροια, η Χαλκίδα, η Κοζάνη, η Κομοτηνή ή το Κικλίς, που συμπεριλήφθηκαν στο ΦΕΚ με τα νέα μέτρα.

Απ’ ότι φάνηκε στην πράξη, μόνο από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου αυτού, είναι κάτι που ίσως αποδίδει στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ σε πόλεις όπως το Αγρίνιο,  μόνο αρνητικό κλίμα μπορεί να δημιουργήσει, όπως λένε επαγγελματίες του κλάδου, αφού  η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών δεν κινείται με τα ΜΜΜ, κάτι που επαληθεύει και ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου, ο οποίος μάλιστα κάνει λόγω και για επιπλέον κάμψη στο επιβατικό κοινό λόγω των μέτρων.

«Στοχοποιούν το λιανεμπόριο»

«Το σκεπτικό που ισχύει για τα νέα μέτρα αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα και κυρίως την Αθήνα. Εφαρμόζονται τα μέτρα αυτά, ώστε να υπάρχει μεγάλο εύρος και οι υπάλληλοι του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα στα μεγάλα αστικά κέντρα να μετακινούνται με τα ΜΜΜ σταδιακά και να μην δημιουργείται συνωστισμός.

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Σωκράτης Κωστίκογλου

Βέβαια τα μέτρα που ελήφθησαν πριν 15 με 20 ημέρες, αλλά και τα νέα μέτρα που η εφαρμογή τους ξεκίνησε από χθες, πλήττουν το λιανεμπόριο, το στοχοποιούν και δημιουργούν αρνητικό κλίμα για τις μικρές επιχειρήσεις και αυτό γιατί εφαρμόζονται σε πόλεις ανά την Ελλάδα που δεν έχουν κανένα κοινό γνώρισμα με τα μεγάλα αστικά κέντρα και κυρίως με την Αθήνα, όπως λ.χ. μετακίνηση πολλών χιλιάδων πολιτών με τα ΜΜΜ.

Σε πόλεις σαν το Αγρίνιο η συντριπτική πλειοψηφία δεν μετακινείται με τα ΜΜΜ, δεν τίθεται θέμα τέτοιου είδους συνωστισμού και δεν υπάρχει λόγος να γίνεται η έναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων στις 10.00 το πρωί.

Τα μέτρα που εφαρμόζονται από τις 6 Νοεμβρίου έχουν μειώσει την κίνηση στην αγορά στο ελάχιστο, δεν υπάρχει επισκεψημότητα.

Ο κόσμος είναι ελάχιστος που επισκέπτεται τα εμπορικά, η πτώση του τζίρου το τελευταίο δεκαπενθήμερο είναι τεράστια όχι μόνο στο Αγρίνιο, αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις.

Η τεράστια πτώση δημιουργεί και τεράστια προβλήματα στους επαγγελματίες, γιατί τα καταστήματα είναι γεμάτα με νέα εμπορεύματα καθώς είχαν προετοιμαστεί και για την γιορτινή περίοδο, πέραν της χειμερινής περιόδου.

Τα συνεχή μέτρα στοχοποιούν το λιανεμπόριο που από την πρώτη στιγμή τα εφαρμόζει με επιτυχία τα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει να το βλάπτει. Τα μέτρα αυτά είναι εκτός λογικής και εκτός πραγματικότητας για το Αγρίνιο».

Ακόμη, ο κ. Κωστίκογλου αναφέρεται και στο παράδοξο από την Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή τα εμπορικά να ανοίγουν στις 10.00 και το Σάββατο στις 08.30 λέγοντας πως:

«το ΦΕΚ ορίζει ξεκάθαρα πως τα μέτρα ισχύουν από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή, οπότε η έναρξη λειτουργίας των καταστημάτων γίνεται αναγκαστικά στις 10.00 και τα καταστήματα μπορούν να παραμένουν ανοιχτά μέχρι και 21.00 και μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα διαμορφώνουμε ο κάθε σύλλογος το ωράριο βάση των αναγκών του.

Στο ΦΕΚ δεν γίνεται λόγος για το Σάββατο και γι αυτό το ωράριο δεν αλλάζει και συνεχίζει όπως έχει οριστεί. Τα καταστήματα του λιανεμπορίου δηλαδή να ανοίγουν στις 8.30 και να παραμένουν ανοιχτά μέχρι και τις 14.30».

Το επιχείρημα περί συνωστισμού στα ΜΜΜ, στο Αγρίνιο καταρρίπτεται από την συνεχώς πτωτική κίνηση που παρουσιάζουν όλα τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου.

«Τα λεωφορεία πάνε και έρχονται άδεια…»

Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου Θεόδωρος Τσαντόπουλος ανέφερε: «δεν τίθεται θέμα συνωστισμού στα λεωφορεία μας, καθώς άδεια πάνε, άδεια έρχονται.

Ο Πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου Θεόδωρος Τσαντόπουλος

Μόνο το μήνα Οκτώβριο είχαμε 47.000 ευρώ εισπράξεις από εισιτήρια και 39.000 ευρώ ήταν τα έξοδα μόνο για το πετρέλαιο στα λεωφορεία μας και επαναλαμβάνω μόνο για πετρέλαιο.

Πλέον ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί τα αστικά λεωφορεία και όταν το κάνει είναι για να μετακινηθεί από το χωριό του στην πόλη για τη δουλειά του μόνο.

Η πτώση έχει ξεκινήσει το τελευταίο δεκαπενθήμερο με είκοσι ημέρες περίπου, αλλά η αυστηροποίηση των μέτρων που είχε προηγηθεί έκανε πολύ χειρότερα τα πράγματα. Μειώσαμε κάποια δρομολόγια, αλλά και επιπλέον μείωση να γίνει η κατάσταση δεν σώζεται.

Το πρόβλημα είναι μεγάλο και κάθε μήνα πάμε από το κακό στο χειρότερο. Η επιβατική κίνηση είναι ελάχιστη και ό,τι κίνηση υπάρχει από τα χωριά προς το Αγρίνιο και από το Αγρίνιο προς τα χωριά προέρχεται από τους μαθητές.

Μια μικρή διαφορά υπάρχει μόνο στις γραμμές Μ1 και Μ2, στα mini bus δηλαδή που κινούνται μόνο εντός Αγρινίου, αλλά και εκεί η πτώση στο επιβατικό κοινό είναι πάρα πολύ μεγάλη.

Υπάρχουν πλέον άτομα που προτιμούν να μετακινούνται με τα πόδια αντί να πάρουν τα mini bus. Πριν την όξυνση της κατάστασης η πτώση ανέρχονταν στο 50%, ενώ το τελευταίο χρονικό διάστημα η πτώση στα mini bus είναι 15% επιπλέον.

Στα υπόλοιπα δρομολόγια από το Αγρίνιο προς τα χωριά και από τα χωριά προς το Αγρίνιο δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για ποσοστό μείωσης, τα λεωφορεία πάνε και έρχονται άδεια, όπως προαναφέραμε.

Επιπλέον, πρόβλημα για εμάς είναι και η αύξηση του κόστους κατά 30% με 40%. Τα έξοδα είναι πολλά και είμαστε σε οικονομικό αδιέξοδο».

Κωνσταντίνος Χονδρός Εφημερίδα “Συνείδηση”

Στις 9 το πρωί υπό άλλες συνθήκες τα καταστήματα ήταν ήδη ανοικτά και περίμεναν τους πρώτους του πελάτες, χθες στο Αγρίνιο την ίδια ώρα η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική με τα καταστήματα κλειστά και μηδενική κίνηση στο κέντρο της πόλης

Ανεμβολίαστος ένας στους τρεις Αιτωλοακαρνάνες άνω των 60

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr