ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΕυσυνείδηταΤα χρήματα των φορολογούμενων ξανά στο βαρέλι δίχως πάτο;

Τα χρήματα των φορολογούμενων ξανά στο βαρέλι δίχως πάτο;

Τα χρήματα των φορολογούμενων ξανά στο βαρέλι δίχως πάτο;

Και ενώ αίρονται τα περιοριστικά μέτρα και σιγά-σιγά επανεκκινεί η οικονομία και αρχίζουν να διαφαίνονται οι μεγάλες οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, το φως της δημοσιότητας βλέπουν πληροφορίες αναφορικά με το σχέδιο της κυβέρνησης για τη διάσωση των Ελληνικών Ταχυδρομίων.

Εσχάτως λοιπόν υπάρχουν πληροφορίες πως η προσωρινή απελευθέρωση του state aid επιτρέπει στην κυβέρνηση να προχωρήσει σε κεφαλαιακή ενίσχυση των ΕΛΤΑ με κρατικά κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Η ενίσχυση θα δοθεί, ώστε η εταιρία να εξυγιανθεί και το αργότερο εντός 18 μηνών να προχωρήσει στην πώληση του 51% σε στρατηγικό επενδυτή. Φυσικά αν και εφόσον βρεθεί μετά από 18 μήνες στρατηγικός επενδυτής και εφόσον δεν υπάρξουν οι γνωστές αντιδράσεις, που υπάρχουν σε κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης.
Την κατάσταση των ΕΛΤΑ την είχε περιγράψει πολύ γλαφυρά στη Βουλή τον περασμένο Φεβρουάριο ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, όταν ο Οργανισμός αντιμετώπιζε προβλήματα ακόμα και για την καταβολή μισθοδοσίας και ψηφίζονταν τότε διάταξη για τη χορήγηση 15 εκατομμυρίων ευρώ στα ΕΛΤΑ ως προκαταβολή της αποζημίωσης συνολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας, που θα ελάμβαναν για όλο το 2020, προκειμένου να καταστεί δυνατή η καταβολή της μισθοδοσίας.

Τα ΕΛΤΑ έχουν συσσωρευμένες ζημιές των 115 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2019, ενώ πρόσφατα ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στη Βουλή είπε πως «ο Οργανισμός κάθε μήνα έχει έλλειμμα λίγο κάτω από τα 6.000.000 ευρώ». Ενώ όμως τα ΕΛΤΑ «μπαίνουν μέσα» περίπου 6 εκατ.ευρώ το μήνα, απασχολούν 5.800 υπαλλήλους με μέσο κόστος, μισθολογικών και άλλων παροχών, που κινείται κοντά στα 2.850 ευρώ το μήνα! Πρόκειται για ένα ακόμη «θαύμα» του κρατικού επιχειρείν. Κάτι που βεβαίως θα συνέβαινε ούτε κατά διάνοια στον ιδιωτικό τομέα. Στο δημόσιο τομέα όμως υπάρχει η τσέπη του φορολογούμενου για να συντηρεί τέτοια «θαύματα»…

Το ΔΝΤ σε πρόσφατη έκθεσή του μας είπε το αυτονόητο… Το κόστος συντήρησης των ζημιογόνων κρατικών επιχειρήσεων την περίοδο 2012-18 έφτασε το αστρονομικό ποσό των 18 δισ. ευρώ – δηλ. 2,6 δισ. ευρώ τον χρόνο, όσο το σύνολο των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ κάθε έτους! Το ΔΝΤ, όπως είναι λογικό, προτείνει να μην επιβαρύνεται ο φορολογούμενος από τις ζημίες των κρατικών επιχειρήσεις. Και από ό,τι φαίνεται το «παιχνίδι» αυτό παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην αρχή μιας νέας οικονομικής κρίσης, λόγω του κορονοϊού, θα συνεχιστεί. Να πως το δικαιολόγησε ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη Βουλή: «Το σχέδιο διάσωσης θέλει χρόνο για να καταρτιστεί. Θεωρήστε, όμως, δεδομένο ότι θα καταρτιστεί. Είναι στα χέρια μας και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα μ’ αυτό. Τα ΕΛΤΑ είναι ένας οργανισμός με 192 χρόνια ζωής, είναι εξίσου αρχαίος με το ελληνικό κράτος και γι’ αυτόν τον λόγο θα τα διασώσουμε» υπογράμμισε.

Αν κυβέρνηση θέλει να λέγεται μεταρρυθμιστική οφείλει να βάλει ένα τέλος σε αυτή την ιστορία. Δεν είναι δυνατόν ο φορολογούμενος να πληρώνει άλλο τα «σπασμένα» του κρατικού επιχειρείν και τους κομματικούς στρατούς που τοποθέτησαν εκεί όλες οι κυβερνήσεις. Μια μεταρρύθμιση στο τομέα αυτό και ο μηδενισμός των κρατικών επιδοτήσεων στις ζημιογόνες επιχειρήσεις του Δημοσίου θα δημιουργούσε δημοσιονομικό χώρο για περαιτέρω μείωση της φορολογίας. Δυστυχώς όμως βρισκόμαστε ακόμη σε μια κατάσταση που όσοι κατά καιρούς βρίσκονται στο τιμόνι της χώρας δεν βλέπουν ή δεν θέλουν να δουν το προφανές. Το κρατικό επιχειρείν δεν εξυγιαίνεται, ας το πάρουμε χαμπάρι όσο και καιρός. Διαφορετικά ξανά τα χρήματα του φορολογούμενου θα βρεθούν σε ένα βαρέλι δίχως πάτο.

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα Συνείδηση

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr