ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΕλλαδαΣυντριβή Antonov στην Καβάλα: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του αεροσκάφους

Συντριβή Antonov στην Καβάλα: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του αεροσκάφους

Συντριβή Antonov στην Καβάλα: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του αεροσκάφους

Εξηγήσεις από τη Σερβία για το επικίνδυνο φορτίο που μετέφερε το αεροσκάφος Antonov, το οποίο συνετρίβη το βράδυ του περασμένου Σαββάτου (16.07.2022) στην Καβάλα, ζητά η Αθήνα με διάβημά της.

Ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, θα κάνει άμεσα διάβημα σχετικά με το φορτίο που μετέφερε το αεροσκάφος Antonov, που είχε απογειωθεί από τη Νις της Σερβίας με προορισμό τη Ντάκα του Μπαγκλαντές.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές το διάβημα θα αφορά στην ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για τη φύση του φορτίου του Antonov.

Έξι ώρες μετά τη συντριβή του Antonov στην Καβάλα, ο υπουργός Άμυνας της Σερβίας σε συνέντευξη Τύπου είπε πως το μοιραίο αεροσκάφος μετέφερε 11,5 τόνους στρατιωτικό υλικό και ο τελικός προορισμός του ήταν το Μπανγκλαντές.

Το αεροσκάφος φόρτωσε το στρατιωτικό υλικό στο αεροδρόμιο «Μέγας Κωνσταντίνος» της πόλης Νις και απογειώθηκε στις 20:40 (21:40 ώρα Ελλάδας) με τελικό προορισμό τη Ντάκα και ενδιάμεσους σταθμούς το Αμάν της Ιορδανίας και το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας.

Κατά τον Νέμποϊσα Στεφάνοβιτς, το φορτίο του αεροσκάφους αποτελούνταν από εκπαιδευτικά βλήματα όλμων που εξήγαγε σερβική ιδιωτική εταιρία και αγοραστής ήταν το υπουργείο Άμυνας του Μπανγκλαντές και πως η διαδικασία εξαγωγής των πυρομαχικών ήταν νόμιμη και είχε την έγκριση του σερβικού υπουργείου Άμυνας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς του στρατού δεν σταμάτησε την επιχείρηση απομάκρυνσης των πυρομαχικών. Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κάποια επικίνδυνη ουσία. Μέχρι να τελειώσει η επιχείρηση παραμείνει σε ισχύ η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στις αγροτικές περιοχές των Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου.

Το Antonov μπήκε στον ελληνικό εναέριο χώρο στις 22:09 και στις 22:37 ενημέρωσε ότι λόγω βλάβης θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα 4 αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα.

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Ο πιλότος του μοιραίου Antonov ζήτησε βοήθεια από τον Πύργο Ελέγχου στις 22:42. Ήταν η στιγμή που ανέφερε ότι είχε πιάσει φωτιά στον κινητήρα 4 και ότι έχανε τον έλεγχο του αεροπλάνου.

Ο διάλογος όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο του Star ήταν ο εξής:

Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω

Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;

Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.

Πύργος Ελέγχου: Ενημέρωσέ μας

Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο.

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα είναι γιατί ο πιλότος θέλησε να επιστρέψει, αρχικά, στη Σερβία και γιατί ενώ το κοντινότερο αεροδρόμιο ήταν αυτό της Λήμνου, αποφασίστηκε τελικά το Antonov να κατευθυνθεί στην Καβάλα.

Πηγή: newsit.gr

ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου: Το “ευχαριστώ” για την υποστήριξη του έργου της

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ