Σχολικά είδη από χρυσάφι: Κατά 15 % ακριβότερα πλήρωσαν φέτος οι Αγρινιώτες

Κατά 15 % ακριβότερα πλήρωσαν φέτος οι Αγρινιώτες τα σχολικά είδη. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις οι βιβλιοπώλες του διατήρησαν σχετικά χαμηλά την τιμή των προϊόντων τους σε σχέση με τις αλυσίδες

sxolika-eidh

Κατά 15 % ακριβότερα πλήρωσαν φέτος οι Αγρινιώτες τα σχολικά είδη. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις οι βιβλιοπώλες του διατήρησαν σχετικά χαμηλά την τιμή των προϊόντων τους σε σχέση με τις αλυσίδες

«Ασήκωτα» ήταν φέτος τα σχολικά είδη για πολλούς γονείς, οι οποίοι για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχαν κάνει τον προγραμματισμό τους αρκετά νωρίτερα!

Πανελλαδικά η αύξηση σε γενικό πλαίσιο στα σχολικά είδη ξεκινούσε από το 20%, ενώ οι τιμές παρουσίαζαν μεγάλες αποκλίσεις ανάλογα με τη μάρκα και την ποιότητά τους, ωστόσο η γκάμα τους ήταν μεγάλη και απευθύνεται σε όλα τα… βαλάντια.

Στην αγορά του Αγρινίου, σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου που μίλησαν στη «Σ», η αύξηση στα σχολικά είδη κρατήθηκε σε σχετικά χαμηλό επίπεδο σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς δεν ξεπέρασε το 15%.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες του κλάδου απορρόφησαν τις τιμές όπου είχαν περιθώριο, παρότι συναντούσαν συνεχώς αυξημένες τις τιμές σε κάθε παραγγελία που έκαναν στον προμηθευτή τους, προϊόντα που είχαν σε απόθεμα τα πούλησαν με την παλιά τους τιμή, σαφώς πολύ χαμηλότερη, ενώ στον αντίποδα οι γονείς «κινήθηκαν» ιδιαίτερα προς τις οικονομικότερες λύσεις.

Μιλώντας στη «Σ» επαγγελματίες του κλάδου τόνισαν πως οι γονείς πρέπει να επιμένουν περισσότερο στην έρευνα αγοράς και να μην εστιάζουν τόσο πολύ στην διαφήμιση, αλλά στην ουσία, ώστε να μπορούν να έχουν συμπέρασμα βάσει της δικής τους κρίσης και έτσι  να μπορούν να εξασφαλίζουν φθηνά και παράλληλα ποιοτικά προϊόντα για τα παιδιά τους.

Ο Δημήτρης Τσιούφης ανέφερε: «οι λίστες για τους μαθητές νηπίου και προνηπίου είναι αυτές που ζητάνε κάτι παραπάνω. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά φέτος ήταν αυτό της φθηνότερης επιλογής των ειδών από αυτά που ζητούσε ο νηπιαγωγός. Τα παιδιά στις μεγαλύτερες τάξεις ενδεχομένως να έχουν και πράγματα από τις προηγούμενες χρονιές, τα οποία θα χρησιμοποιήσουν και πάλι. Φέτος εμείς οι επαγγελματίες κάθε φορά που παραγγέλναμε νέα πράγματα από τους προμηθευτές μας συναντούσαμε νέες αυξημένες τιμές. Για παράδειγμα στα χαρτικά η αύξηση ήταν κάθε φορά από 10% μέχρι και 20% ανάλογα τον κωδικό. Να πούμε επίσης πως οι αυξήσεις σε εμάς τους επαγγελματίες του κλάδου έχουν ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια. Φέτος η λίστα των μαθητών κόστισε περίπου 15%, παραπάνω από τις άλλες χρονιές. Στην τοπική αγορά σε παλιές παραλαβές έχουμε τιμές παλιές, χαμηλότερες δηλαδή. Στις νέες παραλαβές αναγκαστικά δεν μπορούσαμε να συγκρατήσουμε απόλυτα τις τιμές, αλλά και πάλι περιορίσαμε το κέρδος μας για να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας. Όλοι οι γονείς φέτος είχαν κάνει τον προγραμματισμό τους για τη νέα σχολική χρονιά πολύ καιρό νωρίτερα. Στο μικρό τοπικό μαγαζί δεν γίνεται να προσαρμόσεις αυτόματα τις τιμές προς τα πάνω, ενώ στο πολυκατάστημα οι αυξήσεις είναι αυτοματοποιημένες. Ο κόσμος πρέπει να ελέγξει την ποιότητα και τις τιμές και θα δει τις διαφορές και έτσι θα καταλάβει για να στηρίξει την τοπική αγορά. Δεν πρέπει να «σταματάει» μόνο σ’ αυτό που προβάλλεται πολύ».

Ο Παναγιώτης Μαργαρίτης σημείωσε: «εμείς, ως επαγγελματίες, εδώ και μήνες συναντάμε συνέχεια αυξήσεις κάθε φορά που παραγγέλλουμε προϊόντα για την επιχείρησή μας. Ανάλογα το προϊόν βλέπαμε και την αύξηση, η οποία έφτανε ακόμη και το 20%. Όσο μπορέσαμε συγκρατήσαμε τις τιμές μας, αλλά κάποια στιγμή αναγκαστήκαμε να τις αυξήσουμε. Στη λίστα οι δάσκαλοι είδαμε πως φέτος δεν ζητούσαν πολλά και είχαν και κάποια πράγματα ως προαιρετικά. Η κίνηση ήταν μειωμένη, διότι πολλοί μαθητές χρησιμοποίησαν τετράδια και πολλά άλλα είδη που ήδη είχαν από την προηγούμενη χρονιά.  Υπήρχαν ακόμη γονείς που απευθύνθηκαν για σχολικά είδη σε σουπερ μάρκετ και άλλες αλυσίδες. Επίσης, υπήρχε περιορισμός στην αγορά νέας τσάντας ακόμη και σε μικρές τάξεις, στο δημοτικό και το νηπιαγωγείο. Κράτησαν τις περσινές, ενώ σίγουρα θα υπήρχαν και μαθητές που δανείστηκαν από τον αδελφό και τον ξάδελφό τους. Βάσει της μέχρι τώρα εικόνας θα μπορούσα να πως φέτος έγινε η έναρξη σχολικής χρονιάς με αναμενόμενη πτώση. Όσοι μπορούσαν να αγοράσουν τα πράγματα της λίστας που έδιναν οι εκπαιδευτικοί το έκαναν αμέσως, οι υπόλοιποι πήγαν σιγά – σιγά και χρησιμοποίησαν και περσινά πράγματα. Φέτος το κόστος της σχολικής λίστας στο σύνολό της δεν αυξήθηκε στην πόλη μας πάνω από 15%, ενώ όλοι οι επαγγελματίες της πόλης στον κλάδο μου συγκρατήσαμε αρκετά τις τιμές και επιλέξαμε να έχουμε το μικρότερο δυνατό κέρδος για εμάς».

Ο Δημήτρης Χριστοδουλόπουλος τόνισε: «τα τελευταία χρόνια, όπως και φέτος, τις δύο πρώτες ημέρες που τα σχολεία ξεκινούν και οι μαθητές παίρνουν από τους εκπαιδευτικούς την σχολική λίστα έχουμε αυξημένη δουλειά στα όρια του δυνατού και του αδυνάτου. Τις υπόλοιπες ημέρες καταγράφεται καθίζηση στην επισκεψιμότητα στα βιβλιοπωλεία μας. Ο μήνας μετά τις δύο πρώτες ημέρες «κυλάει» συνεχώς καθοδικά μέχρι και τέλος του μήνα. Οι αυξήσεις σε εμάς τους επαγγελματίες από την αρχή του έτους είναι συνεχείς. Σίγουρα πέντε με έξι φορές αυξήθηκαν τα περισσότερα προϊόντα που χρειάστηκε να παραγγείλουμε για την επιχείρησή μας, είναι σοκαριστικό. Οι μαθητές φέτος απευθύνθηκαν σε φθηνότερα είδη, χωρίς να κάνουν έκπτωση στην ποιότητα. Οι γονείς τις προβεβλημένες εταιρίες, που όντως είναι ιδιαίτερα αξιόλογες, τις έκαναν λίγο «πίσω». Υπάρχουν πολλοί καλοί εγχώριοι βιοτέχνες που μας καλύπτουν σε όλα, τιμή και ποιότητα δηλαδή, και γι’ αυτό έχουμε συνεργασίες μακροχρόνιες μαζί τους που παράγουν οφέλη, τα οποία καταλήγουν στον καταναλωτή. Οι αυξήσεις γενικά ήταν της τάξεως του 30% και του 40%, όχι όμως στην σχολική τσάντα, η οποία όντως αυξήθηκε, αλλά όχι σ’ αυτά τα ποσοστά. Όλοι οι συνάδελφοι όμως επιλέξαμε να περιορίσουμε το κέρδος μας. Η τσάντα είναι νευραλγικό προϊόν, σχετίζεται ακόμη και με την υγεία του παιδιού. Για τη νέα σχολική χρονιά οι γονείς είχαν αξιολογήσει εδώ και πολύ καιρό το συνολικό κόστος που θα απαιτούνταν, αν και οι λίστες των καθηγητών δεν ήταν υπερβολικές φέτος, αλλά φέτος παρατηρήθηκε ότι προστέθηκαν και επιπλέον λίστες για άλλα μαθήματα, όχι σοβαρές ως προς το κόστος, αλλά σίγουρα υπήρχε επιβάρυνση. Πρέπει να επισημανθεί πως μια λίστα εντός των βιβλιοπωλείων με αξιόπιστα και ποιοτικά είδη, κόστιζε 30 ευρώ και σε αλυσίδες η ίδια λίστα έβγαινε στα 45 ευρώ, διότι ένα ιδιαίτερα προβεβλημένο είδος, που η ποιότητά του δεν άγγιζε καν το κακό, διέθετε χαμηλή τιμή, ενώ όλα τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας λίστας ήταν αυξημένα κατά 30% ή και 40% σε σχέση με τα ίδια ακριβώς προϊόντα των βιβλιοπωλείων. Στο παρελθόν για τον ίδιο λόγο είχα απευθυνθεί στο Ινστιτούτο Καταναλωτών. Συνεπώς, καλό είναι οι γονείς να μην μένουν στη εικόνα και την προβολή, διότι κάποιος επενδύει στην ουσία και άλλος στη διαφήμιση και εμείς δεν έχουμε τα χρήματα για τόσο μεγάλη διαφήμιση, ενώ συνάμα είμαστε οι ίδιοι στα μαγαζιά μας. Ξέρω πως είναι δύσκολα τα πράγματα για όλους και γι’ αυτό πρώτα απ’ όλους εμείς οι ίδιοι οι επαγγελματίες προσπαθούμε να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούσαμε το γονέα. Φωνάζουμε όμως και τους λέμε ακούστε τους επαγγελματίες της τοπικής αγοράς, ελέγξτε και μετά αγοράστε απ’ όπου επιθυμείτε».

Η Ματίνα Δάμπλια σημείωσε: «η έναρξη της σχολικής χρονιάς προσδίδει μία εορταστική ατμόσφαιρα στο βιβλιοπωλείο μας, κάτι που αισθανόμαστε και από τη μεριά των γονιών που μας επισκέπτονται για την προμήθεια σχολικών ειδών. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρονιάς έχουμε παρατηρήσει αυξήσεις σε αρκετά είδη που αφορούν τα χαρτικά και τα αναλώσιμα, κάτι βέβαια στο οποίο αναγκαστικά έχουμε όλοι προσαρμοστεί, καθώς οι αυξήσεις αυτές αφορούν όλους τους κλάδους του εμπορίου. Δίνοντας προτεραιότητα στην ικανοποίηση των αναγκών των παιδιών τους, οι γονείς φρόντισαν και φέτος να τις ικανοποιήσουν άμεσα, ο καθένας στο μέτρο του δυνατού. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που έχουμε αισιόδοξο και χαρούμενο κοινό, κοινό που έχει ως σημείο αναφοράς στην καθημερινότητά του το βιβλιοπωλείο μας και τους ευχαριστούμε θερμά για την εμπιστοσύνη και την αγάπη του όλα αυτά τα 10 χρόνια λειτουργίας μας».

Κων/νος Χονδρός - Εφημερίδα Συνείδηση

Στον αγώνα και κατά του σεξισμού ο Παναιτωλικός