Σωματείο Εκπαιδευτών Οδηγών Αιτωλοακαρνανίας: Μόνη λύση οι κάμερες στις εξετάσεις!

Το Σωματείο Εκπαιδευτών Οδηγών Αιτωλοακαρνανίας τονίζει την ανάγλη να μπουν κάμερες στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος.

εξετάσεις οδήγησης

Μια νέα υπόθεση με "πλαστά διπλώματα" οδήγησης στην Κορινθία φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων και όπως επισημαίνεται στην εφημερίδα "Συνείδηση" από το Σωματείο Εκπαιδευτών Αιτωλοακαρνανίας, μόνη λύση είναι οι κάμερες.

Εντύπωση έχει προκαλέσει η πρόσφατη ανακοίνωση που δημοσιοποίησε η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπάλληλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε.) σχετικά με την στοχοποίηση των μελών της, που συμμετέχουν στις εξετάσεις ικανότητας οδήγησης ανά την
χώρα, ειδικά μετά από τα γεγονότα σε Κόρινθο και Δυτική Αττική, όπου εκατοντάδες διπλώματα οδήγησης αποδείχθηκαν ότι προερχόταν από μεγάλο κύκλωμα, τα μέλη του οποίου δραστηριοποιούνταν συστηματικά στην παράνομη έκδοση αδειών οδήγησης και πιστοποιητικών διαφόρων τύπων.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. είχαν συλληφθεί 11 άτομα και ειδικότερα ο προϊστάμενος και τρεις υπάλληλοι Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφερειακής Ενότητας, καθώς και 7 ιδιώτες, ιδιοκτήτες και υπάλληλοι σχολών οδηγών. Το κατηγορητήριο περιλάμβανε τα
αδικήματα της σύστασης και ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, ψευδή βεβαίωση καινόθευση σε βαθμό κακουργήματος, δωροδοκία υπαλλήλου κατ' εξακολούθηση, δωροληψία υπαλλήλου κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση, παράβαση καθήκοντος κατά συναυτουργία και κατά συρροή, καθώς και για βία κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων.

Οι κατηγορούμενοι, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. για να πετύχουν τον σκοπό τους, ακολουθούσαν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, συγκεκριμένο τρόπο δράσης, στη θεωρητική εκπαίδευση και ανάλογα με την άδεια οδήγησης. Συγκεκριμένα, υποδείκνυαν στους εξεταζόμενους τις σωστές απαντήσεις, επέλεγαν απευθείας οι ίδιοι τις σωστές απαντήσεις, μοίραζαν τις σωστές απαντήσεις σε μικρά κομμάτια τεμάχια χαρτιού, τα οποία ήταν επιμελώς κρυμμένα στα φύλλα εξέτασης των υποψηφίων, αντικαθιστούσαν το φύλλο εξέτασης των υποψηφίων με άλλο που περιείχε τις σωστές απαντήσεις ενώ, επίσης, παρείχαν την δυνατότητα στους υποψηφίους να μην παρουσιαστούν στη γραπτή δοκιμασία και να θεωρηθούν επιτυχόντες!

Όσον αφορά στη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (πορεία), αρκούσε μία τυπική ολιγόλεπτη παρουσία των εξεταζομένων ενώπιον της επιτροπής, ενώ υπήρχαν και περιπτώσεις που οι υποψήφιοι δεν εμφανίζονταν κατά τη δοκιμασία αυτή και, θεωρούνταν επιτυχόντες. Τα ποσά κυμαίνονταν, ανάλογα με την άδεια, από 1.200 έως 2.500 ευρώ.

Οι εκπαιδευτές και οι υπάλληλοι στην Αιτωλοακαρνανία

ΤζαχρήσταςΟ κλάδος που είναι πολύ κοντά σε όλα αυτά είναι, ασφαλώς, εκείνος των εκπαιδευτών των υποψήφιων οδηγών και ο κ. Κωνσταντίνος Τζαχρήστας, γραμματέας του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων & Μοτοσυκλετών Αιτωλοακαρνανίας και εκπρόσωπος
στην Ομοσπονδία του κλάδου εξηγεί: «Το γεγονός ότι είναι διάτρητο το σύστημα το γνωρίζουν όλοι. Επαφίεται στην ακεραιότητα του υπαλλήλου-εξεταστή, αυτή είναι η πικρήαλήθεια και όλα τα άλλα είναι υπεκφυγές. Εμείς εδώ στην περιοχή μας, μπορώ να βεβαιώσω ότι δεν έχουμε δει τέτοια φαινόμενα. Όλοι όμως ξέρουμε ότι αυτό συμβαίνει αλλού και μάλιστα κατά κόρον. Το σύστημα όντως είναι διαβλητό κι εμείς το έχουμε επισημάνει εδώ και χρόνια, αλλά υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα που σχετίζονται με τις άδειες οδήγησης που εμποδίζουν κάθε αλλαγή».

Σύμφωνα με τον κ. Τζαχρήστα δεν υπάρχει άλλη λύση παρά μόνον η τοποθέτηση κάμερας σε όλη την διαδικασία. «Όταν μέσα στη γραπτή εξέταση μπορεί να πάρει ένα στυλό και να συμπληρώσει ό,τι θέλει ο εξεταστής καταλαβαίνουμε τι γίνεται. Εμείς το έχουμε πει κι ας μην αρέσει σε διάφορους, ακόμη και σε δήθεν υπερασπιστές δικαιωμάτων: πρέπει να υπάρχουν κάμερες και μέσα στην γραπτή εξέταση αλλά και την ώρα της οδήγησης! Δεν υπάρχει άλλη λύση και μέσα στο αυτοκίνητο και σε εξωτερικό χώρο για τις μηχανές. Δεν μπορεί να  εξαρτάται από τον εκάστοτε υπάλληλο η εγκυρότητα της διαδικασίας», τονίζει.

Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας

Τι λέει η Ομοσπονδία των υπαλλήλων των Περιφερειών σχετικά με το θέμα; Ότι οι υπάλληλοι στοχοποιούνται, οι διαδικασίες είναι γνωστό ότι είναι νομικά και πρακτικά διάτρητες εδώ και πολλά χρόνια(!) και ότι πρέπει να παρθούν θεσμικά μέτρα.

Ηανακοίνωσή της έχει ως εξής:

«Έλεος πια!!!

Πάρτε μέτρα θωράκισης των διαδικασιών των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών,

Δεν επιτρέπουμε σε κανέναν, με τις «πλάτες» που κάνει σε διάτρητες διαδικασίες να στοχοποιεί υπηρεσίες και υπαλλήλους. Για άλλη μια φορά ήρθαν στην επιφάνεια αποκαλύψεις για «πλαστά διπλώματα», για συλλήψεις και έρευνες σε Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών, αυτή τη φορά στην Κορινθία.

Έχοντας ενημέρωση μόνο από τα δημοσιεύματα και χωρίς να γνωρίζουμε αναλυτικά τα όποια ευρήματα, θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο όχι μόνο να καταδικάσουμε και πάλι τα φαινόμενα αυτά, αλλά και να καλέσουμε την κυβέρνηση και τις Περιφερειακές Αρχές και ιδιαίτερα το Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων να αναλογιστούν τις ευθύνες τους, που συνεχίζουν να διατηρούν ένα αναχρονιστικό και διάτρητο νομικό πλαίσιο, που δημιουργεί το έδαφος για κάθε είδους παράτυπες ή ακόμα και έκνομες ενέργειες και να προχωρήσουν σε μέτρα, που θα διασφαλίζουν την οδική ασφάλεια και θα εξασφαλίζουν με διαφάνεια την ορθή εκτέλεση του συνόλου των αρμοδιοτήτων των Δ/νσεων Μεταφορών, που θα ξεχωρίζουν «την ήρα από το στάρι».

Κυβέρνηση, Περιφερειακές Αρχές και ιδιαίτερα Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων έχουντεράστιες ευθύνες. Ούτε τα ημίμετρα που εξαγγέλλουν  δεν παίρνουν. Πρόσφατη είναι η παράταση που δόθηκε έως τις 31 Αυγούστου 2023 μετά από άλλη μια άπρακτη... για την
προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία του εξοπλισμού της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4850/2021 για τις αίθουσες θεωρητικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και οδηγών.

Φτάνει πια!!!

Απαιτούμε όχι μόνο να διερευνηθούν από τις αρμόδιες αρχές και να ρίξουν άπλετο φως στις υποθέσεις αυτές, καθώς και σε κάθε άλλη καταγγελία αλλά και κυβέρνηση και Περιφερειακές Αρχές:

Να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα (θεσμικά και τεχνικά) προκειμένου να διασφαλίζεται η ομαλή και η αδιάβλητη διενέργεια των θεωρητικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και οδηγών στις Δ/νσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Να προμηθευτούν, να εγκαταστήσουν και θα θέσουν σε λειτουργία σε όλες τις αίθουσες θεωρητικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και οδηγών, τον προβλεπόμενο εξοπλισμό της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4850/2021, έστω και αυτόν τον ελλιπή.

Να προχωρήσουν σε νομοθετική ρύθμιση εγκατάστασης και χρήσης των λεγόμενων jammers και κάθε άλλου πρόσθετου τεχνικού εξοπλισμού.

Η ΟΣΥΑΠΕ, οι Σύλλογοι και οι εργαζόμενοι στις Δ/νσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας δεν ανεχόμαστε να συνεχίζεται ένα αναχρονιστικό και διάτρητο πλαίσιο, που αφήνει αθωράκιστες τις υπηρεσίες και απροστάτευτους τους υπαλλήλους που επιτελούν με ευσυνείδητα αυτό το καθήκον».

Γιάννης Συμψηρής - Εφημερίδα "Συνείδηση"