ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑθλητικα ΝεαΣκορπιός: Αέρας στα πανιά του Ριμπολόβλεφ

Σκορπιός: Αέρας στα πανιά του Ριμπολόβλεφ

Σκορπιός: Αέρας στα πανιά του Ριμπολόβλεφ

Σε… κυρίαρχο των θαλασσών έχει εξελιχθεί ο πολυεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης του Σκορπιού και μεγαλομέτοχος της ποδοσφαιρικής ομάδας Μονακό Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ.

Με έναν στόλο από εντυπωσιακά ιστιοφόρα, οι ομάδες του πρωταγωνιστούν στις διεθνείς ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις της ανοιχτής θάλασσας, ενώ στα «deck» των ιστιοφόρων του έχουν βρεθεί ή βρίσκονται κάποιοι από τους καλύτερους ιστιοπλόους του κόσμου, μεταξύ των οποίων και η Σοφία Μπεκατώρου.

Το «πετράδι» του ιστιοπλοϊκού «στέμματος» του Ρώσου κροίσου δεν είναι άλλο από τον «Σκορπιό», ένα Club Swan 125, με το οποίο, στην «πρεμιέρα» του στη θάλασσα, κέρδισε το Line Honours στον αγώνα ανοικτής θαλάσσης Rolex Fastnet Race. Ο «Σκορπιός» και η «Σπάρτη» (Club Swan 50) συγκαταλέγονται στα ιστιοφόρα που ξεχωρίζουν στις διεθνείς διοργανώσεις. Και τα δύο έχουν πάρει τα ονόματά τους από τα νησιά του Ιονίου Πελάγους, που βρίσκονται στην ιδιοκτησία του πολυεκατομμυριούχου. Στον αγωνιστικό ιστιοπλοϊκό στόλο του μεγιστάνα ανήκει και το «Σκορπίδι», το οποίο επίσης φέρει όνομα από τα Πριγκιπονήσια της Λευκάδας. Το «Σκορπίδι» (Club Swan 36) «έτρεχε» με γυναικείο πλήρωμα και στρατηγική σε αυτό έκανε η κορυφαία Ελληνίδα ιστιοπλόος Σοφία Μπεκατώρου. Επόμενη πρόκληση για τον Ριμπολόβλεφ θα είναι ο αγώνας 600 ν.μ. της Μάλτας, το Rolex Middle Sea Race (θα αρχίσει στις 23 Οκτωβρίου).

Ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ μαγεύτηκε από τα «στοιχειά της θάλασσας», αρχικά, μέσα από το σερφ. Ένα από τα αγαπημένα του χόμπι είναι να προσπαθήσει να δαμάσει τα κύματα στη Χαβάη. Πριν από λίγα χρόνια μπήκε στην καρδιά του η ιστιοπλοΐα της ανοιχτής θάλασσας. Λάτρεψε τους «κύκνους» (Swan) και τα περισσότερα από τα σκάφη του ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις τα αγοράζει δύο – δύο ώστε να «βγαίνουν» μαζί για προπόνηση. Στη συλλογή του Ρώσου, μεταξύ άλλων, υπάρχουν Club Swan 50, Club Swan 36 κ.α. Φυσικά, το «κόσμημα» δεν είναι άλλο από τον «Σκορπιό».

«Κανένα άλλο άθλημα δεν μου προκαλεί τόση συγκίνηση. Όπως και στις επιχειρήσεις, έτσι και στην ιστιοπλοΐα πρέπει να παίρνεις γρήγορες αποφάσεις», έχει πει σε δηλώσεις του.

Με το 50άρι, που, τώρα, φέρει το όνομα «Σπάρτη» είχε κατακτήσει την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της κατηγορίας στην Πάλμα το 2019 και την 3η το 2020. Είναι η μόνη ομάδα αυτής της κλάσης που διαθέτει στην κατοχή της δύο συνεχόμενους τίτλους από παγκόσμια πρωταθλήματα. Το «Σπάρτη» έχει βρεθεί ανάμεσα στους πρωταγωνιστές σε πολλές διεθνείς διοργανώσεις. Ένας από τους βασικούς αντιπάλους του είναι το «Hatari» του, επίσης, πολυεκατομμυριούχου Μάρκους Μπρένεκε (Γερμανία). Αξίζει να αναφέρουμε ότι το «Σπάρτη» αρχικά ονομαζόταν «Σκορπιός» και στο τιμόνι του, εκτός από τον Ριμπολόβλεφ, βρίσκεται και ο συγγενής, συνεργάτης και στενός του φίλος Αντρέι Κονογκόροφ.

Το «Σκορπίδι» και η Σοφία Μπεκατώρου

Το 36άρι «Σκορπίδι» έχει πάρει μέρος σε πολλούς διεθνείς αγώνες με τον πολυεκατομμυριούχο στο τιμόνι του, αλλά τους τελευταίους μήνες «έτρεχε» με γυναικείο πλήρωμα, τη Σοφία Μπεκατώρου και άλλες πρωτοκλασάτες ιστιοπλόους στην ομάδα, όπως οι «ασημένιες» ολυμπιονίκες του 2004 (470) Ναταλία Βία Ντούφρεσνε και Σάντρα Αζόν από την Ισπανία, η «χάλκινη» στα Έλιοτ (2012) Μικαέλα Γουλφ από τη Φινλανδία, η Olympian και παγκόσμια πρωταθλήτρια Άνι Λας (Μ. Βρετανία), η οποία έχει κάνει και τον γύρο του κόσμου, η Ελοντί Μετρό κ.α. Στον τελευταίο αγώνα του σκάφους με αμιγώς γυναικείο πλήρωμα, στο τιμόνι βρισκόταν η κόρη του μεγιστάνα Άννα Ριμπολόβλεβα.

«Είχα τη θέση της στρατηγικής και οργάνωνα το θέμα που είχε να κάνει με το γυναικείο πλήρωμα. Πήραμε μέρος σε τέσσερις αγώνες αλλά, δυστυχώς, το εγχείρημα ολοκληρώθηκε με τη συμμετοχή στον αγώνα του Πόρτο Τσέρβο», δήλωσε στο www.moneyreview.gr η «χρυσή» ολυμπιονίκης Σοφία Μπεκατώρου.

Ένας «κύκνος» με το όνομα «Σκορπιός»

Το 125άρι Swan «Σκορπιός» είναι ένας μαυροκίτρινος… πύραυλος με μήκος 42,6 μ., και ικανό να ξεπεράσει σε ταχύτητα τους 15 κόμβους στα όρτσα, ενώ στα πρίμα μπορεί να υπερβεί τους 30. Συγκαταλέγεται στα πιο γρήγορα αγωνιστικά ιστιοφόρα του κόσμου. Ναυπηγήθηκε από τη φιλανδική Nautor Group ενώ ο αντιπρόεδρος του ομίλου Ενρίκο Τσιέφι, το έχει χαρακτηρίσει «ναυαρχίδα του ομίλου, ικανή να σπάσει όλα τα ρεκόρ». Ο σχεδιαστής του ιστιοπλοϊκού Χουάν Κουγιουμτζιάν έχει πει ότι «αποτελεί ορόσημο στη θαλάσσια βιομηχανία».

Ο νέος «κύκνος» του Ριμπολόβλεφ κατασκευάστηκε από ειδικό ιταλικό άνθρακα, τιτάνιο και αλουμίνιο. Διαθέτει δύο τιμόνια. Για να ολοκληρωθεί η κατασκευή απαιτήθηκαν τέσσερα χρόνια και το κόστος του άγγιξε τα 20 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος του ιδιοκτήτη του είναι να πετύχει με αυτό το σκάφος τον γρηγορότερο γύρο του κόσμου.

Κυβερνήτης του «Σκορπιού» είναι ο Φερνάντο Ετσεβάρι. Ο Ισπανός είχε αναδειχθεί χρυσός ολυμπιονίκης στα Τορνέιντο, το 2008, στο Πεκίνο ενώ το 2004 ήταν 8ος στην Αθήνα (με τον Αντόν Παζ). Στην ανοιχτή θάλασσα διαθέτει στη συλλογή του τίτλους από διοργανώσεις Volvo Ocean Race και, φυσικά, την πρωτιά που έφερε στο Rolex Fastnet. Ο Ετσεβάρι έχει αγωνιστεί με όλα τα σκάφη του Ρώσου μεγιστάνα. Ο πολυεκατομμυριούχος σέβεται τις γνώσεις του Ισπανού και ακολουθεί τις συμβουλές του προκειμένου να αναδειχθεί σε «κυρίαρχο των θαλασσών». Όπως και στα μικρότερα ιστιοφόρα του, ο Ριμπολόβλεφ περνάει ατελείωτες ώρες στο πηδάλιο του νέου αποκτήματός του. Συμμετέχει σε πολύωρες ή πολυήμερες προπονήσεις και σε αγώνες.

Μετά την πρωτιά στο Line Honours στο Rolex Fastnet Race, η επόμενη πρόκληση για τον «Σκορπιό» αναμένεται να είναι ακόμα ένας αγώνας 600 ν.μ., αυτός της Μάλτας. Ο μαύρος «κύκνος» με τον τεράστιο κίτρινο σκορπιό θα «κοσμήσει» το λιμάνι της Βαλέτα και θα γίνει το μεγαλύτερο γιοτ που έχει πάρει μέρος στη διοργάνωση. Μέχρι τώρα το μεγαλύτερο ήταν το, εντυπωσιακής ομορφιάς, «Νικάτα» (35 μ.), που έχει κατασκευαστεί από την Baltic Yachts και αγωνίστηκε το 2018. Συμμετοχή στην εφετινή διοργάνωση έχουν δηλώσει το «Comanche» (30,5 μ.), το οποίο έχει στη συλλογή του πολλά τρόπαια και από το 2019 έχει πωληθεί σε ομάδα ρωσικών συμφερόντων, ο νικητής της περσινής διοργάνωσης «VO70 I Love Poland», που ανήκει σε ίδρυμα της Πολωνίας κ.α. Το ρεκόρ του αγώνα ανήκει στο «Rambler» του Αμερικανού μεγαλοεπιχειρηματία Τζόρτζ Ντέιβις και είναι μία ημέρα 23 ώρες, 55 λεπτά και τρία δευτερόλεπτα και διαρκεί από το 2007. Το, επίσης, πανέμορφο «Rambler» έχει σχεδιαστεί, όπως και ο «Σκορπιός», από τον Χουάν Κουγιουμτζιάν.

Σκάφη, ποδοσφαιρικές ομάδες, συλλογές έργων τέχνης αποτελούν κάποια από τα βασικά χόμπι των πολυεκατομμυριούχων και ο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ δεν θα μπορούσε να απέχει από αυτά. Τον Ιούλιο του 2021 ήταν στην 391η θέση της λίστας Forbes και, επειδή, ο πρωταθλητισμός, σε όλα τα επίπεδα της ζωής του, ρέει στο αίμα του πάντα βάζει νέους στόχους, είτε επιχειρηματικούς, είτε με τον ιστιοπλοϊκό του στόλο. Από αυτό το καλοκαίρι, η Ελλάδα διαθέτει τον δικό της αγώνα 600 ν.μ., το «Aegean 600» του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης. Μένει πότε θα δούμε τον Ρώσο μεγαλοεπιχειρηματία να χαράζει αγωνιστικές ρότες, εκτός από τα 600άρια του Fastnet και της Μάλτας, και στον αγώνα του Αιγαίου Πελάγους και να διεκδικεί ρεκόρ διαδρομής.

Πηγή: moneyreview.gr

Κορωνοϊός: Καταγγελίες για αρνητές που ζητούν να μην κάνουν μετάγγιση με αίμα από εμβολιασμένους

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr