Η Ryanair αποχωρεί, οι άλλες αεροπορικές έρχονται
Μπορεί η Ryanair να αποχωρεί από την Αθήνα, μειώνοντας την χειμερινή χωρητικότητά της περίπου στο μισό, ωστόσο πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες έρχονται και δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό και στις πολύ καλές επιδόσεις που κατέγραψε την πρώτη χρονιά μετά την πανδημία, όπου οι τουρίστες ταξίδεψαν χωρίς περιορισμούς.
Μπορεί η Ryanair να αποχωρεί από την Αθήνα, μειώνοντας την χειμερινή χωρητικότητά της περίπου στο μισό, ωστόσο πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες έρχονται και δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό και στις πολύ καλές επιδόσεις που κατέγραψε την πρώτη χρονιά μετά την πανδημία, όπου οι τουρίστες ταξίδεψαν χωρίς περιορισμούς.
Για την ακρίβεια, τα μέχρι τώρα ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού αλλά και τα σχέδια του υπουργείου για την επέκταση της σεζόν, τα οποία θα εξειδικευτούν την επόμενη εβδομάδα στη ΔΕΘ και φαίνεται να περιλαμβάνουν και κίνητρα για τις χειμερινές πτήσεις από το εξωτερικό προς την Ελλάδα, έχουν ήδη εμπιστευτεί ξένοι αερομεταφορείς. Οι Wizz Air, Jet2, και Eurowings έχουν ήδη πάρει την απόφαση να ενισχύσουν όχι μόνο το θερινό αλλά και το χειμερινό τους πρόγραμμα, ποντάροντας μεταξύ άλλων και στην δυναμική της Αθήνας στον επαγγελματικό τουρισμό.
Οι αεροπορικές που αυξάνουν τις συνδέσεις με την Αθήνα
Ειδικότερα, η Wizz Air ανακοίνωσε μόλις την περασμένη εβδομάδα τα σχέδιά της για επανεκκίνηση των πτήσεων από το αεροδρόμιο Λούτον προς την Αθήνα αυτό το χειμώνα. Τα καθημερινά δρομολόγια προς την Ελληνική πρωτεύουσα θα ξεκινήσουν στις 30 Οκτωβρίου του 2022 και τα εισιτήρια θα είναι διαθέσιμα στη σελίδα του αερομεταφορέα και μέσα από την εφαρμογή του για κινητά τηλέφωνα, με τιμές που ξεκινούν από 79,99 λίρες το άτομο.
Στο ίδιο πλαίσιο και η επίσης χαμηλού κόστους Eurowings συμπεριέλαβε την Αθήνα στο χειμερινό πρόγραμμά της. Η γερμανική αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι αυξάνει κατά 30% τον αριθμό των πτήσεών της με προορισμό μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα, μεταξύ των οποίων και η ελληνική πρωτεύουσα, από τον Σεπτέμβριο κι έπειτα. Κίνηση η οποία εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση και στα επαγγελματικά ταξίδια, τα οποία δείχνουν να ανακάμπτουν για πρώτη φορά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Συγκεκριμένα, όσον αφορά την Αθήνα, προβλέπεται η προσθήκη πτήσεων από το Ντίσελντορφ, από την Κολωνία και από τη Στουτγάρδη.
Σχέδια για τον χειμώνα φαίνεται να κάνουν και αεροπορικές εταιρείες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Για παράδειγμα η Air Canada, η οποία ξεκίνησε τις πτήσεις της νωρίτερα από ποτέ φέτος, είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο το θερινό δρομολόγιο της να αποκτήσει πιο μόνιμο χαρακτήρα, συνδέοντας την Ελλάδα με τον Καναδά καθόλη την διάρκεια του έτους. Παρόμοιες βλέψεις φαίνεται να έχει και η United Airlines, η οποία εξετάζει την επέκταση της σύνδεσης Αθήνα - Νέα Υόρκη καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς.
Η δυναμική παρουσία του καλοκαιριού
Η δυναμική του προορισμού Ελλάδα στον κλάδο των αερομεταφορών φάνηκε άλλωστε ήδη από το καλοκαίρι, όπου νέες αεροπορικές προσέθεσαν την Αθήνα στο πρόγραμμά τους. Πέρα από την Jet2.com τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών εμπιστεύτηκαν η BA’s EuroFlyer, θυγατρική του βρετανικού αερομεταφορέα British Airways, με δρομολόγια που συνδέουν την Αθήνα με το Γκάτγουικ, η Air Albania η οποία προσέθεσε στο πτητικό της έργο το δρομολόγιο Αθήνα-Τίρανα, η γερμανική Condor, που εγκαινίασε δύο νέες πτήσεις από το Ντίσελντορφ και τη Λειψία, αλλά και η νορβηγική low cost αεροπορική Flyr, η οποία ξεκίνησε τις πτήσεις Όσλο - Αθήνα στις 30 Ιουνίου.
Η εν λόγω εμπιστοσύνη δε, φάνηκε να διευρύνεται μετά και τις αρρυθμίες που παρατηρήθηκαν σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και την συγκριτικά πολύ καλύτερη εικόνα που παρουσίασαν τα ελληνικά. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το 80% περίπου των, λιγότερων αριθμητικά, καθυστερήσεων πτήσεων που παρατηρήθηκαν στο Ελ Βενιζέλος οφείλεται σε domino effect από καθυστερήσεις πτήσεων σε μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Οι λόγοι της αποχώρησης της Ryanair
Η παραπάνω εικόνα δικαιώνει εν μέρει την άποψη που μεταφέρουν παράγοντες των αερομεταφορών, σύμφωνα με την οποία η απόφαση για αποχώρηση των δύο αεροσκαφών της Ryanair από την Αθήνα εδράζεται περισσότερο στην συρρίκνωση των μεριδίων της, λόγω και του συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού και λιγότερο στην έλλειψη κινήτρων, όπως υποστήριξε σε μια ακόμα καταγγελτική της παρέμβαση. Βάσει των στοιχείων που αναφέρουν δε, η Aegean ελέγχει μερίδιο της τάξεως του 40%, ενώ η επίσης ελληνικών συμφερόντων Sky Express, που πρόσφατα αύξησε τον αριθμό των αεροσκαφών που λειτουργεί στην Ελλάδα, έχει αναρριχηθεί στο 15% περίπου. Εν αντιθέσει το μερίδιο της Ryanair υπολογίζεται ότι φτάνει περίπου στο 7% την ώρα που ο ανταγωνισμός από άλλες low cost αεροπορικές όπως οι Volotea, Wizz Air και Easyjet αυξάνει.
Eurobasket 2022: Η προϊστορία της Εθνικής με την Ιταλία