Αιτωλοακαρνανία: Ψηφιακό φροντιστήριο - σχολείο: «Ναι μεν αλλά…» από τους εκπαιδευτικούς

Παράλληλα, οι γονείς των μαθητών θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν την ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα ενημέρωσης και να ενημερωθούν για τις επιδόσεις των παιδιών τους και γενικότερα για την σχολική δραστηριότητα

psifiako-sxoleio

Ψηφιακό φροντιστήριο - σχολείο: «Ναι μεν αλλά…» από τους εκπαιδευτικούς και της Αιτωλοακαρνανίας όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία είναι θετικοί κατ’ αρχήν φοβούνται ωστόσο μήπως το ψηφιακό σχολείο «αντικαταστήσει» τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών. Τι λέει ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Βαγγέλης Τσούκας

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Μια σειρά νέων δυνατοτήτων, ψηφιακού χαρακτήρα, θα έχουν με το νέο σχολικό έτος στη διάθεσή τους οι μαθητές κυρίως, αλλά και οι γονείς! Κατά κύριο λόγο οι δυνατότητες αυτές θα «τρέχουν» υποστηρικτικά και παράλληλα στο σχολείο που όλοι γνωρίζουμε.

Οι μαθητές όλων των τάξεων από τη νέα σχολική χρονιά, όπως δήλωσαν πρόσφατα κατά την παρουσίαση του ψηφιακού σχολείου - φροντιστηρίου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Υπουργός Παιδείας Κυριακός Πιερρακάκης, θα απολαμβάνουν παράλληλα με το σχολείο τους το νέο ψηφιακό φροντιστήριο, μέσω του οποίου θα έχουν στη διάθεσή τους ψηφιακές φροντιστηριακού τύπου παραδόσεις.

Παράλληλα, οι γονείς των μαθητών θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν την ηλεκτρονική αυτή πλατφόρμα ενημέρωσης και να ενημερωθούν για τις επιδόσεις των παιδιών τους και γενικότερα για την σχολική δραστηριότητα.

Οι μαθητές, για παράδειγμα της Γ’ Λυκείου, θα μπορούν να παρακολουθούν ζωντανά και σε μαγνητοσκόπηση απογευματινές φροντιστηριακές παραδόσεις για εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, να επικοινωνούν με τους καθηγητές σε πραγματικό χρόνο και να συμμετέχουν σε διαγωνίσματα προετοιμασίας.

Όπως έκανε γνωστό ο Υπουργός Παιδείας η πιλοτική χρήση του ψηφιακού σχολείου σε πρώτη φάση θα διαθέτει βίντεο για τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά που διδάσκονται στις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα προστεθεί αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό για όλα τα μαθήματα του σχολικού ωρολογίου προγράμματος για όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η εκπαιδευτική κοινότητα πανελλαδικά, αλλά και στην περιοχή μας, βλέπει αυτή την ψηφιακή πλατφόρμα θετικά, ωστόσο διατηρεί και ένα προβληματισμό.

Ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί είναι επιφυλακτικοί απέναντι στο ψηφιακό αυτό σχολείο – φροντιστήριο είναι διότι φοβούνται μήπως δουν σιγά – σιγά σε απομακρυσμένα σχολεία με πολύ μικρό αριθμό μαθητών να συγκροτούνται τμήματα μαθητών από διαφορετικές περιοχές για να γίνεται μάθημα εξ΄αποστάσεως. Δεν επιθυμούν να συμβεί κάτι τέτοιο, διότι φοβούνται μην σταματήσει να διαθέτει το σχολείο τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα, αλλά και τον κοινωνικοποιητικό του χαρακτήρα.

Μιλώντας στη «Σ» ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Βαγγέλης Τσούκας σημείωσε:

Ο Βαγγέλης Τσούκας

«ουσιαστικά αυτό το ψηφιακό φροντιστήριο που εγκαινιάστηκε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Κυριακό Πιερρακάκη και δήλωσαν ότι θα λειτουργήσει από τον Σεπτέμβριο είναι μια ολοκληρωμένη ψηφιακή πύλη, η οποία θα λειτουργεί για τους μαθητές του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου, όπου μέσα από μαγνητοσκοπημένα βίντεο, αλλά και άλλο διδακτικό υλικό που θα υπάρχει στην πλατφόρμα αυτή οι μαθητές θα μπορούν να βοηθηθούν αντισταθμιστικά στα μαθήματα και να επιλύουν απορίες. Θα είναι σαν ένα εξ’ αποστάσεως φροντιστήριο. Δεν είναι αρνητική η εκπαιδευτική κοινότητα στην ψηφιακή αυτή πύλη, καθώς αρκετά σχολεία μέσω του σχολικού τους ιστολογίου ή και γενικότερα του διαδικτύου ανεβάζουν τέτοια βίντεο με ασκήσεις που θα περιέχει η πλατφόρμα αυτή του Υπουργείου Παιδείας. Τώρα θα είναι περισσότερο συγκροτημένο και ολοκληρωμένο και καλώς θα γίνει η προσπάθεια αυτή οργανωμένη. Ο προβληματισμός όμως που υπάρχει είναι αν η πλατφόρμα, η ψηφιακή αυτή πύλη, περάσει σταδιακά και στην πρωινή ζώνη. Σιγά – σιγά δηλαδή να δούμε σε απομακρυσμένα σχολεία με πολύ μικρό αριθμό μαθητών να συγκροτούνται ψηφιακά τμήματα μαθητών από διαφορετικές περιοχές. Αυτό συνέβη κατά την περίοδο της καραντίνας και κάποια μαθήματα διδάσκονταν αποκλειστικά διαδικτυακά. Δεν θεωρούμε απίθανο να το δούμε αυτό να εφαρμόζεται στο μέλλον σε νησιά ή χωριά με ελάχιστους μαθητές και γι’ αυτό μας προβληματίζει.

Το πρωταρχικό όμως ζήτημα όμως είναι το ψηφιακό αυτό φροντιστήριο να διαθέτει ολοκληρωμένο και πιστοποιημένο πρόγραμμα. Μπορεί επίσης να υπάρχει δυνατότητα να γίνονται και κάποια μαθήματα στο πλαίσιο αυτό και δια ζώσης, να προσληφθούν δηλαδή καθηγητές που να εργάζονται έτσι. Το θέμα όμως είναι να μην χάσει το σχολείο τον εκπαιδευτικό του και κοινωνικοποιητικό του χαρακτήρα».

Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση"

          

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ