Προσφορές «1+1»: Αντίθετη και η Ένωση Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας με τις προθέσεις Σκρέκα
Προσφορές «1+1» - «Όχι» από το ΙΝΚΑ στην κατάργησή τους όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία αντίθετη με τις προθέσεις Σκρέκα είναι και η Ένωση Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας
Προσφορές «1+1» - «Όχι» από το ΙΝΚΑ στην κατάργησή τους όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία αντίθετη με τις προθέσεις Σκρέκα είναι και η Ένωση Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Με στόχο τη μόνιμη μείωση των τιμών το Υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει να φέρει στην ελληνική αγορά το σύστημα που ισχύει ήδη στο εξωτερικό «every day low price» και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει να βάλει «φρένο» στις προσφορές της λογικής «1+1» ή «2+1».
Σύμφωνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα οι προσφορές της λογικής αυτής δεν βοηθούν στα να υπάρχει σταθερά χαμηλά τιμή στα προϊόντα, ενώ επίσης ο καταναλωτής «στοκάρει»… προϊόντα, διότι ενώ χρειάζεται ένα προϊόν παίρνει τελικά δύο ή και περισσότερα.
Την ίδια στιγμή, πάντα σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα, η προωθητική αυτή ενέργεια της προσφοράς «1+1» αποδίδει μόνο την μια εβδομάδα του μήνα, αυτή δηλαδή που είναι σε ισχύ η προσφορά και δεν υπάρχει μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα, συνεπώς η στόχευση για μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα, είναι το «every day low price», το οποίο το Υπουργείο θα επιχειρήσει να εισάγει στην Ελλάδα.
Είναι όμως έτσι; Στα λεγόμενα του κ. Σκρέκα το ΙΝΚΑ και πολλές κατά τόπους Ενώσεις Καταναλωτών, όπως και αυτή της Αιτωλοακαρνανίας στην οποία Πρόεδρος είναι και ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης, αντιδρούν.
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ και της Ένωσης Καταναλωτών Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στη «Σ» τεκμηρίωσε το λόγο που είναι αντίθετοι στην κατάργηση των προσφορών «1+1», όπως επίσης ανέφερε και τεκμηρίωσε το τι πρέπει να γίνει ώστε οι τιμές των προϊόντων να είναι οι πραγματικές, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Συγκεκριμένα ο κ. Λεχουρίτης τόνισε: «Οι εξαγγελίες τη Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου, συγκεκριμένα του Υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, για την κατάργηση των προσφορών «1+1» στα σουπερ μάρκετ και γενικότερα αυτού του είδους των προσφορών μας βρίσκουν αντίθετους.
Ως ΙΝΚΑ είπαμε ότι πρέπει να καταργηθεί το -30%, το -40%, το -50% και όχι να καταργηθούν οι προσφορές «1+1» ή «2+1».
Το Υπουργείο λάθος αντελήφθη τι μπορεί να γίνει, ώστε να επανέλθουν οι κανονικές τιμές και να μην υπάρχουν πλασματικές. Το ΙΝΚΑ λέει ότι μόνο με την κατάργηση των προσφορών -30%, - 40% κλπ θα έρθουν οι τιμές και τα προϊόντα στην πραγματική αξία τους και όχι στην πλασματική, που θέλουν οι εταιρείες να παρουσιάζουν.
Το «1+1» είναι προωθητική ενέργεια της βιομηχανίας και όχι των σούπερ μάρκετ. Αν δεν γνωρίζεις το αντικείμενο της αγοράς θα ήταν καλό να μην ασχολείσαι. Ίσως ο Υπουργός να είχε λάθος πληροφόρηση και να μην ασχολείται με τα πραγματικά προβλήματα.
Επίσης, πως είναι δυνατόν σε μια ελεύθερη οικονομία που διαμορφώνονται ελεύθερα οι8 τιμές να γίνονται αυτές οι καταργήσεις; Τελικά έχουμε ελεύθερη οικονομία; Έχουμε ελεύθερη οικονομία, όταν και όπως μας βολεύει; Έχουμε ασύδοτη οικονομία που δεν συμφέρει να το πούμε; Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ελεύθερη οικονομία, αλλά ασύδοτη.
Η Κυβέρνηση πρέπει να ξεκαθαρίσει με ποιους είναι, γιατί μπερδεύει τους καταναλωτές, τους πολίτες. Θα πρέπει να αναθεωρήσουν για την απαγόρευση των προσφορών της λογικής «1+1» ή «2+1», είναι κάτι που κάθε επιχείρηση έχει το δικαίωμα να το κάνει, διαφορετικά η κυβέρνηση εκτίθεται, γιατί άλλες φορές λέει ότι δεν μπορεί να παρέμβει σε μια ελεύθερη οικονομία και άλλες φορές, όπως και τώρα, λέει πως θα καταργήσει το ένα, θα καταργήσει το άλλο κλπ».
Το «άδειασμα» από το Μαρινάκη
Η δήλωση αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη από την κυβέρνηση. Σχεδόν άμεσα αντέδρασε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος όχι μόνο έλαβε αποστάσεις από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, αλλά ουσιαστικά πήρε πίσω την πρόθεση για παρέμβαση στο θέμα των προσφορών.
Όπως τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, «σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να καταργηθούν οι προσφορές 1+1, ούτε καμία προσφορά, ούτε θα μπορούσε ποτέ η κυβέρνηση να παρέμβει στον τρόπο που η κάθε εταιρεία επιλέγει να προωθεί τα προϊόντα της και τον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να τα αγοράζουν. Αλίμονο αν απαγορεύαμε έναν τρόπο πώλησης προϊόντων. Μάλιστα συγκεκριμένα κι εμείς στο σπίτι μας προτιμούμε πολύ να αγοράζουμε το 1+1, είναι πολύ πρακτικά. Δεν θα ήθελα να ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο, που δεν πρόκειται να γίνει, τι θα γίνει όταν γυρίσω σπίτι, με τη γυναίκα μου».
Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση"