ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιο«Πράσινα ταξί»: Διστακτική η επαρχία

«Πράσινα ταξί»: Διστακτική η επαρχία

«Πράσινα ταξί»: Διστακτική η επαρχία

«Πράσινα ταξί»: Διστακτική η επαρχία όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”. Θετικά βλέπουν την μετάβαση οι οδηγοί ταξί του Αγρινίου, αλλά προς το παρόν είναι διστακτικοί, καθώς δεν έχουν δει πως θα «συμπεριφέρονται» τα ηλεκτρικά ταξί ως επαγγελματικά οχήματα, Τι αναφέρει ο Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Σε λειτουργία τέθηκε από τη Δευτέρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Πράσινα Ταξί», για την υποβολή αιτήσεων, των οποίων η προθεσμία θα είναι μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου.

Με το νέο πρόγραμμα δίνεται η δυνατότητα επιδότησης σε ιδιοκτήτες ταξί για αγορά ή χρονομίσθωση (leasing) αμιγώς ηλεκτρικού ταξί, καθώς και για αγορά και εγκατάσταση «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικού οχήματος. Σκοπός του προγράμματος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 2.000 παλιών και ρυπογόνων ταξί.

Η επιδότηση ανέρχεται σε ποσοστό 40%, με το μέγιστο ποσό να φθάνει τις 22.500 ευρώ. Επίσης, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τα ΑμεΑ, τις οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα και άνω και τους νέους έως 29 ετών, με ξεχωριστή προσαύξηση σε κάθε κατηγορία.

Αν και έχουν γνωστοποιηθεί με κάθε σχεδόν λεπτομέρεια ζητήματα όπως ποιοι είναι οι ωφελούμενοι του προγράμματος, το ύψος των ενισχύσεων και οι επιπλέον ενισχύσεις φαίνεται πως ανακύπτει ένα εξίσου σοβαρό ζήτημα στον κλάδο των ταξί.

Τη στιγμή που υπάρχει η διάθεση από τους οδηγούς ταξί για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία και γενικότερα στη «νέα εποχή», οι οδηγοί της περιφέρειας όπως λ.χ. του Αγρινίου, είναι ακόμη επιφυλακτικοί και διστακτικοί, διότι δεν έχουν χειροπιαστές αποδείξεις για πολλά ζητήματα της καθημερινότητας πάνω στην χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την «συμπεριφορά» τους ως επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Ο Πρόεδρος του Ραδιοταξί Αγρινίου Λεωνίδας Μάττας μιλώντας στη «Σ» ανέφερε:

O Λεωνίδας Μάττας

«γενικά σαν συμμετοχή στο πρόγραμμα «πράσινα ταξί» δεν υπάρχει κάποια διαφορά ανάμεσα στα ταξί της Αθήνας και της υπόλοιπης χώρας, το πρόγραμμα είναι για όλους. Υπάρχει ενδιαφέρον από τους επαγγελματίες της πόλης για να «ενταχθούν» στις νέες τεχνολογίες, αλλά προς το παρόν είναι επιφυλακτικοί.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί για μια νέα τεχνολογία, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πρέπει να έχουν χειροπιαστές απαντήσεις σε διάφορα ζητήματα, ώστε να κάνουν το «επόμενο βήμα». Θα πρέπει να γνωρίζουν πως λειτουργούν, πως «συμπεριφέρονται» τα αυτοκίνητα αυτά, τι προβλήματα θα «βγάλουν», τι αυτονομία θα έχουν, τι γίνεται με τα σημεία φόρτισης και όχι μόνο.

Πρέπει πρώτα να υπάρχουν χειροπιαστές αποδείξεις για τα ερωτήματα αυτά και μετά να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα και γι’ αυτό υπάρχει διστακτικότητα παρά το ενδιαφέρον.

Στα ηλεκτρικά ταξί, αλλά και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παίζει ρόλο η χρήση, η αυτονομία. Ένα ταξί στο Αγρίνιο τη μια μέρα μπορεί να κάνει ελάχιστες διαδρομές και την άλλη να προκύψει το εντελώς αντίθετο. Επίσης, πρέπει να γνωρίζουμε την αυτονομία ως προς τα χιλιόμετρα το καλοκαίρι με την χρήση του κλιματιστικού, καθώς είναι πιθανό να μειώνεται.

Το αν θα δούμε ένα ή δύο ηλεκτρικά ταξί στο Αγρίνιο άμεσα δεν λέει κάτι. Το ζήτημα είναι αν θα υπάρξουν πολλά ηλεκτρικά ταξί και αυτό είναι πολύ δύσκολο προς το παρόν. Οι λόγοι είναι διάφοροι. Πρέπει πρώτα απ’ όλα να δούμε κάποια ζητήματα, κάποια εκ των οποίων αναφέραμε, πρέπει να δούμε πως «συμπεριφέρονται» ως επαγγελματικά αυτοκίνητα, καθώς διαφέρει πολύ η χρήση ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου από ένα επίσης ηλεκτρικό, αλλά συμβατικό αυτοκίνητο, ενώ σημαντικό είναι πως τα τελευταία χρόνια, από δύο έως και πέντε χρόνια, αλλάχθηκε μεγάλος αριθμός ταξί από το στόλο που υπάρχει στην πόλη μας.

Συνεπώς, κάποιος που αγόρασε πρόσφατα νέο ταξί δεν φαντάζομαι πως θα θέλει να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του από τη στιγμή που εξυπηρετείται μια χαρά. Συνήθως σε τέτοια ζητήματα η επαρχία αναμένει να δει πως θα «κινηθεί» η Αθήνα και τι «αποτελέσματα» θα προκύψουν για να αποφασίσει τι θα κάνει, ώστε να γνωρίζει τις αδυναμίες κάθε νέας «εφαρμογής», τα υπέρ, τα κατά της κλπ. Μιλάμε για επαγγελματικά αυτοκίνητα και οι προβληματισμοί είναι μεγάλοι.

Υπάρχει ενδιαφέρον από τον κλάδο μας και τους συναδέλφους στο Αγρίνιο, καθώς σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ως τώρα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σχετίζεται άμεσα με το κόστος λειτουργίας του χώρου μας, των ταξί, αλλά και πάλι δεν έχουμε πλήρη εικόνα για όλα τα ζητήματα που αφορούν ένα ηλεκτρικό όχημα, ενώ τίθεται ακόμη και το ζήτημα του σέρβις, που θα γίνεται από ποιους, αν θα είναι εξειδικευμένοι κλπ.

Τα ερωτήματα είναι ακόμη πολλά. Το ενδιαφέρον που υπάρχει θα εξελίσσεται δειλά – δειλά πιστεύω, αλλά προς το παρόν περιμένουμε να δούμε τι «διαγωγή» θα δείξουν ως αυτοκίνητα για επαγγελματική χρήση».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Αγρίνιο: Αγριογούρουνο σουλατσάρει στο κέντρο της πόλης

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

τελευταια νεα →

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ