Πως προχωρά το έργο της Υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας- Αιτωλοακαρνανίας - Με ουρές χιλιομέτρων και φέτος η είσοδος στη Λευκάδα
Με μεγάλες ουρές (κάποιες φορές χιλιομέτρων) ολοκληρώθηκε και φέτος το καλοκαίρι στην μοναδική οδική είσοδο της Λευκάδας από την Αιτωλοακαρνανία. Κατά τη διάρκεια ειδικά του Αυγούστου η ουρά για να φτάσουν τα οχήματα στο νησί κάποιες ημέρες έφτασε μέχρι τον Άγιο Νικόλαο (δηλαδή περίπου 8 χιλιόμετρα μακριά από την είσοδο).
Με μεγάλες ουρές (κάποιες φορές χιλιομέτρων) ολοκληρώθηκε και φέτος το καλοκαίρι στην μοναδική οδική είσοδο της Λευκάδας από την Αιτωλοακαρνανία. Κατά τη διάρκεια ειδικά του Αυγούστου η ουρά για να φτάσουν τα οχήματα στο νησί κάποιες ημέρες έφτασε μέχρι τον Άγιο Νικόλαο (δηλαδή περίπου 8 χιλιόμετρα μακριά από την είσοδο).
Το πρόβλημα της προσβασιμότητας στη Λευκάδα ειδικά το καλοκαίρι δεν είναι νέα υπόθεση καθώς είναι ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται σταθερά εδώ και πολλά χρόνια. Ειδικά όμως φέτος με το κύμα των τουριστών να ξεπερνά κάθε άλλη χρονιά, οι ουρές άρα και η αναμονή για να φτάσει κανείς στο νησί του Ιονίου δημιούργησε το δικό της …ρεκόρ.
Η κυρίαρχα προτεινόμενη λύση στο πρόβλημα της πρόσβασης στη Λευκάδα είναι γνωστή εδώ και χρόνια και μιλάμε βέβαια για το πολυαναμενόμενο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας- Αιτωλοακαρνανίας. Κατά τη διάρκεια της κρίσης, το 2012 είχε γίνει μάλιστα μια απόπειρα να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης αλλά τα σχέδια ναυάγησαν καθώς στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας η διαδικασία ακυρώθηκε.
Το έργο πέρασε την δική του περίοδο αφάνειας μέχρι που το 2021 φάνηκε κάτι να κινείται. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το χαρακτηρίζει ως εθνικό έργο και εντάσσεται στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως «έργο προς υλοποίηση» ενώ γίνονται κάποιες πρώτες προσπάθειες για την ενδεδειγμένη χάραξη.
Θα περάσουμε στο 2022 όταν ξεκινά η πρώτη μελέτη ύψους 176.000 ευρώ με την εκπόνηση προμελέτης οδοποϊίας και υδραυλικών έργων. Φέτος προς το τέλος της Άνοιξης προχωρά η δεύτερη και πιο σημαντική σύμβαση που αφορά στην υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) στην προετοιμασία, ωρίμανση και διενέργεια σχετικού διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός έγινε μέσω της Συμφωνίας Πλαίσιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Για να ολοκληρωθεί η ωρίμανση του έργου απαιτείται και η εκπόνηση των τελευταίων μελετών με αντικείμενο γεωτεχνικές και τοπογραφικές έρευνες. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 680.000 ευρώ και η χρηματοδότηση θα προβλέπεται προέλθει από το ΠΔΕ.
Η σήραγγα και το ευρύτερο οδικό δίκτυο
Το έργο κατασκευής υποθαλάσσιας ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία είναι κατά πολλούς ένα απαραίτητο έργο καθώς ολοκληρώνει τα μεγάλα οδικά έργα που γίνονται στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας (Ιόνια Οδός, Αμβρακία, Διπλή Σύνδεση Λευκάδας).
Εκτιμάται πως θα δώσει ανάσες στην πόλη του νησιού, ενώ θα συνδέεται θα αποτελεί την απόληξη του υπό κατασκευή έργου της διπλής σύνδεσης Λευκάδας με την Αμβρακία Οδό που θα λειτουργήσει το 2023.
Παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο που θα φτάνει στην Αμβρακία θα δημιουργήσει έναν οδικό άξονα στον οποίο ο οδηγός θα χρειάζεται περίπου 40 λεπτά. Η απόσταση από την Αθήνα θα συρρικνωθεί στις 3 περίπου ώρες, δηλαδή 40 λεπτά λιγότερο από ότι σήμερα.
Παράλληλα θα μπορέσει να αναπτυχθεί περαιτέρω ο οδικός τουρισμός της Λευκάδας, χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα την λειτουργία της πόλης που υποφέρει για σχεδόν 4 μήνες κάθε χρόνο.
Καββαδάς: Με την υποθαλάσσια θα έχουμε ανεμπόδιστη διέλευση σκαφών και οχημάτων
Το ypodomes.com επικοινώνησε με τον βουλευτή της περιοχής (με τη ΝΔ), Θανάση Καββαδά. Όπως σημείωσε, “η πρόσβαση στη Λευκάδα που γίνεται μέσω της πλωτής γέφυρας, η οποία επιτρέπει την εναλλάξ διέλευση σκαφών και αυτοκινήτων, ταλαιπωρεί κάθε χρόνο χιλιάδες
κατοίκους και επισκέπτες. Φέτος η ουρά των αυτοκινήτων ξεπέρασε τα 8 χιλιόμετρα, φτάνοντας μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, ενώ με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων και την αύξηση του τουρισμού το πρόβλημα θα οξύνεται διαρκώς.
Στόχος μας πρέπει να είναι η ελεύθερη διέλευση σκαφών και αυτοκινήτων χωρίς καμία καθυστέρηση, και αυτό θα εξασφαλιστεί με την κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα ενώσει μόνιμα τη Λευκάδα με την Αιτωλοακαρνανία, η οποία επιπλέον θα δώσει λύση και στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης της Λευκάδας.
Το έργο αυτό, για πρώτη φορά στα 30 και πλέον χρόνια που συζητείται, έχει δρομολογηθεί με σοβαρότητα και συνέπεια από το Υπουργείο. Χαρακτηρίστηκε ως έργο εθνικού επιπέδου, τα συναρμόδια Υπουργεία προέκριναν τη λύση της υποθαλάσσιας σήραγγας και γνωμοδότησαν για συγκεκριμένη όδευση, ενώ το έργο ήδη ωριμάζει μελετητικά.
Η υλοποίηση της υποθαλάσσιας ζεύξης είναι προσωπική υπόσχεση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Έγινε μεγάλη πρόοδος τα τελευταία 4 χρόνια και είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε και θα ολοκληρώσουμε αυτό το σπουδαίο έργο για τη Λευκάδα, σύμφωνα βεβαίως με όλες τις προϋποθέσεις και τους όρους περιβαλλοντικής προστασίας.
Πιστεύω ότι η πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας θέλει το έργο, θέλει να δει τον τόπο να πηγαίνει μπροστά και είμαι βέβαιος ότι, όσο το έργο θα εξελίσσεται, μέσα και από την διαβούλευση που ούτως ή άλλως προβλέπεται στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου, όλο και περισσότεροι συμπολίτες μου θα αναγνωρίσουν την μεγάλη κοινωνική και οικονομική ωφελιμότητά του για τη Λευκάδα”.