ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΠεζοδρομήσεις: Ναι επί της αρχής, αλλά απαιτούνται διορθώσεις

Πεζοδρομήσεις: Ναι επί της αρχής, αλλά απαιτούνται διορθώσεις

Πεζοδρομήσεις: Ναι επί της αρχής, αλλά απαιτούνται διορθώσεις

Ένα μήνα μετά την εφαρμογή των πεζοδρομήσεων, η «Σ» δίνει το λόγο στους επαγγελματίες του κέντρου του Αγρινίου για τον πρώτο απολογισμό

Έχοντας παρέλθει ένας μήνας και πλέον από την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο του Αγρινίου και την επέκταση των πεζοδρόμων πέριξ της πλατείας Δημοκρατίας, το διάστημα αυτό είναι ικανό για να εξάγει κανείς τα πρώτα συμπεράσματα.

Φυσικά τέτοιου χαρακτήρα αλλαγές στην καθημερινότητα μιας πόλης χρειάζεται ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να «χωνευτούν» από όλους, καθώς οι συνήθειες δεκαετιών δεν είναι εύκολο να αλλάξουν μέσα σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και να αντικατασταθούν από… νέες συνήθειες. Και αυτή τη φορά οι αλλαγές είναι μεγάλες, αφού  φιλοδοξούν να βγάλουν το αυτοκίνητο από το κέντρο του Αγρινίου, να αλλάξουν τις διαδρομές των μετακινήσεων και να μας αναγκάσουν όλους να περπατάμε περισσότερο.

Η «Σ» απευθύνθηκε σε εμπόρους και επαγγελματίες στο κέντρο Αγρινίου, που δραστηριοποιούνται σε δρόμους που πεζοδρομήθηκαν πρόσφατα για να καταγράψει τις πρώτες εκτιμήσεις τους  για τα νέα κυκλοφοριακά μέτρα. Σχεδόν όλοι τους επισημαίνουν τις «αρρυθμίες», που καταγράφηκαν το πρώτο διάστημα της εφαρμογής των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση που παρατηρείται μετά την πεζοδρόμηση της οδού Βότση στις οδούς Χαριλάου Τρικούπη και Παπαφώτη, ωστόσο η συντριπτική πλειοψηφία παρά τους όποιους προβληματισμούς για επιμέρους θέματα, φαίνεται πως συμφωνεί με το γενικότερο πνεύμα των πεζοδρομήσεων.

Ο Σωκράτης Παπαϊωάννου (επαγγελματίας – οδός Αναστασιάδη) ανέφερε: «οι πεζοδρομήσεις θα έπρεπε να έχουν γίνει παλιότερα και εφόσον δεν έγιναν τότε, ήρθε η ώρα να γίνουν τώρα. Ο κόσμος πρέπει να μάθει να περπατάει στην πόλη και έτσι θα γίνει καλύτερη η πόλη και πιο ανθρώπινη. Στις μεγάλες πόλεις των ευρωπαϊκών χωρών η πεζοδρόμηση στο κέντρο εφαρμόζεται από χρόνια. Στο διάστημα του ενός μήνα, που εφαρμόζεται, βλέπω περισσότερες μαμάδες με τα καροτσάκια τους, παιδάκια να παίζουν, ο κόσμος περπατάει καλύτερα, έχω δει ποδήλατα που στο κέντρο δεν έβλεπες συχνά κλπ. Πάντα θα υπάρχουν παράπονα, γιατί κανείς δεν είναι ευχαριστημένος με ό,τι κι αν γίνεται και ειδικά στην πόλη αυτή. Συνεπώς είναι θέμα συνήθειας. Και πιστεύω πως αν η πεζοδρόμηση δεν γίνει μόνο με τσιμέντο, το αποτέλεσμα θα αλλάξει την γνώμη ακόμη και όσων είναι κάθετα αντίθετοι».

Ο Περικλής Γερμανός (φαρμακοποιός – οδός Βότση) ανέφερε: «στην αρχή ήμασταν ενάντια στην πεζοδρόμηση της οδού Βότση κυρίως. Γνωρίζαμε ότι θα ήταν δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, κάτι το οποίο άλλαξε. Από 1η Ιουνίου αναγκαζόμαστε να είμαστε στα νέα μέτρα και σταθμά που εφάρμοσε ο δήμος Αγρινίου. Ο κόσμος ακόμη δεν έχει συνηθίσει την πεζοδρόμηση. Υπάρχει ένα πρόβλημα με τις μεταφορές και τη διανομή, αλλά και για τους καταναλωτές – ασθενείς που έχουν συνηθίσει να επισκέπτονται  το φαρμακείο με το αυτοκίνητο. Θα πρέπει να το συνηθίσουμε. Είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να συνηθίσουμε, είτε δεν μας αρέσει, είτε σε άλλους αρέσει. Γενικά θέλει ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να δείξει τα θετικά σημάδια του πεζόδρομου. Προς το παρόν η δουλειά είναι αρκετά πεσμένη. Σε μια εφημερία δεν θα επιλέξει κάποιος το δικό σου φαρμακείο, αλλά κάποιον συνάδελφο που θα περνάει αυτοκίνητο έξω από το μαγαζί του. Είναι θέματα που θα πρέπει να λυθούν με το χρόνο. Το βασικό όμως είναι αυτό της διανομής και της εξυπηρέτησης των πελατών. Σε βάθος χρόνου ίσως θα είναι προς το καλό της επιχείρησης».

Ο Ιωάννης Βυθούλκας (επαγγελματίας – οδός Μπαϊμπά) τόνισε: «πιστεύω πως δεν θα έπρεπε να είναι τόσο εκτεταμένες οι πεζοδρομήσεις, αλλά κάποια κομμάτια. Δεν ξέρω πως θα βολευτούν τα καταστήματα για την πελατεία τους. Υπάρχει και το ζήτημα των παραγγελιών και της φορτοεκφόρτωσης, που είναι δύσκολο για τα καταστήματα. Τίθεται ίσως και θέμα το που θα πάει η πιάτσα του κάθε προϊόντος – καταστήματος. Ίσως να φύγει η κίνηση από τον α’ δρόμο και να πάει στον β’ δρόμο, που θα σημαίνει ότι αναγκαστικά θα πρέπει οι επαγγελματίες να αναζητήσουν καταστήματα στον β’ δρόμο. Δε νομίζω ότι είναι σωστή η πεζοδρόμηση στην οδό Μπαϊμπά. Στο Αγρίνιο δεν έχουμε και δρόμους και τώρα έχουμε ρίξει την κυκλοφορία σε δύο δρομάκια. Στο διάστημα του ενός μήνα σίγουρα υπάρχει πτώση στα καταστήματα και αυτό έρχεται να μας βρει μετά τον κορονοϊό. Έχω πρόβλημα στο να γίνει όλο το κέντρο πεζόδρομος. Οι περισσότεροι μόνιμοι κάτοικοι επίσης δεν συμφωνούν και φυσικά τίθεται και το θέμα πότε θα ξεκινήσουν οι πεζοδρομήσεις, το χειμώνα με τις βροχές και τις λάσπες»;

Ο Γιώργος Κωστακόπουλος (επαγγελματίας – οδός Μπαϊμπά) σημείωσε: «η πεζοδρόμηση, όπως πάει να γίνει, δεν θα φέρει ανάπτυξη στην πόλη. Η ανάπτυξη έρχεται από άλλα θέματα. Δεν πρέπει να διώξει εντελώς τα αυτοκίνητα από το κέντρο. Το ζήτημα είναι να έρθει ένας ξένος και να μπορεί να προσανατολιστεί και να φτάσει σε ένα κεντρικό σημείο. Χωρίς να κάνει κύκλους. Όπως πάνε τα πράγματα δεν θα μείνουν πολλά καταστήματα στο κέντρο. Θα μπορούσαν να πεζοδρομήσουν το πάνω μέρος της πλατείας , αλλά η οδός Πάνου Σούλου, η οδός Βότση,  η οδός Αναστασιάδη και η οδός Μπαϊμπά δεν πρέπει να κλείσουν σε καμία περίπτωση. Η οδός Μπαϊμπά είναι άξονας προς τα Καραπανέικα από τον Άγιο Δημήτριο. Οι πεζοδρομήσεις με τέτοιο πλάνο είναι για πόλεις με τουρισμό».

Η Άρτεμις Μπρούτα (επαγγελματίας – οδός Σταίκου) σχολίασε: «Προσπαθούμε να μπούμε στους ρυθμούς των πεζοδρομήσεων, αλλά είναι δύσκολοι. Ειδικά όσοι έχουμε μαγαζιά. Προσπαθούμε όμως, γιατί θα αλλάξει η εικόνα του Αγρινίου μετά τις πεζοδρομήσεις. Ήταν τόλμημα του δημάρχου και πιστεύω να μας βγει σε καλό αυτό. Το πρόβλημα, που παρουσιάζεται είναι από τους ανθρώπους από τα χωριά, οι πελάτες αυτοί είναι δυσαρεστημένοι, αλλά προσπαθούν να συνηθίσουν. Κάποια στιγμή θα γίνονταν, άρα όσο πιο νωρίς τόσο καλύτερα.  Προσπαθούμε να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητα. Είμαι ξεκάθαρα υπέρ των πεζοδρομήσεων. Έγιναν μεγάλες αλλαγές στην φορτοεκφόρτωση και υπήρξε βοήθεια από την πλευρά του δήμου. Γενικά οι απόψεις διίστανται, αλλά εγώ μετά από 27 χρόνια εδώ, βλέπω ότι ο κόσμος περπατάει πιο χαλαρός».

Ο Βασίλης Καζαντζής (επαγγελματίας – οδός Παπαστράτου) δήλωσε: «κάποια μαγαζιά ίσως επωφεληθούν, κάποια άλλα όχι. Το κυκλοφοριακό σύστημα της πόλης είναι πολύ λάθος, το πρόβλημα υπήρχε από πριν και τώρα θα μεγαλώσει περισσότερο. Σίγουρα λάθος είναι να πεζοδρομηθεί η οδός Βότση, δημιουργεί πολύ μεγάλο πρόβλημα σε όλη την περιοχή γύρω και ίσως δεν θα αλλάξει. Στο χρονικό διάστημα τους ενός μήνα, που έχει εφαρμοστεί δεν είδαμε διαφορά καμία ως προς την κίνηση στα μαγαζιά μας, μελλοντικά δεν ξέρω. Ακόμη θεωρώ λάθος ότι έκλεισε τελείως η πλατεία, θεωρώ ότι πρέπει να ανοίξει το κάτω κομμάτι και να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα κανονικά στην οδό Μπαϊμπά στο κομμάτι της Αναστασιάδη που έκλεισε».

Ο Γιώργος Κουρκούνης (πολίτης – οδός Παπαστράτου) είπε: «οι πεζοδρομήσεις θα βοηθήσουν την πόλη και όσους κινούνται στο κέντρο και στο κομμάτι της καθημερινότητας και στο γενικότερο πλαίσιο της ανάπτυξης. Η ένσταση για μένα είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κάποια σημεία που μπορεί να υπάρξει, αλλά προς το παρόν φαίνεται πως δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα. Όλα μπορούν να διορθωθούν. Σε γενικές γραμμές χρειάζεται τις πεζοδρομήσεις η πόλη, είναι κάτι που υπάρχει σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Σκοπός είναι ο κόσμος να προσεγγίζει χαλαρός το κέντρο και με ασφάλεια».

Ο Γιώργος Ανδρώνης (αυτοκινητιστής) υποστήριξε: «το πλάνο των πεζοδρομήσεων είναι αποτυχία, τα ταξί τα έχουν «εκτελέσει». Λένε πως θα αποδώσει, αλλά δεν βλέπω να γίνεται κάτι τέτοιο. Στο διάστημα του ενός μήνα, που εφαρμόζεται βλέπω πως γίνεται χαμός στο δρόμο. Άδειασε το κέντρο και οι περιφερειακοί δρόμοι, όπως η Παπαφώτη είναι φρακαρισμένη συνεχώς. Στη Βότση επίσης υπάρχει πρόβλημα. Ο μήνας αυτός είναι αρκετός να δείξει τι πρέπει να γίνει. Το μεγάλο πρόβλημ α είναι η Βότση και η Παπαφώτη. Τα ταξί έχουν ζημιά, μια ο κορονοϊός, μια οι πεζοδρομήσεις, τι θα κάνουμε; Δεν γίνεται να κάνουμε πειράματα. Οι υποχρεώσεις όσων έχουν ταξί, που θα πάνε; ποιος θα τις καλύψει; Και απ’ ό,τι καταλαβαίνω δεν μας ακούει και κανείς».

Οι διορθωτικές κινήσεις που σχεδιάζει ο δήμος Αγρινίου

Τα όποια προβλήματα έχουν παρατηρηθεί το πρώτο διάστημα της εφαρμογής του μέτρου των πεζοδρομήσεων έχουν απασχολήσει και τη δημοτική αρχή Αγρινίου. Πρέπει λοιπόν να σημειωθεί ότι στο θέμα που ανακύπτει με την οδό Βότση, δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι ως προς την πεζοδρόμησή της, αλλά το πρόβλημα θα επιχειρεί να αμβλυνθεί με το διαφορετικό χρονισμό στα φανάρια της διασταύρωσης των οδών Παπαφώτη, Δαγκλή και Δεληγιώργη (το σχετικό αίτημα έχει αποσταλεί ήδη από το δήμο Αγρινίου προς την Περιφέρεια και το Υπουργείο). Μάλιστα σε μεταγενέστερο χρόνο τα φανάρια στην συγκεκριμένη διασταύρωση δεν αποκλείεται να αντικατασταθούν από round-about κόμβο.

Από εκεί πέρα σε θέματα που έχουν να κάνουν με τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων και τις εξαιρέσεις για την κίνηση οχημάτων στους πεζοδρόμους, η δημοτική αρχή εμφανίζεται διατεθειμένη να προβεί σε διορθωτικές αλλά λελογισμένες κινήσεις μέσα από τις κανονιστικές διατάξεις του κανονισμού λειτουργίας των πεζοδρόμων. Ωστόσο, ο δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου επεσήμανε με νόημα ότι «αν υπάρξουν πολλές επιπλέον εξαιρέσεις σε ταξί, οχήματα φορτοεκφόρτωσης, ταχυμεταφορές, delivery κτλ στο τέλος δεν θα έχουμε πεζοδρόμους…».

Των Κωνσταντίνου Χονδρού και Δημήτρη Παπαδάκη – Εφημερίδα “Συνείδηση”

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr