ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΚοινωνικα ΝεαΔεν είναι παρκινγκ οι πυλωτές, είπε ο Άρειος Πάγος – «Αγκάθι» στις παλιές πολυκατοικίες

Δεν είναι παρκινγκ οι πυλωτές, είπε ο Άρειος Πάγος – «Αγκάθι» στις παλιές πολυκατοικίες

Δεν είναι παρκινγκ οι πυλωτές, είπε ο Άρειος Πάγος – «Αγκάθι» στις παλιές πολυκατοικίες

«Μπλοκάρουν» τις μεταβιβάσεις οι άκυρες θέσεις στάθμευσης στις πιλοτές των παλιών πολυκατοικιών όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση” 

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Στην επικαιρότητα επανήλθε το ζήτημα που αποτελούσε αιτία «πολέμου» για χρόνια μεταξύ ιδιόκτητων και δημιουργούσε προστριβές μεταξύ των συνιδιοκτητών, καθώς με πρόσφατη απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου κρίθηκαν ως άκυρες πολλές χιλιάδες θέσεις στάθμευσης που είχαν συσταθεί ως ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες στον ανοιχτό χώρο πιλοτής πολυκατοικίας, με αποτέλεσμα να παραμένουν στον «αέρα» και τα χιλιοστά εξ’ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου των θέσεων αυτών και να μην «κλείνουν» τα χιλιοστά του οικοπέδου στο Κτηματολόγιο.

Επιπλέον σ’ αυτές τις περιπτώσεις έχουν ανακύψει και προβλήματα στην αξία πώλησης χιλιάδων διαμερισμάτων που υπάρχουν στις παλιές πολυκατοικίες, αλλά ακόμη και στις περιπτώσεις μεταβίβασης, που στην επαρχία είναι περισσότερες αυτές οι περιπτώσεις.

Ωστόσο, στην ελληνική περιφέρεια αυτό κατά το παρελθόν αποτέλεσε λόγω δικαστικού αγώνα μεταξύ των ιδιοκτητών σε μια πολυκατοικία, με αποτέλεσμα συχνά το ζήτημα να έχει πλέον διευθετηθεί, αλλά εξίσου συχνά διαπιστώνεται πως παραμένει ακόμη «αγκάθι» για πολλούς παλιούς ιδιοκτήτες ή για όσους αγόρασαν ένα παλιότερο διαμέρισμα, αλλά κυρίως για όσους επιθυμούν να προχωρήσουν σε μεταβίβαση στα παιδιά τους.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Λίνος Μπλέτσας μιλώντας στη «Σ» έδωσε το γενικό πλαίσιο, διότι όπως προαναφέραμε, το ζήτημα στις πόλεις της περιφέρειας είχε επιλυθεί ή επιλύεται ακόμη και τώρα μέσω της δικαστικής οδού, κάτι που δεν είναι τόσο συχνό στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ πολύ συχνότερα προκύπτει ως «ανοιχτή πληγή» όταν κάποιος θέλει να προχωρήσει σε μεταβίβαση.

Συγκεκριμένα ο κ. Μπλέτσας τόνισε:

Δεν είναι παρκινγκ οι πυλωτές, είπε ο Άρειος Πάγος - «Αγκάθι» στις παλιές πολυκατοικίες
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας Λίνος Μπλέτσας

«το πρόβλημα με τις ανοιχτές θέσεις στάθμευσης στις πλωτές υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια και υφίσταται κυρίως σε οικοδομές που είχαν χτιστεί πριν το 1985 κυρίως σε περιπτώσεις που δεν προβλέπονταν επ΄ ακριβώς οι θέσεις στάθμευσης που πρέπει να υπάρχουν σε κάθε πυλωτή και σε ποιο διαμέρισμα ανήκει η καθεμία. Από την οικοδομική άδεια δηλαδή προβλέπονταν ανοιχτές θέσεις στάθμευσης στην πυλωτή, χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποιες είναι οι θέσεις αυτές και αργότερα στη σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας που γίνονταν από τους συμβολαιογράφους, αν αυτές οι θέσεις στάθμευσης ανήκουν σε κάποιο διαμέρισμα ως παρακολούθημα.

Οι ένοικοι της πολυκατοικίας που δεν έχει καθοριστεί βάσει νόμου σε ποιον ανήκουν οι θέσεις στάθμευσης μπορούσαν να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους σε όποια θέση έβρισκαν άδεια, ελεύθερη. Αυτό έχει δημιουργήσει παρεξηγήσεις και προβλήματα μεταξύ πολλών ιδιοκτητών και κυρίως τις επόμενες δεκαετίες που τα αυτοκίνητα αυξήθηκαν ιδιαίτερα και όλοι αναζητούσαν θέση στάθμευσης στις πολυκατοικίες στο κέντρο ή κοντά στο κέντρο και κυρίως στις μεγάλες πόλεις.

Το πρόβλημα υπάρχει και στην Αιτωλοακαρνανία, κυρίως στο Αγρίνιο, αλλά και το Μεσολόγγι, τη Ναύπακτο και την Αμφιλοχία και η λύση του δεν είναι εύκολη. Απαιτεί συναίνεση μεταξύ των ιδιοκτητών, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν αποτελούν ιδιοκτησία αυτές οι θέσεις στάθμευσης κανενός και είναι σε κοινόχρηστο χώρο.

Αφορά χιλιάδες κόσμο και στην Αιτωλοακαρνανία, διότι επί της ουσίας είναι όλες οι παλιές πολυκατοικίες άνω των 30 ετών. Αφορά δηλαδή τις πολυκατοικίες των δεκαετιών του 1970 και του 1980 που κατά κανόνα τότε έχουμε πολυκατοικίες κυρίως με πυλωτές. Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις και έχουν έρθει πολλοί στα γραφεία των μηχανικών, λόγω διένεξης μεταξύ των ιδιοκτητών για το ποιος και που θα παρκάρει και συνήθως οι περιπτώσεις αυτές κατέληγαν και καταλήγουν ακόμη και σήμερα στα δικαστήρια.

Μετά το 1985 προβλέπεται συγκεκριμένη θέση στάθμευσης με δέσμευση ως παρακολούθημα συγκεκριμένου και συγκεκριμένων διαμερισμάτων, συνεπώς από τότε και έπειτα έχει λυθεί το ιδιοκτησιακό και η χρήση».

Σχετικά με την πρόσφατη πρόταση της ΠΟΜΙΔΑ να μετατραπούν κάποια ξενοίκιαστα καταστήματα και γραφεία σε χώρους στάθμευσης ο κ. Μπλέτσας ανέφερε: «απαιτεί μια διαδικασία αλλαγής χρήσης μέσω Πολεοδομίας, αλλά η διαδικασία είναι εύκολη, καθώς γίνεται ηλεκτρονικά από τον μηχανικό. Στο πλαίσιο της ταυτότητας κτηρίου που τώρα προχωράει είναι ακόμη ευκολότερο, όμως αυτό θα πρέπει να γίνει σε περιοχές που πραγματικά αξίζει τον κόπο ένα κατάστημα να μετατραπεί σε θέση στάθμευσης, εκτός και αν ο σύλλογος εννοεί το να χρησιμοποιείται ως θέση στάθμευσης ενώ παραμένει κατάστημα. Αυτό είναι άλλη υπόθεση που δεν μπορούμε να την σχολιάσουμε».

Ειδικότερα η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει για τα μεγάλα αστικά κέντρα τα ξενοίκιαστα ισόγεια καταστήματα να μπορούν χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες να μετατρέπονται σε χώρους στάθμευσης το πολύ ως και 10 αυτοκινήτων, για τους οποίους δεν θα χρειάζεται μελέτη πυρασφάλειας. Δηλαδή η αντικατάσταση της παλιάς βιτρίνας με ηλεκτρική γκαραζόπορτα να πάψει να θεωρείται αλλαγή πρόσοψης, έτσι ώστε να μην απαιτείται ούτε οικοδομική άδεια ούτε συναίνεση των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας για τη μετατροπή αυτή. Οψόμεθα…

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Τι σημαίνει η απόφαση του ΣτΕ για αντισυνταγματικότητα των αλλαγών στις Επιτροπές; Μικρή η επίπτωση στο δήμο Αγρινίου ακόμη και με «απλή αναλογική»

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ