Πανελλαδικές: Χαμογελαστοί οι προετοιμασμένοι υποψήφιοι του Αγρινίου - Πρεμιέρα για τα ΓΕΛ με επίκαιρη θεματική στη Νεοελληνική Γλωσσα (video)
Επίκαιρη θεματική κλήθηκαν να διαχειριστούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας με το οποίο άνοιξε η "αυλαία" των εξετάσεων για τα Γενικά Λύκεια. Πώς αξιολόγησαν τα ζητούμενα υποψήφιοι του Αγρινίου.
Επίκαιρη θεματική κλήθηκαν να διαχειριστούν οι υποψήφιοι των πανελλαδικών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας με το οποίο άνοιξε η "αυλαία" των εξετάσεων για τα Γενικά Λύκεια. Πώς αξιολόγησαν τα ζητούμενα υποψήφιοι του Αγρινίου.
Ενδιαφέροντα και βατά για εκείνους που είχαν προετοιμαστεί, βρήκαν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν την πρώτη ημέρα των πανελλαδικών, υποψήφιοι από το Αγρίνιο.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων οι μαθητές κλήθηκαν να κάνουν μια ομιλία στην οποία θα έπρεπε να περιλαμβάνεται φαινόμενα παραβίασης των δικαιωμάτων της γυναίκας στη σύγχρονη εποχή στον ιδιωτικό και δημόσιο βίο, καθώς επίσης και οι τρόποι με τους οποίους η νέα γενιά μπορεί να συμβάλει έμπρακτα στην επίτευξη της ισότητας των φύλων.
Ζητήθηκε να αιτιολογήσουν την άποψή τους, αξιοποιώντας συγκεκριμένα κείμενα: ένα απόσπασμα από το βιβλίο «Δικαιοσύνη: η ουσία της πολιτικής», του Σταύρου Τσακυράκη, καθηγητή της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ένα πρόσφατο άρθρο της δημοσιογράφου Μαρίλιας Παπαθανασίου σχετικά με τον Φεμινισμό και τον Νεοφεμινισμό, καθώς επίσης και ένα απόσπασμα από το διήγημα «Μια φοβερή παρηγοριά», του λογοτέχνη Χρήστου Οικονόμου. Ζητήθηκε επιπροσθέτως και περίληψη του κειμένου του κ. Τσακυράκη.
Ο μαθητής του 3ου ΓΕΛ Αγρινίου Αλέξης Ριζογιάννης που προσβλέπει να εισαχθεί στο Τμήμα Μοριακής Βιολογίας της Αλεξανδρούπολης, περίμενε πολύ πιο "αγχωτικά" θέματα και τα χαρακτήρισε αρκετά εύκολα προς ανάπτυξη. Εμφανίστηκε ικανοποιημένος από την απόδοσή του και συνέστησε στους συνυποψήφιούς τους να αποβάλουν το άγχος.
Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος - Άγγελος Φραγκούλης που ενδιαφέρεται για την Ιατρική αλλά εμφανίζεται προσγειωμένος, δεν αντιμετώπισε καμία δυσκολία. "Είχα τελειώσει σε δύο ώρες, οπότε τα έλεγξα πάλι και πάλι" ανέφερε χαρακτηριστικά και ευχήθηκε όλα τα παιδιά να έχουν γράψει καλά. " Λόγω και της Παγκόσμιας Ημέρας μας είχαν ενημερώσει οι καθηγητές μας ότι υπάρχει περίπτωση να πέσει κάτι αντίστοιχο και τα περισσότερα παιδιά είχαν διαβάσει", σημείωσε ο υποψήφιος.
Χαμογελαστοί βγήκαν από το το εξεταστικό κέντρο και οι μαθητές Κωνσταντίνος Ξενάκης και Γιώργος Τσιάρας αν και οι προεκτάσεις των θεμάτων στα οποία κλήθηκαν να εξεταστούν έχουν δυσάρεστη χροιά. «Το θέμα ήταν για τον φεμινισμό και είχαμε πολλά να γράψουμε, όπως για τις γυναικοκτονίες. Ήταν εύκολο θέμα, όπως επίσης εύκολες ήταν και οι ασκήσεις" είπε ο Κωνσταντίνος Ξενάκης που δεν έκρυψε ότι η Θεσσαλονίκη, λόγω της καλής φοιτητικής ζωής είναι στα πλάνα του, με προοπτική στο μέλλον να ασχοληθεί με κάτι δικό του.
Τέλος και ο Γιώργος Τσιάρας εμφανίστηκε ικανοποιημένος σημειώνοντας: "Επειδή στα ΕΠΑΛ στις πανελλαδικές έβαλαν ως θέμα τον εθελοντισμό φοβήθηκα και νόμιζα πως θα πέσει κάτι δύσκολο σε μας στα ΓΕΛ, αλλά ήταν βατό, ωραίο προς ανάπτυξη θέμα και σύγχρονο. Ελπίζω να γράψουμε καλά. Το θέμα της έκθεσης ήταν πάρα πολύ βατό μας έδιναν και στοιχεία τα κείμενα και ήταν ωραία. Στόχος μου είναι η Γυμναστική Ακαδημία ή κάτι με τις οικονομικές επιστήμες".
Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνος Χονδρός
Πανελλαδικές: Tα θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία