ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΚοινωνικα ΝεαΟι εκατόμβες* των νεκρών αντιεμβολιαστών και η Ιερή Αγελάδα – Άρθρο

Οι εκατόμβες* των νεκρών αντιεμβολιαστών και η Ιερή Αγελάδα – Άρθρο

Οι εκατόμβες* των νεκρών αντιεμβολιαστών και η Ιερή Αγελάδα – Άρθρο

Του Άκη Ροδίτη

 

Τα θρησκευτικά δόγματα πάντα είχαν την τάση να εξουσιάζουν τον όχλο με ιδεοψυχαναγκαστικές μεθόδους. Τις ίδιες μεθόδους χρησιμοποιούν και σήμερα αρκετοί θρησκευτικοί ηγέτες για να χειραγωγούν τις άμορφες μάζες των πιστών, καλλιεργώντας τους φοβίες και ανασφάλειες. Από τους αγιατολάχ του Ιράν, τους σαλαφιστές σουνίτες, μέχρι τους ελληνορθόδοξους μητροπολίτες Μόρφου και Καλαβρύτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εξηλιθίωσης του ανθρώπου από τον δογματισμό και την θρησκοληψία ήταν οι ισλαμιστές Αφγανοί στο αεροδρόμιο της Καμπούλ, την ώρα που κρέμονταν από τις ρόδες των αεροπλάνων κατά την απογείωση με την ελπίδα να δραπετεύσουν.

Με το 40% των Ελλήνων να πιστεύει στο ξεμάτιασμα, το 61,3% να θεωρεί τα μνημόνια υπεύθυνα για την οικονομική κρίση ,το 37% να έχει γοητευτεί από το «Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης» και το 56%να μην εμβολιάζεται και να μην διασωληνώνεται ένα βήμα πριν από το μοιραίο για να μην έχει προβλήματα την «Ημέρα της Κρίσης», αυτή η πρώην οθωμανική επαρχία της Βαλκανικής καθίσταται τοπίο εύφορο χωράφι για την σπορά δεισιδαιμονιών και θεωριών συνομωσίας.

Και όταν ένας λαός κατηχείται για να διαμορφώνει ανορθολογικές πεποιθήσεις, αυτές δεν γίνεται να αλλάξουν με ορθολογικά επιχειρήματα. Πεποιθήσεις παγιωμένες και απρόσβλητες από τη λογική για αιώνες, δύσκολα μπαίνουν στην ζυγαριά της αμφισβήτησης. Πολύ περισσότερο όταν αυτές δίνουν και νόημα στη βαρετή ζωή του υποκειμένου.

Αναφορικά με τους αρνητές, ψυχαναλυτικά έχουμε να κάνουμε με ένα πλήθος ασημαντοτήτων που αναζητά ταυτότητα, καθώς αυτή που ήδη διαθέτει είναι κοινωνικά αδιάφορη . Γι’ αυτό και δεν είναι εύκολο οι βυζαντινής προέλευσης αντιεμβολιαστικές τους πεποιθήσεις να ηττηθούν από την κοινή λογική. Γιατί τους προσφέρουν λόγο ύπαρξης και δίνουν την αφορμή στους άλλους να τους προσέξουν. Και επισημαίνω την βυζαντινή προέλευση αυτών των θεωριών, γιατί, κακά τα ψέματα, από εκκλησιαστικούς, παραεκκλησιαστικούς και μοναστηριακούς κύκλους καλλιεργούνται και διαδίδονται αυτές οι ευφάνταστες ιστορίες για την προέλευση και τους σκοπούς του εμβολίου. Τα επιχειρήματα που προβάλλονται από τους αρνητές, όπως το χάραγμα, το τσιπάκι, τα barcodes με το 666, η σατανική Δύση του παπισμού και του οικουμενισμού και η εβραιομασονική Ευρωπαϊκή Ένωση, μέρος της εκκλησιαστικής και παραεκκλησιαστικής κατήχησης είναι. Εικόνες αγίων και θρησκευτικά σύμβολα χρησιμοποιούν ως ασπίδες στις συμπλοκές τους με την αστυνομία και όχι καδρόνια με τις σημαίες της ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ.

Το γεγονός ότι η Επιστήμη καταφέρνει να βελτιώνει την ποιότητα και το προσδόκιμο της παρούσας ζωής νικώντας κατά κράτος την Εκκλησία που υπόσχεται μια «επόμενη», κάνει τη δεύτερη να αντιδρά με σφοδρότητα. Επιπροσθέτως, παρά το γεγονός ότι πέρασαν δυο αιώνες από την κήρυξη της εθνικής μας ανεξαρτησίας, αυτή δεν μπόρεσε ποτέ να συμβιβαστεί με την απώλεια του διοικητικού ρόλου που είχε στα πλαίσια της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Και επειδή το χούι δεν κόβεται, ανακατεύεται συχνά – πυκνά σε θέματα που δεν είναι της αρμοδιότητάς της. Από το 1798 που ο Άνθιμος ΣΤ’ εξέδιδε την Πατρική Διδασκαλία σε μια προσπάθεια να αναχαιτίσει τις γαλλικές επαναστατικές ιδέες της φθοροποιού και αιρετικής Δύσης που ανατροφοδοτούσαν τις προσδοκίες των Ελλήνων για απελευθέρωσή, τις αντιδράσεις στην διοικητική μεταρρύθμιση της Αντιβασιλείας του Όθωνα, τις παρεμβάσεις της στο Γλωσσικό Ζήτημα της συνταγματικής αναθεώρησης του 1911, μέχρι τις κινητοποιήσεις για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες το 2000 και την εξόχως αρνητική στάση που κρατάει στις μέρες μας απέναντι στα μέτρα για τον έλεγχο της πανδημίας με την ταυτόχρονη υποκίνηση των πιστών σε ανυπακοή, ο εν Ελλάδι κλήρος αισθάνεται διαχρονικά την επιθυμία να προβάλλει τον διοικητικό ρόλο που θέλει και απαιτεί για τον εαυτό του.

Είναι κοινή παραδοχή ότι το σώμα της ελλαδικής Εκκλησίας αποτέλεσε συχνά τροχοπέδη στη νεωτερικότητα και την πρόοδο. Ακόμα και για την συμμετοχή της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπήρξαν μητροπολίτες και κληρικοί που δήλωναν την αντίθεσή τους αποκαλώντας την «μασονική», παρά το γεγονός ότι ποτέ δεν αρνήθηκαν τα εκατομμύρια του ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Μετριοπαθείς ιεράρχες όπως ο σημερινός Αρχιεπίσκοπος, αλλά και λιγότερο μετριοπαθείς όπως ο μητροπολίτης Πειραιώς που στην πανδημία έχει κρατήσει σώφρονα στάση, δεν αρκούν για να αλλάξουν τη μεγάλη εικόνα.

Οι αρνητές που αντιδρούν σθεναρά στις ιατρικές μεθόδους αντιμετώπισης του φονικού ιού προτιμώντας το θάνατο από το εμβόλιο ή τη θεραπεία, είναι άνθρωποι ανασφαλείς, εμμονικοί, υποταγμένοι στους θρησκευτικούς τους ποιμένες και έχουν συγκροτηθεί ψυχικά μέσα από ειδικές διαδικασίες που περιορίζουν την κριτική τους σκέψη. Οι μόνοι που θα μπορέσουν να τους «αλλάξουν» τα μυαλά είναι οι ίδιοι οι κληρικοί που τους παρακινούν στην άρνηση της Επιστήμης. Το αντιεμβολιαστικό κίνημα στην Ελλάδα θα συνεχίσει να παραμένει ισχυρό όσο ο εκκλησιαστικός παράγοντας παραμένει στο απυρόβλητο και αντιμετωπίζεται με φοβικότητα από την συντεταγμένη πολιτεία. Κυβέρνηση και Δικαιοσύνη, θα πρέπει να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα που τους παρέχει το Σύνταγμα για να περιορίσουν τον Κλήρο στον πνευματικό του ρόλο.

*Οι εκατόμβες (από το εκατό βόες) ήταν μεγαλοπρεπείς θυσίες εκατό βοδιών και προσφερόταν κατά τους αρχαίους χρόνους στους θεούς με σκοπό τον εξιλασμό.

Αγρίνιο: Τιμήθηκε η μνήμη των πυροσβεστών που θυσιάστηκαν την ώρα του καθήκοντος (εικόνες)

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr