ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΜεσολογγιΟδική γέφυρα Ευηνού: Προς νέα γέφυρα;

Οδική γέφυρα Ευηνού: Προς νέα γέφυρα;

Οδική γέφυρα Ευηνού: Προς νέα γέφυρα;

Οδική γέφυρα Ευηνού: Προς νέα γέφυρα;

Από ένα έως τρεις μήνες η απόφαση για τη γέφυρα του Ευήνου, αν δεν παρασυρθεί εντελώς…

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που προέκυψαν από τις πλημμύρες που έπληξαν την Αιτωλοακαρνανία το περασμένο Σάββατο είναι η ζημιά που υπέστη η οδική γέφυρα του Ευήνου (η παρακείμενη σιδηροδρομική παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά).

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν αυτή η ζημιά μπορεί να αποκατασταθεί ή αν θα απαιτηθεί νέα γέφυρα, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια γέφυρα ηλικίας 55 ετών.

Και για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα χρειάζεται προφανώς μια ενδελεχή αυτοψία και μελέτη των ειδικών μηχανικών, που θα πρέπει να αποφανθούν επί τούτου.

Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνουν αυτοψίες στα βάθρα της γέφυρας και φυσικά χρειάζεται πρώτα να υποχωρήσουν τα νερά του Ευήνου.

Αυτό όμως είναι κάτι που δεν μπορεί να προσδιοριστεί και η εκτίμηση που υπάρχει λίγα 24ωρα μετά τις πλημμύρες είναι ότι κάτι τέτοιο ίσως γίνει σε ένα μήνα, ίσως και σε τρεις…

Αυτή ήταν η εκτίμηση που υπήρχε τα πρώτα 24ωρα μετά την καταστροφή, από το βράδυ της Τρίτης όμως φαίνεται ότι η καθίζηση στο ένα από τα βάθρα της γέφυρας έχει ενταθεί και πλέον η… «ζυγαριά» γέρνει μάλλον προς το ενδεχόμενο κατασκευής νέας γέφυρας.

Στο μεταξύ θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την κατασκευή της Ιόνιας Οδού η παλαιά Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων έχει περάσει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Ωστόσο επειδή πρόκειται για γέφυρα που έχει κατασκευαστεί από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων στα μέσα της δεκαετίας του 1960 είναι βέβαιο πως θα υπάρξει μια συνεκτίμηση και ενδεχομένως μια συναπόφαση της Περιφέρειας με το Υπουργείο Υποδομών για το τι μέλλει γενέσθαι.

Εντωμεταξύ το μέγεθος της γέφυρας, μήκος 240 μέτρα και πλάτος 10 μέτρα, είναι τέτοιο που καθιστά σε περίπτωση που απαιτηθεί νέα γέφυρα εξαιρετικά δύσκολη μια πιθανή προσωρινή γεφύρωση π.χ. με στρατιωτικού τύπου γέφυρα bailey.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και στο ευνοϊκό σενάριο επισκευή της υπάρχουσας γέφυρας θα απαιτηθούν πολλοί μήνες για να αποκατασταθεί η επικοινωνία ανάμεσα στο Μεσολόγγι και τη Ναυπακτία, που πλέον γίνεται αποκλειστικά μέσω της Ιόνια Οδού.

Ερώτηση Κωνσταντόπουλου για προβλήματα που προκαλεί η κατάσταση στις γέφυρες του Ευήνου

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Εσωτερικών, Πολιτικής Προστασίας και Αγροτικής Ανάπτυξης απευθύνει ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Δ. Κωνσταντόπουλος για τα προβλήματα που προέκυψαν από τις ζημιές στις γέφυρες του Ευήνου στο Ευηνοχώρι.

Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης :

Την 11η Δεκεμβρίου η Αιτωλοακαρνανία επλήγη από ακραία καιρικά φαινόμενα, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα πλημμύρες και εκτεταμένες ζημιές σε υποδομές, επιχειρήσεις και νοικοκυριά.

Τεράστια είναι τα προβλήματα στην περιοχή του Ευηνοχωρίου. Η γέφυρα του ΟΣΕ κατέρρευσε προκαλώντας προβλήματα στην υδροδότηση του Μεσολογγίου, τα οποία αντιμετωπίζονται με προσωρινές λύσεις, ενώ η γέφυρα για την κίνηση των αυτοκινήτων υπέστη καθίζηση με αποτέλεσμα την διακοπή της κυκλοφορίας.

Η αδυναμία διέλευσης από τη γέφυρα του Ευηνοχωρίου σημαίνει και την αποκοπή της παλιάς εθνικής οδού στο σημείο αυτό. Η διέλευση γίνεται πλέον αναγκαστικά μέσω της Ιόνιας οδού, με την αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών τόσο για την πληρωμή των διοδίων όσο και για την κάλυψη της μεγαλύτερης χιλιομετρικά απόστασης.

Σε δυσχερή θέση βρίσκονται ιδίως οι κάτοικοι των χωριών πέριξ της γέφυρας, των κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας Χάλκειας και συγκεκριμένα του Γαλατά, της Γαβρολίμνης, του Περιθωρίου, της Άνω Βασιλικής κλπ.

Οι κάτοικοι αυτοί διατηρούν στενούς δεσμούς με το Μεσολόγγι, όπου οι περισσότεροι πηγαινοέρχονται καθημερινά για την εργασία τους, την φοίτηση των παιδιών σε σχολεία, φροντιστήρια και εξωσχολικές δραστηριότητες, την επίσκεψη σε ιατρούς, τις συναλλαγές τους με δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και επιχειρήσεις κλπ.

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι αναγκάζονται πλέον να χρησιμοποιούν την Ιόνια οδό και μάλιστα πολλοί από αυτούς πολλές φορές την ημέρα αφού η καθημερινότητά τους επιτάσσει να πηγαινοέρχονται στο Μεσολόγγι.

Την ίδια στιγμή, μεγάλες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και άλλοι διερχόμενοι από το σημείο που αναγκάζονται να μετακινούνται ιδίως για λόγους εργασίας σε άλλο Δήμο από αυτόν της κατοικίας τους εντός της Αιτωλοακαρνανίας και συχνά επέλεγαν την παλιά Εθνική οδό, καθώς αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στο κόστος των διοδίων.

Ιδίως για την ευρύτερη περιοχή της Ναυπακτίας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκέντρωση όλων των δημόσιων υπηρεσιών σε Μεσολόγγι και Αγρίνιο, αναγκάζει τους κατοίκους να μετακινούνται συνεχώς εντός του Νομού. Η στέρηση λοιπόν της δυνατότητας χρήσης της παλιάς εθνικής οδού είναι για πολλούς από αυτούς δυσβάστακτη.

Τέλος, με τον ορίζοντα αποκατάστασης των ζημιών της γέφυρας να είναι αβέβαιος, άγνωστο παραμένει τι θα συμβεί σε περίπτωση που η διέλευση από την Ιόνια οδό δεν είναι δυνατή λόγω προβλημάτων, όπως έχει συμβεί αρκετές φορές μέχρι σήμερα, οπότε και η κίνηση των αυτοκινήτων διοχετευόταν στην παλιά εθνική οδό. Σε μια τέτοια περίπτωση, η Δυτική Ελλάδα θα αποκοπεί στη μέση.

Τα παραπάνω προβλήματα έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας και σε διαμαρτυρίες της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων.

Απαιτείται ενεργοποίηση των αρμόδιων Υπουργείων και άμεσες λύσεις τόσο για την αποκατάσταση των ζημιών όσο και για την ασφαλή μετακίνηση των κατοίκων χωρίς περαιτέρω επιβαρύνσεις.

Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Πώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα καθίζησης της γέφυρας Ευηνοχωρίου και με ποιο χρονοδιάγραμμα;

Ποια μέριμνα θα υπάρξει για τους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Χάλκειας που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν καθημερινά την Ιόνια οδό;

Θα υπάρξει απαλλαγή τους από τα διόδια και οικονομική στήριξη ιδίως όσων καλύπτουν σημαντικά μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις;

Ποια πρόβλεψη θα υπάρξει για τους υπόλοιπους σταθερά διερχόμενους από το σημείο ιδίως για λόγους εργασίας και υγείας;

Ποιος είναι ο σχεδιασμός των Υπουργείων για την αποκατάσταση της κανονικότητας στην υδροδότηση του Μεσολογγίου;

Δημήτρης Παπαδάκης – Εφημερίδα “Συνείδηση”

Επιδεινώνεται η υγεία του Μητροπολίτη Αιτωλίας – Προσβλήθηκε από μικρόβιο εντός του νοσοκομείου

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr