ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΚοινωνικα ΝεαΟδηγός επιβίωσης με τον λογαριασμό της ΔΕΗ – Γολγοθάς η ρήτρα – Οχλήσεις από δικηγορικά γραφεία

Οδηγός επιβίωσης με τον λογαριασμό της ΔΕΗ – Γολγοθάς η ρήτρα – Οχλήσεις από δικηγορικά γραφεία

Οδηγός επιβίωσης με τον λογαριασμό της ΔΕΗ – Γολγοθάς η ρήτρα – Οχλήσεις από δικηγορικά γραφεία

Οδηγός επιβίωσης με τον λογαριασμό της ΔΕΗ από την εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία αναφέρει πως η ρήτρα είναι Γολγοθάς, όπως επίσης εστιάζει στις οχλήσεις από δικηγορικά γραφεία για την αθέτηση των διακανονισμών

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ και της ΔΕΗ εδώ και μέρες έκαναν λόγο για την επιστροφή την Τετάρτη του Πάσχα που ίσως φέρει δυσάρεστες εκπλήξεις ακόμη και για οικιακούς καταναλωτές.

Στα κεντρικά ΜΜΕ γινόταν αναφορά για περιπτώσεις διακοπών ακόμη και σε νοικοκυριά μετά το τέλος των διακοπών «από την ΔΕΗ» ή, όπως είναι το σωστό, από τον ΔΕΔΔΗΕ που είναι ο διαχειριστής του δικτύου.

Σύμφωνα με πληροφορίες , και στο Αγρίνιο σήμερα καταναλωτές που έχουν εκκρεμότητες δέχτηκαν μετά από καιρό τηλέφωνα από δικηγορικά γραφεία, σε πρώτη φάση για υπενθύμιση εκκρεμοτήτων, ειδικά για αθέτηση διακανονισμών.

Επισήμως, τα δικηγορικά γραφεία(εξαρτάται από το πόσο σκληρή στάση κρατούν) ζητούν το να κρατιέται «ζωντανός» ο λογαριασμός και να αποπληρώνεται ο διακανονισμός, όταν αυτός υπάρχει.

Όπως εξηγούν άνθρωποι στην ΔΕΗ (τον πάροχο με το 70% και πλέον των πελατών) ο κόσμος ακόμη δεν έχει κατανοήσει ότι τις εντολές για τις διακοπές τις εκδίδει ο Διαχειριστής και όχι οι εταιρίες οι οποίες, ανάλογα με την πολιτική τους, εκδίδουν αιτήματα προς τον ΔΕΔΔΗΕ.

Στην Αττική για παράδειγμα σήμερα κυκλοφορεί μια φήμη για 500 διαταγές διακοπής ρεύματος, που όμως αφορούν σε μεγάλους καταναλωτές, σχεδόν αποκλειστικά εταιρίες και με διακανονισμούς που έχουν εκπέσει προ πολλού.

Το ζήτημα είναι πως ακόμη και οι άνθρωποι της τοπικής ΔΕΗ (οι οποίοι και ακούν όλα τα παράπονα) δεν μπορούν να πουν, αν κάποιο νοικοκυριό με μεγάλο χρέος μη διακανονισμένο μπορεί να μείνει χωρίς ρεύμα.

Κι αυτό γιατί επισήμως δεν υπάρχει κάποιο πλαφόν πάνω από το οποίο το ρεύμα κόβεται ενώ, ταυτόχρονα, δεν τους δίνεται και πρόσβαση στις εκκρεμότητες των καταναλωτών, δεν ξέρουν για ποιον έχει βγει «διαταγή».

Σε γενικές γραμμές-και εντελώς ανεπίσημα- αυτό που κυκλοφορεί είναι ότι ένας καταναλωτής που είναι σε Κοινωνικό Τιμολόγιο, όντας σε ευάλωτη οικονομική κατάσταση, δύσκολα θα κοπεί το ρεύμα του.

Μέχρι εκεί, δεν μπορεί κανείς να διαβεβαιώσει για τίποτε περισσότερο! Δεν υπάρχουν δηλαδή τα νούμερα που  ακούγονται, ότι «κάτω από 1000 ευρώ ή από 1500 ευρώ το οικιακό ρεύμα δεν κόβεται», κλπ, κλπ.

Εκείνο που συστήνουν όσοι είναι κοντά στις εταιρίες ενέργειας- ή, μάλλον, κοντά στην ΔΕΗ που έχει μεγαλύτερη ελαστικότητα και που συχνά οι λογαριασμοί της αφορούν σε τετραμηνίες- είναι το εξής: με την μορφή «οδηγού επιβίωσης» απλά κρατείστε τον λογαριασμό σας ενεργό, βάλτε κατά διαστήματα κάποιο ικανό ποσό και διατηρείστε ενεργή την ρύθμισή σας στην ημερομηνία που προβλέπεται.

Θυμηθείτε ότι για 6 μήνες από τον διακανονισμό που κάνατε δεν γίνεται καινούριος και ίσως χρειαστεί για ένα διάστημα να μείνετε «εκτεθειμένοι» στο ενδεχόμενο διακοπής και σε συνεχείς οχλήσεις από δικηγορικά γραφεία ή «δικηγορικά γραφεία», στην ουσία εισπρακτικές εταιρίες.

Όπως ανέφερε στη «Σ» στέλεχος της ΔΕΗ στην περιοχή, το μυστικό είναι να μην κάνεις διακανονισμό πριν σου έρθει το εκκαθαριστικό του 4μήνου, ειδικά εκείνο που περιλαμβάνει τους χειμωνιάτικους μήνες, Νοέμβριο έως Φεβρουάριο.

Πολλοί έκαναν το λάθος κι έκαναν διακανονισμό όταν συγκεντρώθηκαν δυο λογαριασμοί μέσα στον χειμώνα από τους οποίους ο ένας μόνο ήταν πολύ «φουσκωμένος», τον Μάρτιο.

Η ΔΕΗ ειδικά για μεγάλα ποσά έκανε ρυθμίσεις έως και… τέσσερα χρόνια, περίπου 20 ευρώ τον μήνα για χρέος γύρω στα 1000 ευρώ δηλαδή!

Όμως στη συνέχεια ήρθε ο εκκαθαριστικός, πληρωτέος μέσα στο Πάσχα,  με το πιο μεγάλο ποσό και ρήτρα αναπροσαρμογής μέσα σίγουρα, οπότε προστέθηκαν τουλάχιστον άλλα 500 ευρώ για μια οικογένεια με 2 παιδιά και με θέρμανση που στηρίζεται στο ρεύμα.

Κι εκεί επήλθαν τα… εγκεφαλικά,  αφού το μέλημα πια είναι πως θα πληρωθεί ο «τρέχων», όπως λέει η σύμβαση των δόσεων.

Καλό είναι να θυμάται κανείς ότι το ρεύμα δεν κόβεται σχεδόν ποτέ Ιούλιο και Αύγουστο λόγω ζέστης και Νοέμβριο έως Μάρτιο λόγω ψύχους.

Διακανονισμοί

Οι μεγάλοι ιδιωτικοί πάροχοι κάνουν διακανονισμούς από τρεις έως πέντε μηνιαίες δόσεις, ενώ η ΔΕΗ εφαρμόζει το πρόγραμμα ρύθμισης μέχρι 24 μηνιαίες δόσεις, ωστόσο πρώτα δίνεται προκαταβολή.

Η ΔΕΗ ως προς τις ρυθμίσεις ακολουθεί τα εξής:

Για οφειλή μέχρι 500 ευρώ το ποσοστό προκαταβολής που απαιτείται είναι 10% της οφειλής και η πληρωμή της διακανονίζεται σε 5 δόσεις. Το ίδιο ποσοστό ζητείται και για οφειλές 500 έως 1.000 ευρώ και οι δόσεις καθορίζονται σε 8.

Για χρέη 1.000 έως 2.000 ευρώ η προκαταβολή ανεβαίνει στο 15% της οφειλής και οι δόσεις σε 12.

Για 2.000 έως 3.000 ευρώ προκαταβάλλεται το 20% της οφειλής και οι δόσεις αυξάνονται σε 18.

Για οφειλές άνω των 3.000 ευρώ υπάρχει η επιλογή της προπληρωμής του 20% ή του 30% και οι δόσεις καθορίζονται σε 18 και 24 αντίστοιχα.

Οι ιδιώτες πάροχοι προχωρούν σε διακανονισμούς ζητώντας, για να τεθεί σε ισχύ, την καταβολή της πρώτης δόσης.

Πηγές της αγοράς θεωρούν ότι το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών δεν κινείται σε ιδιαίτερα ανησυχητικά επίπεδα.

Υποστηρίζουν πως η επιδοματική πολιτική της κυβέρνησης έχει συγκρατήσει σε σημαντικό βαθμό τον ρυθμό αύξησης των απλήρωτων λογαριασμών.

Ωστόσο, εκτιμούν πως αν δεν μετριαστεί το ενεργειακό κόστος, τότε θα υπάρξει κίνδυνος μεγαλύτερης διόγκωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Η κυβέρνηση αναμένεται τις προσεχείς εβδομάδες να καταλήξει στα μέτρα για τη μείωση των τιμών ρεύματος στη χονδρεμπορική αγορά ώστε να πιεστούν και οι τιμές λιανικής και να ξεφουσκώσουν οι λογαριασμοί.

Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Αλλάζει ο “χάρτης” στις ΔΟΥ Αγρινίου και Μεσολογγίου – Αλλαγές σε 52 περιοχές της χώρας – Δείτε σε ποια θα υπάγεστε

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr