«Οργώνουν» με πωλητές και την Αιτωλοακαρνανία για νέα συμβόλαια οι εταιρίες ενέργειας
«Οργώνουν» με πωλητές και την Αιτωλοακαρνανία για νέα συμβόλαια οι εταιρίες ενέργειας όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση". Χαμός με τις «χρωματιστές προσφορές»
«Οργώνουν» με πωλητές και την Αιτωλοακαρνανία για νέα συμβόλαια οι εταιρίες ενέργειας όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση". Χαμός με τις «χρωματιστές προσφορές»
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από όταν η κυβέρνηση διέρρεε ότι ετοιμάζονται παρεμβάσεις, διότι ξεφεύγει η κατάσταση με τις προσφορές των εταιριών ενέργειας και ειδικά με το «πράσινο» τιμολόγιο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι καταναλωτές να κάνουν τις απαραίτητες συγκρίσεις.
Πέρα από το επικοινωνιακό μπαράζ για τα πολύχρωμα τιμολόγια στο οποίο έχουν επιδοθεί οι προμηθευτές ενέργειας έχουν περάσει και σε μια άλλη διαδικασία κατά την οποία συνδυάζουν την επιθετική εμπορική πολιτική με δώρα και παροχές, από δωρεάν πάγια μέχρι δωροκάρτες ή δωρεάν προγράμματα υγείας θολώνουν ακόμη περισσότερο το τοπίο κάνοντας δυσκολότερη τη σύγκριση των τιμών από τους καταναλωτές.
Ήδη, κι ενώ δεν έχει κλείσει ακόμη μήνας από την είσοδο στην αγορά των πολύχρωμων τιμολογίων υπάρχουν αποκλίσεις από τα όσα προβλέπονται τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την επικοινωνιακή πολιτική και τις διαφημίσεις με αποτέλεσμα η ΡΑΑΕΥ να έχει ήδη στείλει επιστολές σε τέσσερις εταιρείες, οι οποίες παρέκλιναν από αυτά που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για τα τιμολόγια ρεύματος και ειδικότερα για το πράσινο τιμολόγιο.
Πολλές εταιρίες το προηγούμενο διάστημα στο Αγρίνιο (ιδιαίτερα, μιας και πρόκειται για την έδρα των πιο πολλών επιχειρήσεων) δέχτηκαν επισκέψεις από πωλητές οι οποίοι προέρχονταν από όμορους νομούς και από εταιρίες που δεν έχουν ακόμη υποκαταστήματα στην περιοχή όμως «είναι στα άμεσα σχέδια, σύντομα θα υπάρχει υποκατάστημα και στο Αγρίνιο»… Το κοινό χαρακτηριστικό των επισκέψεων αυτών ήταν η πιεστικές και πολύ επιθετικές πωλήσεις που προσπαθούσαν να κάνουν οι πωλητές προκειμένου να κλείσουν ένα συμβόλαιο το οποίο οπωσδήποτε είχε κάποια πλεονεκτήματα ειδικά από τα τιμολόγια της ΔΕΗ.
«Σχεδόν πάντα οι πωλητές αυτοί θέλουν να σε κάνουν να υπογράψεις μέσα σε λίγες ώρες, σχεδόν πάντα είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου που μένουν στα Γιάννενα, την Πάτρα κλπ και συχνά δεν σου δίνουν πολλά περιθώρια λέγοντάς σου ότι μένουν σε ξενοδοχείο και πρέπει να επιστρέψουν το επόμενο πρωί στην βάση τους, αφού πρώτα πάρουν κάποια δέσμευση για το συμβόλαιο», λέει στην «Σ» τοπικός επιχειρηματίας που «πολιορκήθηκε» για κάποιες ώρες από ένα τέτοιο κλιμάκιο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η απόδοση όλων αυτών των επιθετικών πρακτικών στο promotion των εταιριών ενέργειας δεν είναι και ιδιαίτερα αξιοσημείωτη, καθώς η ΔΕΗ στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και του Αγρινίου δεν φαίνεται να έχει διαρροή πελατών, κάθε άλλο. «Η ύπαρξη κεντρικού και πολύ αναγνωρίσιμου καταστήματος στο κέντρο του Αγρινίου, όπου ο πελάτης μπορεί να εξυπηρετηθεί άμεσα και χωρίς καν να χρειάζεται προεργασία, όπως και οι πρακτικές δόσεων και διευκολύνσεων σε πληρωμές προσκαλούν περισσότερες ακόμη οικογένειες να ενταχθούν στα τιμολόγια της ΔΕΗ. Ακόμη κι αν πράγματι γίνεται θολό το τοπίο και πολλοί πλέκουν τα χρώματα των τιμολογίων της ΔΕΗ με τα χρώματα άλλων εταιριών(!), μεγάλη σημασία έχει και ο τρόπος πληρωμής αλλά και η σταθερότητα που αποπνέει το brand name της ΔΕΗ», εξηγεί στέλεχος της εταιρίας που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα
Το υπουργείο ανησυχεί αλλά..
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, πέραν των κινήσεων της ΡΑΑΕΥ ο προβληματισμός είναι έντονος και στο ΥΠΕΝ με τον κ. Σκυλακάκη να πραγματοποιεί σήμερα διαδοχικές συσκέψεις τόσο με την ηγεσία της ΔΕΗ όσο και με τους στενούς συνεργάτες του δηλαδή την υφυπουργό Αλεξάνδρα Σδούκου και τον γενικό γραμματέα Αριστοτέλη Αιβαλιώτη.
Στόχος του υπουργού είναι να σταματήσει όσο είναι νωρίς η κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά, καθώς ανησυχεί πως σε διαφορετική περίπτωση κάθε μια από τις εταιρείες θα εφαρμόζει μικρές διαφοροποιήσεις των τιμολογίων της επιτείνοντας τη σύγχυση των καταναλωτών και οδηγώντας σε αποτυχία την προσπάθεια να υπάρξει ένα τουλάχιστον τιμολόγιο (το πράσινο) στο οποίο ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει τελικές τιμές.
Η ΡΑΑΕΥ στις οδηγίες περί ενημέρωσης των καταναλωτών στην πρώτη της ανακοίνωση για την εφαρμογή του ειδικού πράσινου τιμολογίου επισημαίνει ότι «προκειμένου για τη διαφανή ενημέρωση των καταναλωτών, οι Προμηθευτές που προβαίνουν σε συγκρίσεις του Ειδικού Τιμολογίου με διαφορετικούς τύπους τιμολογίων οφείλουν να εκθέτουν αναλυτικά τις παραδοχές που έχουν λάβει υπόψη για κάθε έναν τύπο τιμολογίου. Ενδεικτικώς, τυχόν σύγκριση που διενεργείται στη βάση των τιμών που διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια ενός μόνο μήνα του 2023 μπορεί να οδηγήσει σε εσφαλμένα συμπεράσματα».
Να σημειωθεί ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας εξέτασε ειδικά το ζήτημα του νέου τιμολογίου της Φυσικό Αέριο, το οποίο έχει κίτρινη σήμανση, καθώς έχει σταθερή χρέωση για οκτάμηνη διάρκεια και όχι ετήσια προκειμένου να λάβει τη μπλε σήμανση, αλλά διαφημίζεται ως σταθερό. Οι εταιρείες προμήθειας που εγκαλούνται από τη ΡΑΑΕΥ εκτιμάται ότι προχώρησαν σε μια εξαιρετικά υψηλή έκπτωση συνέπειας παραπλανώντας τους καταναλωτές αφού παρέχουν τη συγκεκριμένη έκπτωση μόνο στους καταναλωτές που είναι συνεπείς για ένα ολόκληρο εξάμηνο και όχι για κάθε μήνα ξεχωριστά. Επιπλέον, εταιρεία ανακοίνωσε την υψηλή έκπτωση συνέπειας πολύ αργότερα από την αρχική ανακοίνωση των τιμολογίων.
Γιάννης Συμψηρής - Εφημερίδα "Συνείδηση"
Αγρίνιο: Πολλές κλήσεις για προβλήματα ηλεκτροδότησης στον ΔΕΔΔΗΕ