Ο ΓΓ Εμπορίου για τα πρώτα αποτελέσματα των νέων μέτρων που εφορμόζονται κατά της ακρίβειας

Η διαδικασία ελέγχου των επιχειρήσεων επαναλαμβάνεται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα προκειμένου να δούμε αν η επιχείρηση έχει συμμορφωθεί. Ο έλεγχος αυτός δεν γίνεται στιγμιαία…

safari-sta-soyper-market-ti-pagides-kryvoun-oi-etiketes-trofimon_4430_xl

Η διαδικασία ελέγχου των επιχειρήσεων επαναλαμβάνεται μετά από κάποιο χρονικό διάστημα προκειμένου να δούμε αν η επιχείρηση έχει συμμορφωθεί. Ο έλεγχος αυτός δεν γίνεται στιγμιαία αλλά γίνεται σε βάθος χρόνου, είπε στο ΕΡΤNEWS ο ΓΓ Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος.

Αν η επιχείρηση συνεχίζει να διατηρεί τα περιθώρια κέρδους που είχε όταν δέχτηκε το πρόστιμο, προφανώς η παράβαση επαναλαμβάνεται, άρα και το πρόστιμο επαναλαμβάνεται και μάλιστα αυτή τη φορά είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το κέρδος το οποίο έκανε.

  • Και υπάρχουν τέτοια παραδείγματα υποτροπής όπου έχουν τετραπλασιαστεί τα πρόστιμα.

Οι επιχειρήσεις στις οποίες επιβάλλεται το πρόστιμο, γνωρίζουν ακριβώς ότι είναι πολύ δύσκολο να μην ελεγχθούν ξανά, διότι πλέον έχει γίνει συνείδηση σε όλες τις επιχειρήσεις ότι ο έλεγχος τους είναι συνεχής, δεν σταματάει καθόλου και άρα είναι αδύνατον να πιστέψουν ή να πάρουν το ρίσκο ότι τελικώς δεν θα ελεγχθούν ξανά.

  • Υπάρχουν πλέον ηλεκτρονικά μέσα που μας επιτρέπουν να ελέγχουμε εξονυχιστικά όλες αυτές τις επιχειρήσεις, οπότε είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να ξεφύγει.

Στα προϊόντα καθαρισμού, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, όπως και τις βρεφικές πάνες για τις οποίες ήδη έχουν εφαρμοστεί τα μέτρα από την 1η Μαρτίου, πράγματι έχουμε δει σημαντικές διαφορές.

  • Από τα επίσημα στοιχεία τα οποία έχουμε, τα οποία τα έχουμε διασταυρώσει και ηλεκτρονικά, έχουμε σημαντικές μειώσεις τιμών μεσοσταθμικά κοντά στο 15%.

Αυτό που δεν είναι ορατό άμεσα από τους καταναλωτές είναι ότι λόγω των μέτρων τα οποία ελήφθησαν, έχουν ακυρωθεί όλες οι ανατιμήσεις οι οποίες είχαν ανακοινωθεί στα σουπερμάρκετ από τον Δεκέμβρη, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο και δεν έφτασαν ποτέ στα σουπερμάρκετ. Προφανώς οι καταναλωτές δεν έχουν αίσθηση γιατί δεν τις είδαν ποτέ ξανά σαν μειώσεις τιμών.

Μπορεί να το καταλάβει κάποιος αυτό, αλλά το γεγονός ότι δεν υπήρξαν αυτές οι ανατιμήσεις προφανώς καταγράφεται και στον πληθωρισμό που το είδαμε ότι από στοιχεία Ιανουαρίου, στα στοιχεία Φεβρουαρίου, δηλαδή πριν ακόμα ξεκινήσουν να ισχύουν τα μέτρα λόγω της ανάκλησης των αυξήσεων τιμών, κατεβήκαμε από το 8,3 στο 6,7 με τα αναψυκτικά.

Όλα τα μέτρα μελετώνται, δεν υπάρχει κάτι το οποίο αποκλείεται. Σε κάθε περίπτωση όμως, κάθε μέτρο από αυτά που σχεδιάζονται και υλοποιούνται χρειάζεται προσεκτική μελέτη προκειμένου να μη δημιουργήσουμε μεγαλύτερα προβλήματα στους καταναλωτές.

  • Πρέπει να θυμόμαστε ότι η ευμάρεια μιας αγοράς δεν έχει να κάνει μόνο με τις τιμές των προϊόντων, αλλά έχει να κάνει και με τη διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων προς τους καταναλωτές.

Οπότε, οι υπερβολικές ρυθμίσεις, οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά ζητήματα στην αγορά, μπορεί να γυρίσουν ως μπούμερανγκ στον καταναλωτή, χάνοντας ένα κομμάτι της ποικιλίας που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή στα σουπερμάρκετ.