ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΜια λίμνη που θάλασσα θα φέρει – Ο αθλητικός τουρισμός στο Αγρίνιο

Μια λίμνη που θάλασσα θα φέρει – Ο αθλητικός τουρισμός στο Αγρίνιο

Μια λίμνη που θάλασσα θα φέρει – Ο αθλητικός τουρισμός στο Αγρίνιο

Μια λίμνη που θάλασσα θα φέρει – Ο αθλητικός τουρισμός στο Αγρίνιο

Του Ανδρεα Σκαρτσάρη

Με αφορμή το Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα θαλασσίου σκι ανδρών, γυναικών και ΑΜΕ,αγώνες που διοργάνωσε η πόλη μας με πολύ μεγάλη επιτυχία, αξίζει να σταθούμε στο θέμα του αθλητικού τουρισμού και τις προοπτικές που εμφανίζονται για το Αγρίνιο.

Η νέα γενιά  τουριστών δεν περιορίζεται μόνο στο ήλιος-θάλασσα (ή βουνό) αλλά αναζητά πλέον και διακοπές με δραστηριότητες και άλλες εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Μία από αυτές είναι και ο αθλητικός τουρισμός.

Τι είναι αθλητικός τουρισμός;

Είναι το ταξίδι σε μία άλλη πόλη για να δεις ή να συμμετέχεις σε μία διοργάνωση. Από ένα μαραθώνιο ή ένα ποδοσφαιρικό αγώνα έως το πρόσφατο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα θαλασσίου σκι στη λίμνη Στράτου και το φεστιβάλ Kitesurf στο Διόνι Κατοχής.

Πολλαπλά είναι τα οφέλη του αθλητικού τουρισμού. Επιγραμματικά:

Οικονομικά, αφού αθλητές και επισκέπτες διαμένουν και τρώνε στη περιοχή  και μπορεί να επισκεφτούν την τοπική αγορά και να γνωρίσουν την τοπική κουζίνα και κουλτούρα. Επίσης είναι πιθανό να ξοδέψουν χρήματα και για άλλες δράσεις όπως ενοικίαση αυτοκινήτου ή βάρκας, επίσκεψη στην τοπική αγορά κ.α.

Βελτιώνει την αναγνωρισιμότητα της περιοχής αφού αν οι συμμετέχοντες πέρασαν καλά θα μιλήσουν στους φίλους τους για την περιοχή και θα γίνει πιο γνωστή με αποτέλεσμα να προσελκύσει και άλλους τουρίστες. Μάλιστα θα θέλουν να επισκεφθούν στον ελεύθερο χρόνο τους τα αξιοθέατα της περιοχής όπως μνημεία ή σημεία φυσικής ομορφιάς.

Οι δε αναμνήσεις θα θέλουν να είναι επαναλαμβανόμενες και σύντομα θα θέλουν να τις ξαναζήσουν και να ξανανιώσουν τα ίδια συναισθήματα. Ο τόπος γίνεται πιο ελκυστικός και δίνει νέες δυνατότητες και κίνητρα ακόμη και στους κατοίκους του να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν. Στα θετικά επίσης ότι ο αθλητικός τουρισμός είναι η μορφή που δεν απαιτεί -μεγάλες τουλάχιστον-δαπάνες και επενδύσεις καθώς το φυσικό περιβάλλον της χώρας και της περιοχής μας προσφέρει απλόχερα τις φυσικές εγκαταστάσεις για τις αθλητικές δραστηριότητες.

Ας μην ξεχνάμε δε ότι ο αθλητικός τουρισμός και κυρίως αυτός της αναψυχής είναι ”πράσινος” όπως για παράδειγμα η λίμνη, η θάλασσα και ο άνεμος για τις ανάγκες των θαλάσσιων σπορ ή τα μονοπάτια στα δάση για τις περιπατητικές διαδρομές.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα στη χώρα μας μπορούμε να αναφέρουμε τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, το Zagori Mountain Running,το Santorini Experience,όπως και τα παραδείγματα της Ρόδου, με την πληθώρα των αθλητικών εκδηλώσεων μέσα στο χρόνο, των Σπετσών με το τρέξιμο, την ιστιοπλοΐα και το ποδήλατο (tweed run), του Βόλου με τις πολλές διοργανώσεις ομοσπονδιών (μπάσκετ, κολύμβηση, πόλο) και το Navarino Challenge. Ειδικά το τελευταίο αξίζει να δούμε πως ξεκίνησε ως ένα event, χωρίς παρελθόν και κοινά με άλλα events του εξωτερικού, με χαρακτηριστικά ερασιτεχνικού αγώνα, με κίνητρο την αγάπη για τον αθλητισμό και τελικά  δημιούργησε κάτι τόσο τεράστιο που ξεπερνάει τα σύνορα αυτής της χώρας, χωρίς να κουβαλάει κάποιο μεγάλο brand name (πχ. Xterra, Oceanman, Ironman κτλ.).

Παγκόσμια ο αθλητικός τουρισμός αφορά το 14% ετησίως ,συνεχώς αυξανόμενος, ενώ στην Ελλάδα υπολογίζεται περίπου στο 10% των συνολικών αφίξεων

Παράλληλα με τον Αθλητικό τουρισμό η Ελλάδα και η περιοχή μας έχει τις κατάλληλες υποδομές για ανάπτυξη και  Προπονητικού Αθλητικού Τουρισμού ,με προγράμματα προπόνησης για αθλητικούς συλλόγους και αθλητές αλλά και του Τουρισμού Αθλητικών Γεγονότων με παγκόσμια, ευρωπαϊκά ή διεθνή πρωταθλήματα και open tournaments.

(φωτογραφία από το φεστιβάλ Kitesurf 2021 στο Διόνι Κατοχής-πηγή Katochi news).

Τι ενέργειες χρειάζονται;

Οι ενέργειες που θα χρειαστούν είναι  χαρτογράφηση, στρατηγική ,καλεντάρι γεγονότων (workshops) και στοχευμένη προβολή σε ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε θεματικές εκθέσεις. Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι που ταξιδεύουν σήμερα εμπνέονται για υπηρεσίες ευεξίας  από τα social media ,τη δύναμη της εικόνας, του βίντεο και γενικότερα του διαδικτύου σε πολλαπλάσιο μάλιστα βαθμό από ότι μπορεί να κάνει μία προβολή στην τηλεόραση, στα τουριστικά πρακτορεία  ή σε κάποιο περιοδικό.

Επίσης για τη δημιουργία ενός τέτοιου ελκυστικού τουριστικού προϊόντος απαιτούνται συνέργειες μεταξύ ιδιωτικών εταιριών, αθλητικών συλλόγων, του δημοσίου ,της τοπικής αυτοδιοίκησης και χορηγών.

Συνεργασία και μεταξύ των όμορων δήμων μας και των αντίστοιχων συλλόγων  θα ήταν ιδανική -έως και απαραίτητη- και προς το κοινό συμφέρον του νομού αφού θα μπορούσαμε να συγκεντρώσουμε ποικιλία δραστηριοτήτων, ιδεών και δράσεων.

Ενδεικτικά στο νομό μας , έχουν ή θα μπορούσαν να αναπτυχθούν τουριστικά πακέτα διακοπών για Έλληνες και ξένους  που αφορούν κωπηλασία, ιστιοπλοϊα μικρών σκαφών,kitesurf,waterski,κανό ,αλεξίπτωτο πλαγιάς ,ιστιοσανίδα,SUP,αναρρίχηση,καταδύσεις ,ψάρεμα κ.α. έως και μηχανοκίνητο τουρισμό.

Με μία απλή ανάγνωση διαπιστώνουμε ότι οι δυνατότητες είναι τεράστιες και αφορούν πακέτα τουρισμού ευεξίας με την μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως

Κλείνοντας και έχοντας ακόμη νωπές όλες τις όμορφες εικόνες από τους πανευρωπαϊκούς αγώνες θαλασσίου σκι που έγιναν με μεγάλη επιτυχία στην πόλη μας είναι σημαντικό τώρα να δεσμευτούμε για δράσεις.

Η διώρυγα απαγωγής του φράγματος ανήκει στη ΔΕΗ, η οποία την διαθέτει για πίστα θαλασσίου σκι. Όλος ο υπόλοιπος χώρος των εγκαταστάσεων ανήκει στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού που θεωρώ θα ήταν θετική σε μία σημαντική ,μελετημένη και στοχευμένη πρόταση.

Εκτός από μόνιμο προπονητικό κέντρο της Εθνικής ομάδας θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε και άλλες εθνικές ομάδες ή συλλόγους, θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο αθλητικό camp,κατασκηνώσεις αθλητικές για το καλοκαίρι και όχι μόνο. Ο χώρος από μόνος του είναι υπέροχος.

Στο σημείο αυτό θα αναφέρω ότι πάντα πίσω από ένα επιτυχημένο τουριστικό project υπάρχει μία ιστορία, ένας μύθος, ένα αφήγημα ικανό από μόνο του να προσεγγίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Έχουμε τον ΑΧΕΛΩΟ ,έχουμε την ιστορία με τον ΗΡΑΚΛΗ άρα έχουμε έτοιμο και το αφήγημα.

Ένα θεματικό πάρκο στον χώρο αυτό, με τους ΑΘΛΟΥΣ του Ηρακλή  -ένα τεράστιο και παγκόσμιο brand-  πρωτότυπο στην Ελλάδα και μοναδικό στον κόσμο, δίπλα στον Αχελώο και το αρχαίο θέατρο  θα ήταν εξαιρετικά δελεαστικός προορισμός για σχολεία, τουρίστες ευεξίας που αθλούνται δίπλα ή οικογένειες και λάτρεις της Ελληνικής ιστορίας σε όλο τον κόσμο.

Ο πανέμορφος και ευλογημένος τόπος μας μπορεί να ξεδιψά από τα ατελείωτα νερά που μας χάρισε τόσο γενναιόδωρα η φύση, πάντα όμως θα διψάει για  προτάσεις και κυρίως για δράσεις ανάπτυξης αλλά και ανάδειξής του.

Κορονοϊός: 22 νέα κρούσματα στην Αιτωλοακαρνανία – 2.696 σε όλη την χώρα

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr