ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΜάχη χαρακωμάτων για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων – Σε τι αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί και τι αναφέρει ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Μάχη χαρακωμάτων για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων – Σε τι αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί και τι αναφέρει ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Μάχη χαρακωμάτων για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων – Σε τι αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί και τι αναφέρει ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας
  • Στα «δικαστήρια» στέλνει τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες το υπουργείο
  • Μάχη χαρακωμάτων
  • Για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων
  • Σε τι αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί και τι αναφέρει ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας

Κατεπείγουσα αγωγή κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά των Διδασκαλική Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» που στοχεύει στη μη εφαρμογή του ψηφισμένου από τη Βουλή νόμου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.

Μάλιστα, η αγωγή θα εκδικάζονταν χθες λόγω του επείγοντος στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων προθεσμιών των σταδίων της αξιολόγησης.

Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί εξετάζουν τον τρόπο που θα αντιδράσουν, δεδομένου πως δεν είναι αντίθετοι στην αξιολόγηση, αλλά διαφωνούν με πολλά «κομμάτια» από την αξιολόγηση που προκρίνει το υπουργείο Παιδείας.

Η διαδικασία της αξιολόγησης της εκάστοτε σχολικής μονάδας θα γίνεται κάθε χρόνο, αλλά φέτος το Υπουργείο Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να την εφαρμόσουν άμεσα!

Είναι υποχρεωμένος ο κάθε διευθυντής σχολείου να συγκαλέσει τον σύλλογο των διδασκόντων και να πραγματοποιήσει ενημέρωση για το περιεχόμενο του ΦΕΚ, όπως επίσης και να συγκροτήσει τις ομάδες δράσεως των εκπαιδευτικών. Αυτό όμως προϋποθέτει την ανασυγκρότηση του ωρολογίου προγράμματος, ώστε όσοι εκπαιδευτικοί δουλεύουν στην ίδια ομάδα να έχουν κάποιες ώρες κενές και κοινές για να δουλεύουν!

Η Β’ ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργο Κατσίφα, διαφωνούν καθώς πρόκειται για πάρα πολύ γραφειοκρατική διαδικασία, αφού απαιτείται συνεχώς η σύνταξη εκθέσεων και μια σειρά από άλλες διαδικασίες

Η διαδικασία της αξιολόγησης προβλέπει την σύνταξη έκθεσης στις 25 Ιουνίου από τον εκάστοτε διευθυντή του σχολείου, η οποία πηγαίνει στους περιφερειακούς συμβούλους της εκπαίδευσης, οι οποίοι με τη σειρά τους συντάσσουν νέα αξιολογική έκθεση προς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τελικά οι εκθέσεις αυτές αναρτώνται στην πλατφόρμα του Ινστιτούτου, με αποτέλεσμα να προκύπτει εξωτερική αξιολόγηση, γεγονός στο οποίοι οι εκπαιδευτικοί είναι κάθετα αρνητικοί.

Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας

Προβλέπεται για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων μια τετράβαθμη κλίμακα με τους εξής τομείς αξιολόγησης: διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση, ενιαία ενταξιακή εκπαίδευση, πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού, συμμετοχή του σχολείου σε δράσεις και διακρίσεις μαθητών, φοίτηση και σχολική διαρροή, σχέσεις μεταξύ μαθητών και μαθητριών, μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και σχολείου και οικογένειας.

Αυτό σημαίνει πως οι εκπαιδευτικοί και το σχολείο θα αξιολογούνται και από τους γονείς, οι οποίοι δεν διαθέτουν τη γνώση της αξιολόγησης και ίσως αξιολογήσουν ακόμη και με προσωπικά κριτήρια, όπως τονίζει ο κ. Κατσίφας.

Η τετράβαθμη αυτή κλίμακα διαθέτει τον βαθμό 1, που είναι η μη επαρκής λειτουργία του σχολείου με αρκετά σημεία βελτίωσης, ο βαθμός 2 είναι η επαρκής λειτουργία του σχολείου με κάποια σημεία βελτίωσης, ο βαθμός 3 είναι η καλή λειτουργία με ελάχιστα σημεία βελτίωσης και ο βαθμός 4 είναι η καλή λειτουργία.

«Ξεκίνησε από πέρσι η διαδικασία της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων όπου ψηφίστηκε ο νόμος και είχε 14 συνολικά δείκτες αξιολόγησης, τους οποίους φέτος το υπουργείο μείωσε στους 9. Το υπουργείο θέσπισε μια κλίμακα από το 1 έως και το 4 και με βάση τη φιλοσοφία που μας έχει μεταφέρει για το ζήτημα κατηγοριοποιεί τα σχολεία. Πέρσι κατά 87,3% των εκπαιδευτικών τάχθηκε υπέρ της αποχής – απεργίας. Ο λόγος είναι πως μέσα από την κατηγοριοποίηση τίθεται θέμα κινδύνου κλεισίματος ενός σχολείου εκτός από την κατηγοριοποίηση του βάσει της οποίας λ.χ. ένας γονέας να θέλει να στείλει το παιδί του μόνο στο σχολείο που έχει καλή αξιολόγηση. Είμαστε υπέρ της αξιολόγησης, αλλά όχι με τον τρόπο αυτής της κατηγοριοποίησης και δεν συμφωνούμε και στην εξωτερική αξιολόγηση.

Φέτος το υπουργείο άνοιξε την πλατφόρμα του ΙΕΠ, ώστε να καταθέσουμε τις δράσεις της περσινής χρονιάς. Μπορεί να μείωσε στους 9 τους δείκτες αξιολόγησης, αλλά ζητάει κάτι παράλογο καθώς πέρσι υπήρχε τηλεκπαίδευση. Πως είναι δυνατόν οι εκπαιδευτικοί να αξιολογήσουμε την περσινή χρονιά, ενώ τα σχολεία ήταν κλειστά;  Επαναλαμβάνω πως δεν είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση, αλλά δεν γίνεται έτσι και δεν συμφωνούμε και στον εξωτερικό αξιολογητή. Την προηγούμενη εβδομάδα στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης της ΟΛΜΕ αποφασίσαμε υπέρ στην συνέχιση της απεργίας – αποχής στο κομμάτι αυτό κατά 92,4% χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό. Θα εξετάσουμε την ενέργεια του υπουργείου και θα πράξουμε αναλόγως καθώς μέχρι πριν την ενέργεια αυτή του υπουργείου, το νομικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ μας είχε ενημερώσει πως δεν μπορεί να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η αποχή – απεργία μας» τόνισε ο κ. Κατσίφας.

Σχετικά με την κατηγοριοποίηση των σχολείων ο κ. Κατσίφας αναφέρει κάποια παραδείγματα. «Η εξωτερική αξιολόγηση θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία μας σε τέσσερις κατηγορίες με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται στο μέλλον, γιατί όχι δηλαδή και στο κλείσιμο του σχολείου. Ας αναφέρουμε όμως ένα – δύο παραδείγματα. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός της πληροφορικής στην αρχή της χρονιάς μπορεί να θέσει ως στόχο την ανανέωση των υπολογιστών του σχολείου, πρέπει συνεπώς ο ίδιος ο εκπαιδευτικός μέσα από δράσεις να μπορέσει να αντλήσει τους πόρους, δηλαδή σε οδηγούν στους ιδιώτες. Αν δεν υλοποιηθεί ο στόχος υπεύθυνος είναι ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός.Το δεύτερο παράδειγμα είναι αν ακόμη και οι μαθητές μας δεν αποδίνουν καλά υπάρχει περίπτωση να βαθμολογηθεί άσχημα το σχολείο, κάτι που σχετίζεται και με τη «φουρνιά» των μαθητών» ανέφερε ο κ. Κατσίφας.

Υπουργείο Παιδείας: Να εφαρμοστεί ο νόμος του Κράτους

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, «οι Ομοσπονδίες τάχθηκαν έναντι κάθε έννοιας αξιολόγησης εξ αρχής, πριν ακόμη την ψήφιση του νόμου 4692/2020 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και του νόμου 4823/2021 για αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Και μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους τους να τους παραβούν και μάλιστα σε απεργία-αποχή αόριστης διάρκειας, από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μία βελτιωτική διαδικασία αξιολόγησης, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως

Όπως συμπληρώνει το υπουργείο, «συνιστά δε πλέον πάγια πρακτική των οργανώσεων αυτών να κηρύσσουν “απεργία-αποχή” από κάθε νομοθετημένη – από το Ελληνικό Κοινοβούλιο – διαδικασία που απλά δεν είναι της αρεσκείας τους, όπως π.χ. η μόλις χθεσινή εξαγγελία της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή και από την τηλεκπαίδευση σε περιπτώσεις όπου για αντικειμενικούς λόγους δεν είναι δυνατή η δια ζώσης εκπαίδευση (π.χ. σε περίπτωση παρεμπόδισης της πρόσβασης μαθητών στο χώρο του σχολείου)».

«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι αποφάσεις αυτές της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εκπαιδευτικών δεν εκπροσωπούν το σώμα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειονότητα επιτελούν το λειτούργημά τους με συνέπεια και ειλικρινή επιθυμία διαρκούς βελτίωσης, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας», αναφέρει ακόμη το υπουργείο υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος του Κράτους.

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Περιοδεία του ΣΥΡΙΖΑ στα Νοσοκομεία της Αιτωλοακαρνανίας: Ανδρέας Ξανθός: Μπαίνουμε στο τέταρτο κύμα χωρίς κατάλληλη προετοιμασία

Δείτε βίντεο: Επεισόδια και χημικά στην πορεία κατά του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr