ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΕυσυνείδηταΜα είναι ποτέ δυνατόν να αξιολογούνται τα… αγλαΐσματα της εκπαίδευσης;

Μα είναι ποτέ δυνατόν να αξιολογούνται τα… αγλαΐσματα της εκπαίδευσης;

Μα είναι ποτέ δυνατόν να αξιολογούνται τα… αγλαΐσματα της εκπαίδευσης;

«Όχι σχολείο για λίγους και εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς». Αυτό ήταν το κυρίαρχο σύνθημα των διαμαρτυριών των εκπαιδευτικών, που αντέδρασαν με κάθε τρόπο στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή. Όχι στα πρότυπα σχολεία, όχι στην τηλεκπαίδευση, όχι στα αγγλικά στο νηπιαγωγείο (που κατά τον ΣΥΡΙΖΑ επιβάλλονται από τα αμερικανικά συμφέροντα) όχι σε όλα, κυρίως όχι σε οποιαδήποτε αλλαγή επιχειρείται στον λιμνάζοντα χώρο της Παιδείας. Όμως οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών αρέσκονται να αντιδρούν σε οποιοδήποτε σχέδιο αφορά σε αλλαγές στο περιβάλλον που έχουν διαμορφώσει.

Προφανώς είναι ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε διεθνές επίπεδο. Ενώ διεθνώς  «πατώνουμε» και σε αυτό το δείκτη, πέρα από τους οικονομικούς, τους συνδικαλισταράδες της εκπαίδευσης, που έκαναν απεργία όχι χθες που ψηφίζονταν το νομοσχέδιο, αλλά την Τρίτη για να μπορέσουν να κάνουν τετραήμερο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος….

Το πρόβλημα των εκπαιδευτικών είναι ένα και μόνο η αξιολόγηση. Ο εσμός των «εκπαιδευτικών» που έχει κατακλύσει εδώ και δεκαετίες το συνδικαλιστικό κίνημα στην εκπαίδευση είναι δεδομένο ότι φοβάται την αξιολόγηση για να μην φανεί η γύμνια του σε όλα τα επίπεδα και εν πολλοίς η ακαταλληλότητά τους να διαβαίνουν το κατώφλι της σχολικής αίθουσας, τουλάχιστον ως διδάσκοντες.

Αρκεί μόνο να παρατηρήσει κανείς πως σε καθετί βλέπουν το κίνδυνο να θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση από την πίσω πόρτα. Να, για παράδειγμα, το επιχείρημα με το οποίο απορρίπτουν τα πρότυπα σχολεία (διατηρείται αυτούσιο ως προς τη σύνταξη και τη σημασιολογία το απόσπασμα από την παρέμβαση στη βουλή του αντιπροέδρου της ΟΛΜΕ Θ. Μαλαγάρη):

«Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με την ίδρυση Προτύπων σχολείων που συνδέονται άμεσα με την έννοια της Αριστείας, ενός απόλυτα φορτισμένου ιδεολογικά όρου, ενός σχολείου που θα αφορά ολίγους μαθητές και εκπαιδευτικούς με αποκλεισμό των περισσοτέρων αφού προβλέπονται εξετάσεις εισαγωγής των μαθητών καθώς και ιδιαίτερα αυξημένα προσόντα και συνεχείς αξιολογήσεις των εκπαιδευτικών που θα υπηρετούν σε αυτά. Αυτό το πολλαπλό και πολυεπίπεδο σύστημα αξιολόγησης που θα τυγχάνουν οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στα Πρότυπα Πειραματικά ανησυχούμε ότι θα αποτελέσει ένα πρότυπο αξιολόγησης το οποίο θα επεκταθεί ως μοντέλο και στους υπόλοιπους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στη δημόσια εκπαίδευση».

Βλέπετε πως δικαιολογούν την άρνησή τους στα πρότυπα – πειραματικά σχολεία… Μη τυχόν γίνει η αφορμή για αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς… των υπολοίπων σχολείων. Και μας λένε ότι τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία είναι για τους λίγους… ενώ αυτοί, υποτίθεται, είναι με τους πολλούς… Αντί όμως να δεχθούν ένα μέτρο που θα ανεβάσει το επίπεδο όλων των μαθητών, συνεχίζουν να αρνούνται τα πάντα και να πριμοδοτούν έτσι το άρρωστο σύστημα να καταβυθίζει το επίπεδο όλων.

Δημήτρης Παπαδάκης Εφημερίδα Συνείδηση

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr