Λυρική: Πώς τα παιδιά «ξεκλειδώνουν» τον μύθο της Μ. Κάλλας μέσα από «το γκρίζο κουτί των χρωμάτων» – Βιωματική ξενάγηση σε 3 πράξεις

Oι Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Δράσεις ΕΛΣ διοργανώνουν για τους νεαρούς επισκέπτες της έκθεσης «Unboxing Callas: Μια αρχειακή εξερεύνηση στη συλλογή Πυρομάλλη και το αρχείο της…

ce93-ce9aceb1cebbcebaceb1cebdceafceb4ceb7cf82-3

Oι Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Δράσεις ΕΛΣ διοργανώνουν για τους νεαρούς επισκέπτες της έκθεσης «Unboxing Callas: Μια αρχειακή εξερεύνηση στη συλλογή Πυρομάλλη και το αρχείο της ΕΛΣ», μια πρωτότυπη βιωματική ξενάγηση με τον τίτλο «Ξεκλειδώνοντας τον Μύθο: Το γκρίζο κουτί των χρωμάτων», που θα μετατρέψει την επίσκεψη σε αξέχαστη εμπειρία. Παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν δημιουργικά στην έκθεση, να ξετυλίξουν τον μύθο της Μαρίας Κάλλας, να εξοικειωθούν με τις πρακτικές ταξινόμησης, αρχειοθέτησης και συντήρησης αρχειακού υλικού και να έρθουν σε επαφή με τη μαγεία της όπερας.

Η δράση θα υλοποιηθεί για Δημοτικά σχολεία στις 13, 15, 20, 22 Δεκεμβρίου 2023 και 10 Ιανουαρίου 2024 με ώρα έναρξης τις 10.00. Η αίτηση συμμετοχής πραγματοποιείται τηλεφωνικά Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9.00 έως τις 14.00 στο 2130885742. Για μεμονωμένους επισκέπτες η δράση θα υλοποιηθεί στις 27 Δεκεμβρίου 2023 και 3 Ιανουαρίου 2024 με ώρα έναρξης τις 17.00, καθώς και στις 29 Δεκεμβρίου 2023 και 5 Ιανουαρίου 2024 με ώρα έναρξης τις 10.00. Η αίτηση συμμετοχής πραγματοποιείται τηλεφωνικά καθημερινά από τις 9.00 έως τις 21.00 στο 2130885700.

Μαρία Κάλλας: «Η φωνή δεν είναι μόνο νότες και τίποτα άλλο. Είναι χρώματα, με τη φωνή ζωγραφίζει κανείς… Μου χρειάζονται όλα τα χρώματα για να εκφράσω όλα τα συναισθήματα»

Η Χάρριετ Μητράκου που έχει βάλει τη «σφραγίδα» της στη διοργάνωση του συγκεκριμένου project μίλησε στο ertnews.gr και την Αγγέλα Παπαθανασίου.

«Ξεκλειδώνοντας τον Μύθο: Το γκρίζο κουτί των χρωμάτων…» τι ακριβώς παρουσιάζετε στη Λυρική;

Πρόκειται για ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε 3 πράξεις, το οποίο εμπνέεται από το κεντρικό θέμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της έκθεσης Unboxing Callas. Περιλαμβάνει χάρτινη εγκατάσταση αποτελούμενη από τρία αινιγματικά κουτιά που με την πρώτη ματιά μοιάζουν με τα γκρι κουτιά αρχείου που συμμετέχουν στην έκθεση.

Μια πρωτότυπη βιωματική ξενάγηση για να ανακαλύψουν τα παιδιά τη Μαρία Κάλλας και τη μαγεία της όπερας. Τι θα κάνουν οι μικροί επισκέπτες;

Κουτί πρώτο: Πράξη 1η. Τα παιδιά «μπαίνουν» στο καμαρίνι της Μαρίας Κάλλας, επιλέγουν την εκδοχή του μύθου που συνάντησαν (φωτογραφίες συλλογής Πυρομάλλη) και αφήνουν προσωπικά σημειώματα σε χρωματιστά post it στον καθρέφτη της σοπράνο. Ποιο χρώμα κυριαρχεί στον καθρέφτη;

Κουτί δεύτερο: Πράξη 2η. Τα παιδιά περιηγούνται στην έκθεση με σκοπό να τραβήξουν φωτογραφικό υλικό από την εκθεσιακή διαδρομή. Τι είναι αυτό που αξίζει να αποτυπώσουν ζωντανά με τον φακό της μηχανής και να γίνει τμήμα ενός πολύτιμου αρχείου; Εκτυπώνουν σε ζωντανό χρόνο τα στιγμιότυπα και τα τεκμηριώνουν. Μόλις έφτιαξαν την πρώτη τους πρωτότυπη συλλογή από τα ίδια τα τεκμήρια της έκθεσης. Μία συλλογή μέσα από τη συλλογή!

Κουτί τρίτο: Πράξη 3η. Τα παιδιά βρίσκονται μέσα στο στούντιο και παρακολουθούν μία από τις πρώτες ηχογραφήσεις της σοπράνο. Βαζουν τα ακουστικά και ακούνε την Kάλλας να τραγουδά τη διάσημη άρια από τη Νόρμα. Σε μια οθόνη προβάλλεται η “παλλόμενη” φωνή της σε κόκκινο φόντο. Όσο ακούνε την άρια, μπορούν την ίδια στιγμή να καταγράψουν τους χτύπους της καρδιάς τους.

Στο τέλος, λαμβάνουν ένα αυτόγραφο με μια κυματομορφή, είναι άραγε αυτό ένα δευτερόλεπτο από την “Κάστα Ντίβα” ή από τον παλμό της καρδιάς τους;

Τι περιέχει η Συλλογή Πυρομάλλη; Τι ρόλο διαδραματίζει στη δραστηριότητά σας;

Περιέχει έναν θησαυρό από φωτογραφίες, έντυπο υλικό, αποκόμματα, σπάνιους δίσκους που ο κ. Πυρομάλλης συλλέγει από τη νεανική του ηλικία. Μία συνάντηση με την Κάλλας όταν ακόμα ήταν μικρό παιδάκι ήταν η αφορμή για να γίνει ένας ισόβια ακόλουθος ενός μύθου συλλέγοντας ιστορικά ντοκουμέντα που αν δεν είχαν διασωθεί δεν θα βρίσκονταν εδώ να εμπνεύσουν τις νέες γενιές. Το ερώτημα που τίθεται στα παιδιά είναι «Εσείς, για ποιο λόγο είστε ή θα θέλατε να γίνετε συλλέκτες, ποια ιστορία έχετε να αφηγηθείτε;».

Ποιος ο στόχος της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής δραστηριότητας;

Να συνδεθεί το κοινό με βιωματικό τρόπο με το φαινόμενο Μαρία Κάλλας αλλά και τα ποικίλα εκθέματα που παρουσιάζονται.

Τι θέλετε να αποκομίσουν τα παιδιά;

Έκπληξη, συγκίνηση, έμπνευση.

Πρέπει οι Μύθοι να «ξεκλειδώνουν» και γιατί;

Οι μύθοι είναι σαν τις ρίζες των δέντρων, χρειάζεται να «σκαλίζεις» που και που το χώμα γύρω τους για να αναπνέουν και να ανανεώνονται…

Πηγή: ertnews.gr