ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιο«Κυνήγι» προσφορών και στο Αγρίνιο

«Κυνήγι» προσφορών και στο Αγρίνιο

«Κυνήγι» προσφορών και στο Αγρίνιο

Οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας, οι προμηθευτές για να αποφύγουν την τρίμηνη απαγόρευση. «Κυνήγι» προσφορών όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση” σύμφωνα με την οποία για καρτέλ μιλούν οι ιδιοκτήτες τοπικών οργανωμένων σούπερ μάρκετ: «Πουλάμε φθηνότερα από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ των πολυεθνικών»

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

«Στροφή» στα φθηνότερα προϊόντα χαμηλής ποιότητας έχει κάνει πλέον ο καταναλωτής, ώστε να μπορέσει να εξασφαλίσει ό,τι χρειάζεται για το σπίτι του και παράλληλα να προσπαθήσει να ανταποκριθεί στις υπόλοιπες ανάγκες και τις υποχρεώσεις του. Τους τελευταίους μήνες λόγω της ακρίβειας και των συνεχών ανατιμήσεων η αλλαγή της καταναλωτικής του συμπεριφοράς είναι έντονη, όπως επίσης έντονα φαίνονται και οι περικοπές που αναγκάζεται να κάνει στις προμήθειες από το σούπερ μάρκετ.

Την ίδια στιγμή τα τοπικά οργανωμένα σουπερ μάρκετ καταγγέλλουν τις συνθήκες καρτέλ έχουν διαμορφωθεί στον κλάδο των σουπερ μάρκετ και καλούν τους καταναλωτές να κάνουν σύγκριση μεταξύ μεγάλων σουπερ μάρκετ και τοπικών οργανωμένων σουπερ μάρκετ ως προς τις τιμές πάνω στα ίδια προϊόντα, ώστε να βγάλουν εύκολα και οι ίδιοι συμπέρασμα για το τι τους συμφέρει.

Στην παρούσα φάση πάντως προμηθευτές και σούπερ μάρκετ ακόμη «ψάχνονται» για το πώς θα εφαρμοστούν τα πρόσφατα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης για την καταπολέμηση της ακρίβειας.

Αναμφίβολα όσοι πρόλαβαν να κάνουν ανατιμήσεις πριν από τις 10 Ιανουαρίου 2024 λογίζονται στους «τυχερούς» σύμφωνα με πηγές της αγοράς, καθώς δεν θα υποστούν τη βάσανο της τρίμηνης απαγόρευσης των προσφορών.

Δεδομένου ότι οι καταναλωτές έχουν «εκπαιδευτεί» να ψωνίζουν μέσω προσφορών οι προμηθευτικές εταιρείες δεν ρισκάρουν να χάσουν αυτό το πλεονέκτημα… Εξ’ ου και κάποιοι μεγάλοι προμηθευτές προχώρησαν σε ανάκληση των τιμοκαταλόγων που περιείχαν ανατιμήσεις.

Οι εκπρόσωποι των τοπικών σούπερ μάρκετ που μίλησαν στη «Σ» παρουσιάζουν την εικόνα που επικρατεί το τελευταίο χρονικό διάστημα υπογραμμίζοντας σε όλους τους τόνους ότι η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών συνεχώς μειώνεται.

Ο Κώστας Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συμπεριφορά, καθώς η άνοδος των τιμών στα προϊόντα δεν έχει σταματήσει καθόλου τον τελευταίο ενάμισι χρόνο. Πλέον, οι καταναλωτές είναι πολύ επιλεκτικοί στο τι θα αγοράσουν, ενώ μείωσαν πολύ και τις ποσότητες που ψωνίζουν. Πλέον, έχει στραφεί ο καταναλωτής σε οικονομικότερα προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας με ό,τι αυτό συνεπάγεται, άλλαξε τις συνήθειές του και επιλέγει πρώτα βάσει της τιμής και έπειτα βάσει της αναγνωρισιμότητας των προϊόντων και αυτή είναι η μεγάλη «στροφή» που παρατηρείται στην αγορά. Περιορίζει επίσης και τα είδη για τη διατροφή του, αλλά πρώτα περιορίζει τα είδη σπιτιού και καθαριότητας, που χρησιμοποιεί με πολύ μεγάλη σύνεση. Η αλλαγή αυτή ξεκίνησε περίπου εδώ και ενάμιση χρόνο, αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξήθηκε και μάλιστα είναι έντονη. Η μείωση των αγορών από τους καταναλωτές προσδιορίζεται περίπου στο 30% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και το ποσοστό αυτό συνεχώς αυξάνεται και δεν βλέπουμε τάση πως θα σταματήσει αυτό.

Επίσης, εμείς οι ιδιοκτήτες τοπικών οργανωμένων σουπερ μάρκετ αγοράζουμε προϊόντα για τα καταστήματά μας με διαφορετική τιμή, πάντα αυξημένη, ακόμη και αν πρόκειται για ίδια προϊόντα που είχαμε προμηθευτεί πάλι λίγες ημέρες νωρίτερα εντός της ίδιας εβδομάδας. Η μεγάλη αύξηση των τιμών οφείλεται στα καρτέλ που λυμαίνονται τον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ με σχεδόν ίδιες τιμές, με μικρές διαφοροποιήσεις της τάξεως των 10 και των 20 λεπτών για να μην λογοδοτούν στην επιτροπή ανταγωνισμού.

Συγκεκριμένα, όταν ένα γνωστό σαμπουάν σε ένα μεγάλο σουπερ μάρκετ κοστίζει 7,50 και σε άλλο 7,40 αυτό είναι καρτέλ, χωρίς την ίδια στιγμή να είναι καρτέλ. Έτσι η επιτροπή ανταγωνισμού δεν μπορεί να παρέμβει. Εκτός αυτού ακόμη μια απόδειξη του ότι είναι καρτέλ είναι πως την ίδια στιγμή στα τοπικά οργανωμένα σουπερ μάρκετ βλέπουμε η τιμή από το ίδιο σαμπουάν να είναι στο μισό στα 3,50 ή 3,60 ή 3,70. Επίσης, πολύ γνωστό καθαριστικό κοστίζει 5,5 ή 6 ευρώ σε ένα τοπικό οργανωμένο σουπερ μάρκετ, ενώ σε μεγάλα σουπερ μάρκετ κοστίζει 9 ευρώ. Να τονίσουμε ακόμη πως τα ίδια προϊόντα σε άλλες χώρες της Ε.Ε. πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές απ’ αυτές που βλέπει ο καταναλωτής στα μεγάλα σουπερ μάρκετ.

Οι καταναλωτές πρέπει να επιλέγουν σωστά και η λύση γι’ αυτούς είναι να απευθυνθούν σε μικρότερα οργανωμένα σούπερ μάρκετ που πουλάνε με πολύ χαμηλότερες τιμές από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ των πολυεθνικών. Παλιότερα λέγαμε να βοηθήσουμε την τοπική αγορά, τα τοπικά σουπερ μάρκετ, ενώ τώρα λέμε οι καταναλωτές να πάνε στα τοπικά σουπερ μάρκετ για να βοηθηθούν. Υπάρχουν δεκάδες προϊόντα σε τοπικά οργανωμένα σουπερ μάρκετ που διαθέτουν πολύ καλύτερες τιμές απ’ αυτές που διαθέτουν τα μεγάλα σουπερ μάρκετ για τα ίδια ακριβώς προϊόντα».

Ο Σωτήρης Πριτσούλης τόνισε: «η κρίση που υπάρχει αποτυπώνεται ακόμη και στα ψώνια του καταναλωτή για το σπίτι και αυτό φαίνεται περισσότερο το τελευταίο χρονικό διάστημα, μετά δηλαδή τις γιορτές. Ο κόσμος ψωνίζει τα απολύτως απαραίτητα χωρίς να κοιτάζει άλλα προϊόντα. Είναι εμφανές αυτό σε μεγάλο βαθμό, όπως επίσης είναι εμφανής η προσπάθειά του καταναλωτή στο να κάνει οικονομία από το κάθε τι. Αγοράζει τα είδη πρώτης ανάγκης, το γάλα, το ψωμί κλπ. Επίσης, έχει μειώσει πολλά πράγματα ο κόσμος ακόμη και στα είδη διατροφής. «Κυνηγά» τις προσφορές και μόνο, είτε αυτές είναι φυλλαδίου είτε άλλες. Η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή έχει μειωθεί πολύ, τουλάχιστον κατά 15%».

Ο Γιώργος Μουστρούφας επεσήμανε: «ο κόσμος δεν ψωνίζει όπως ψώνιζε πρώτα. Τις πρώτες ημέρες του μήνα υπάρχει κίνηση με προτεραιότητα τα αναγκαία προϊόντα, ενώ παρατηρείται μείωση στα δεύτερης προτεραιότητας προϊόντα. Από τη μέση του μήνα και έπειτα τα πράγματα δυσκολεύουν, ενώ διαπιστώνουμε πως ο καταναλωτής «πηγαίνει» στα προϊόντα χαμηλής τιμής και ποιότητας, ώστε να μπορέσει  να ανταπεξέλθει στα υπόλοιπα έξοδά του. Το ποσοστό της μείωσης της οικονομικής δυνατότητας του καταναλωτή προσδιορίζεται περίπου στο 60% στα μη αναγκαία, ενώ στα αναγκαία περίπου στο 20%. Η αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς του κόσμου ξεκίνησε από την ενεργειακή κρίση, αλλά κατά το τελευταίους μήνες φαίνεται περισσότερο, από τον Σεπτέμβριο και έπειτα δηλαδή».

Ο Χρήστος Καρυώτης σημείωσε: «το οικονομικό πρόβλημα της κοινωνίας αποτυπώνεται και στα ψώνια, αλλά αποτυπώνεται για εμάς και από τις εργασίες ανάπλασης που γίνονται στην περιοχή από τον Δήμο. Η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μειώθηκε κατά 40%. Δεν διαθέτει τα ίδια χρήματα σε σχέση με το παρελθόν. Αυτή η αλλαγή ξεκίνησε να παρουσιάζεται από την ενεργειακή κρίση και έπειτα και αυτό διογκώθηκε όσο περνούσε ο καιρός. Ψωνίζει τα βασικά, μακαρόνια, ρύζι και φθηνό λάδι. Αυτά δηλαδή συνεχίζει να τα αγοράζει κανονικά, ενώ έχει κάνει «στροφή» στα φθηνότερα προϊόντα γενικότερα. Υπάρχει κόσμος που δεν έχει αλλάξει τίποτε στις προμήθειές του, στην καταναλωτική του συμπεριφορά, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που διαθέτει η τοπική κοινωνία είναι ότι δεν υποστηρίζει τα μαγαζιά του τόπου και στηρίζει τις μεγάλες αλυσίδες. Αν γίνει λίγο τοπικιστής ο κόσμος και κοιτάξει και τις τιμές και τα προϊόντα των τοπικών καταστημάτων νομίζω πως δεν θα υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”

ΔΕΥΑΑ: Διακοπή νερού σε μεγάλο τμήμα του Αγρινίου αύριο

τελευταια νεα →

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ