Καινούργιο – Παναιτώλιο: Τι απαντά η Περιφέρεια για την επικινδυνότητα του δρόμου
Καινούργιο – Παναιτώλιο: Τι απαντά η Περιφέρεια για την επικινδυνότητα του δρόμου. Μηδαμινές δυνατότητες παρέμβασης, απαιτείται αποχαρακτηρισμός του δρόμου όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση"
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Το θέμα της οδικής ασφάλειας στην περιοχή Λιγόρεμα στο Καινούργιο και στην περιοχή Αμπάρια στο Παναιτώλιο έθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας ο περιφερειακός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, Γιάννης Καρναβιάς, μετά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής για τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν και την αναγκαιότητα να υπάρξουν παρεμβάσεις στη σήμανση των συγκεκριμένων σημείων αλλά και δημιουργία πεζοδρομίων.
Το πρόσφατο συμβάν με την παράσυρση μιας 12χρονης μαθήτρια στο Καινούργιο προκάλεσε την προ ημερών διαμαρτυρία των κατοίκων της περιοχής, που ζητούν να παρθούν μέτρα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στο σημείο, καθώς από αναφέρουν την τελευταία 10ετία έχουν συμβεί πάνω από 20 ατυχήματα και με δύο νεκρούς και αρκετούς τραυματίες.
Το ευχάριστο πάντως στο τελευταίο συμβάν είναι ότι η 12χρονη κέρδισε τη μάχη και βγήκε από τη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου στο Ρίου, όπου νοσηλεύτηκε για αρκετές ημέρες.
Απαντώντας ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Γιαννόπουλος τόνισε ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις υπάρχει η ιδιαιτερότητα ένα εθνικό οδικό δίκτυο να διέρχεται μέσα από μία κατοικημένη περιοχή. Αυτό ουσιαστικά, όπως ανέφερε, δίνει μηδαμινές δυνατότητες παρέμβασης στην Περιφέρεια.
Για παράδειγμα, όπως είπε ο Β.Γιαννόπουλος, το να τοποθετηθούν σαμαράκια για τη μείωση της ταχύτητας των διερχομένων αυτοκινήτων θα μπορούσε να είναι μία λύση, ωστόσο κάτι τέτοιο απαγορεύεται από το θεσμικό πλαίσιο και τις προδιαγραφές του εθνικού οδικού δικτύου. Το ζητούμενο, σύμφωνα με το Βασίλη Γιαννόπουλο θα ήταν να γίνει αποχαρακτηρισμός του δρόμου από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών.
Σχετικά αιτήματα έχουν γίνει κατά καιρούς για πολλά σημεία, ωστόσο το Υπουργείο δεν απαντά ποτέ, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών, και σε βάθος πολλών ετών είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι περιπτώσεις που το Υπουργείο προχώρησε σε κάτι τέτοιο.
Και στην περίπτωση του δρόμου στα Αμπάρια του Παναιτωλίου, ο Βασίλης Γιαννόπουλος επικαλέστηκε τα ίδια ζητήματα που προκύπτουν από το θεσμικό πλαίσιο αναφέροντας πως δεν δίνουν δυνατότητες παρέμβασης από την πλευρά της Περιφέρειας.
Ωστόσο, άφησε ένα παράθυρο ανοιχτό, για την πιθανότητα να κατασκευαστούν πεζοδρόμια μέσω μιας προγραμματικής σύμβασης με το δήμο Αγρινίου, καθώς όπως ανέφερε τα πεζοδρόμια είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των δήμων.
Παράλληλα, όμως ο Βασίλης Γιαννόπουλος εκτίμησε ότι και αυτή η περίπτωση είναι δύσκολη καθώς είναι πιθανό να χρειαστεί να γίνουν δύσκολες απαλλοτριώσεις στην περιοχή για την κατασκευή πεζοδρομίων, ενώ ταυτόχρονα και σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό να απαιτηθεί αποχαρακτηρισμός του δρόμου.
Δημήτρης Παπαδάκης - Εφημερίδα "Συνείδηση"