ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΠαιδειαH Αιτωλοακαρνανία στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης Κεραμέως – Φίλη

H Αιτωλοακαρνανία στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης Κεραμέως – Φίλη

H Αιτωλοακαρνανία στο επίκεντρο της αντιπαράθεσης Κεραμέως – Φίλη

Καταγγελία Φίλη για διαρροή προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αιτωλοακαρνανίας
Για «άνευ προηγουμένου κοροϊδία» από πλευράς Φίλη κάνει λόγο το υπουργείο

Σφοδρή αντιπαράθεση είχαν στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας και ο προκάτοχός της Νίκος Φίλης, με αιχμή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις κάμερες στα σχολεία για απευθείας αναμετάδοση μαθημάτων, αλλά στην κόντρα ενεπλάκη και μία καταγγελία του κ. Φίλη για διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών από την Αιτωλοακαρνανία σε πλατφόρμα των στατιστικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η καταγγελία του Ν. Φίλη αφορά το Κέντρο Πληροφορικής Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά μια επιμέρους υπηρεσία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, η οποία υποστηρίζει τα σχολεία του νομού σε θέματα πληροφορικών και νέων τεχνολογιών. Στην ιστοσελίδα του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αιτωλοακαρνανίας πράγματι έχουν δημοσιευτεί στοιχεία αναφορικά με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Τα στοιχεία αυτά είναι ακόμη ελεύθερα διαθέσιμα στο διαδίκτυο και αφορούν τις αναφορές των εκπαιδευτικών του νομού αναφορικά με τη συμμετοχή των μαθητών στην σύγχρονη και στην ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Εκεί πράγματι φαίνεται η αναφορά του κάθε εκπαιδευτικού, δηλαδή το σε ποιο σχολείο υπηρετεί, ποιο μάθημα και σε ποιο τμήμα το διδάσκει, το ποιες πλατφόρμες ή μεθόδους χρησιμοποίησε για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, το αριθμό των μαθητών που συμμετείχαν στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και το ποσοστό συμμετοχής επί του συνόλου των μαθητών.

Αυτή η αναφορά δεν ήταν του παραδοσιακού στυλ ενός απουσιολογίου, όπου καταγράφεται ποιος μαθητής απουσιάζει και ποιος όχι, δεν εμπεριείχε δηλαδή προσωποποιημένα στοιχεία των μαθητών, αλλά επί παραδείγματι κάποιος εκπαιδευτικός δηλώνει ότι τα τμήματα στα οποία διδάσκει αριθμούν 40 μαθητές και συμμετείχαν στην σύγχρονη εκπαίδευση οι 15. Όμως τέτοιου τύπου στοιχεία δεν φαίνεται να αποτελούν προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών, αφού το Υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί να υποβάλλουν αναφορές σχετικά με τη συμμετοχή των μαθητών στο εγχείρημα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όπως πληροφορείται το Αγρίνιο Culture.gr οι εκπαιδευτικοί στην Αιτωλοακαρνανία υπέβαλλαν τις αναφορές τους μέσω ειδικής φόρμας της google και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αιτωλοακαρνανίας συγκέντρωνε τα στοιχεία και τα δημοσίευε στην ιστοσελίδα του σε εβδομαδιαία βάση, κάτι όμως που δεν ήταν εντολή του Υπουργείο Παιδείας, αλλά έγινε προαιρετικά.

Πάντως στη βουλή τα πνεύματα οξύνθηκαν. «Είστε η δύναμη της άρνησης. Θέλετε τους μαθητές στο σκοτάδι. Ευτυχώς που δεν κληθήκατε εσείς να σηκώσετε το βάρος της κρίσης. Θέλετε να μην ανοίξουν τα σχολεία λες και εσείς γνωρίζετε καλύτερα από τους ειδικούς και την ίδια ώρα ζητάτε να καταργηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πλήρης άρνηση. Αυτή είναι η διαφορά μας. Ότι εμείς βρίσκουμε λύση σε κάθε πρόβλημα, ενώ εσείς βρίσκετε πρόβλημα σε κάθε λύση », σημείωσε η Νίκη Κεραμέως.

Στον αντίποδα, ο Νίκος Φίλης, υποστήριξε ότι η κοινωνία δεν εμπιστεύεται τους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας , χαρακτηρίζοντας βεβιασμένο το άνοιγμα των σχολείων και υποστηρίζοντας ότι «τα ανοιχτά σχολεία είναι άδεια. Στο γυμνάσιο το 60% δεν πηγαίνει στο σχολείο». Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, προχώρησε και σε μία καταγγελία περί διαρροής προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών από την πλατφόρμα των ψηφιακών αιθουσών με τα στατιστικά στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κατηγορώντας την Υπουργό Παιδείας ότι έχει αφήσει 1,5 εκατομμύριο μαθητές ανοχύρωτους απέναντι σε χάκερς, καταθέτοντας μάλιστα και σχετικό στικάκι.

«Μπήκαμε στο Google και αναζητήσαμε “στατιστικά σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση”. Αυτή η έρευνα μας έστειλε στο αρχείο από το οποίο προκύπτει διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών κατά συνέπεια και αφορά στατιστικά στοιχεία σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. 2024 εγγραφές εκατοντάδων εκπαιδευτικών με στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο, σχολείο, τάξη, τμήμα, μάθημα, αριθμός μαθητών που συμμετείχαν, διάρκεια μαθήματος, ημερομηνία και προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών. Υπάρχει διαρροή προσωπικών. Καταθέτω στο προεδρείο τα στοιχεία. Ή δεν το ξέρετε που είναι πρόβλημα ή το αποκρύπτετε που είναι έγκλημα», είπε ο Νίκος Φίλης.

Απαντώντας σχετικά η Υπουργός Παιδείας, δήλωσε ότι δεν έχει καμία τέτοια ενημέρωση, διαβεβαιώνοντας, ωστόσο, ότι θα ερευνήσει τη συγκεκριμένη καταγγελία, καθώς και ότι το Υπουργείο έχει μεριμνήσει για όλες τις δικλείδες ασφαλείας αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. «Αναφέρατε ένα στοιχείο, θα το εξετάσω με μεγάλο ενδιαφέρον. Οτιδήποτε υπάρχει και αφορά στην λειτουργία και στην διάπραξη αδικημάτων στο σχολικό περιβάλλον, είτε δια ζώσης είτε μη, υπάρχει ενημέρωση του υπουργείου. Θα εξετάσω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αυτό που λέτε, δεν έχω λάβει τέτοια ενημέρωση σαν αυτή που καταθέτετε», σημείωσε η κ. Κεραμέως.

Υπουργείο Παιδείας : Καταρρέουν οι ισχυρισμοί Φίλη περί διαρροής προσωπικών δεδομένων μαθητών

Για «πρωτοφανές φιάσκο» και «άνευ προηγουμένου κοροϊδία της Εθνικής Αντιπροσωπείας» έκανε λόγο λίγες ώρες αργότερα το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αφορμή την αναφορά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη στη Βουλή.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, «το περίφημο “στικάκι” του κ. Φίλη, περιείχε ένα αρχείο εις διπλούν, σε μορφή excel και pdf, με καταγραφή στατιστικών στοιχείων από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία εντοπίζονται στο Διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε blog υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Το υπουργείο δηλώνει πως, «παρά τη δημόσια τοποθέτηση του κ. Φίλη για την οποία κρίνεται και ο ίδιος και το κόμμα του από τους Έλληνες πολίτες»,
– Πρώτον, δεν πρόκειται για καμία διαρροή δεδομένων. Τα στοιχεία έχουν καταχωριστεί οικειοθελώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και χρησιμεύουν, εν γνώσει τους, ως οδηγός για την καταχώριση στοιχείων από τους συναδέλφους τους.
– Δεύτερον, τα αρχεία δεν περιλαμβάνουν κανένα προσωπικό δεδομένο μαθητών.
– Τρίτον, καταγράφονται , αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δηλαδή αποκλειστικά και μόνο συνολικοί αριθμοί μαθητών που συμμετείχαν σε συνεδρίες, ποσοστό συμμετοχής, διάρκεια σε λεπτά κτλ.
«Καταρρέουν, συνεπώς, με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο οι ισχυρισμοί του κ. Φίλη περί διαρροής και περί δημοσίευσης προσωπικών δεδομένων μαθητών.
Περιμέναμε ότι θα διαψευσθούν παταγωδώς οι δήθεν αποκαλύψεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η οποία εξ αρχής εναντιώθηκε σε κάθε μορφής εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αντιπροτείνοντας το απόλυτο σκοτάδι για την εκπαιδευτική κοινότητα.
Είναι αυταπόδεικτο ότι για κάθε λύση ψάχνουν ένα πρόβλημα, για κάθε πρόοδο αναζητούν έναν ανύπαρκτο εχθρό. Αλλά ότι – άθελα ή εσκεμμένα – συγχέουν τη διαρροή προσωπικών δεδομένων με την οικειοθελή ανάρτηση στατιστικών στοιχείων, αυτό δεν το περιμέναμε» αναφέρει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr