ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΓονείς και μαθητές κατά του Υπουργείου Παιδείας – Έξαλλοι με την ΕΒΕ

Γονείς και μαθητές κατά του Υπουργείου Παιδείας – Έξαλλοι με την ΕΒΕ

Γονείς και μαθητές κατά του Υπουργείου Παιδείας – Έξαλλοι με την ΕΒΕ
  • Επιστολές διαμαρτυρίας από γονείς και μαθητές και από την Αιτωλοακαρνανία δέχεται το τελευταίο διάστημα η Νίκη Κεραμέως για τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ)
  • Η αστοχία με τα ειδικά μαθήματα
  • Τι αναφέρει ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις γονέων, μαθητών, αλλά και εκπαιδευτικών, οι οποίοι εναντιώνονται στην ΕΒΕ (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής), καθώς πληθαίνουν τα παραδείγματα αριστούχων μαθητών στις πανελλαδικές που μένουν εκτός της σχολής της αρεσκείας τους λόγω της ΕΒΕ!

Η ΟΛΜΕ υποστηρίζει πως λόγω της ΕΒΕ τουλάχιστον 26.000 παιδιά που θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων!

Γονείς και μαθητές εναντιώνονται στο ότι οι υποψήφιοι είδαν την τελευταία σχεδόν στιγμή να αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής τους στα ΑΕΙ, ενώ όλη την χρονιά είχαν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα από τον εγκλεισμό, όσα προβλήματα προέκυψαν από την τηλεκπαίδευση και κυρίως από το άγχος που είχε δημιουργηθεί στους μαθητές για το πως θα αποδώσουν καλύτερα μέσα στη ρευστή αυτή κατάσταση, την οποία πολλοί μαθητές χαρακτήρισαν ως «κινούμενη άμμο»!

Μαθητές και γονείς αναφέρουν ότι τα επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας για μαθητές που μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές με «λευκή κόλλα» κατέρρευσαν από τους ίδιους τους αριθμούς, με αριστούχους να μένουν εκτός της σχολής επιλογής τους.

Το κύμα των αντιδράσεων δεν σταμάτησε ούτε για τα ειδικά μαθήματα, απεναντίας σε περιπτώσεις όπως το σχέδιο για τους υποψηφίους της Αρχιτεκτονικής,  που δεν εντάσσεται στο βασικό σχολικό ωρολογιακό πρόγραμμα και επιπροσθέτως φέτος σε πανελλαδικό επίπεδο δεν δημιουργήθηκαν αρκετά βοηθητικά τμήματα, ώστε να μπορέσει ο ενδιαφερόμενος να διδαχθεί σχέδιο.

Μάλιστα, οι αντιδράσεις για την ΕΒΕ φτάνουν σε επίπεδο που γονέας απέστειλε εξώδικο στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για την ΕΒΕ, ενώ το ζήτημα αποτέλεσε πεδίο σφοδρής  σύγκρουσης στη Βουλή σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών.

Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας

Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας τόνισε: «υπάρχουν επιστολές διαμαρτυρίας από μαθητές μας ή από τους γονείς τους από το νομό προς το υπουργείο. Είναι μέτρο, το οποίο θα αφήσει πολλές κενές θέσεις στα περιφερειακά τμήματα, παρά του ότι ο συντελεστής που έβαλαν ήταν το 0,80 του Μ.Ο. Είναι βέβαιο ότι  πολλές θέσεις δεν θα καλυφθούν. Δεν θέλουμε να περνάνε μαθητές με ελάχιστα μόρια, αν και είναι γεγονός ότι υπήρχε μαθητής στο παρελθόν που πέρασε με 3.000 μόρια και τώρα είναι πολύ επιτυχημένος στον κλάδο του και μάλιστα δεν ήθελε να κάνει μηχανογραφικό.

Τελικά πείστηκε να κάνει μηχανογραφικό και τελικά εισήχθη σε σχολή που του άρεσε και εξελίχθηκε πάρα πολύ. Τα παραδείγματα αυτά είναι πάρα πολύ λίγα βέβαια. Το μεγάλο ζήτημα που προέκυψε φέτος ήταν με τα ειδικά μαθήματα. Υπάρχουν σχολές που χρειάζονται ειδικά μαθήματα λ.χ. η Αγγλική Φιλολογία θέλει ως ειδικό μάθημα τα Αγγλικά, η Αρχιτεκτονική θέλει ως ειδικό μάθημα το ελεύθερο και το γραμμικό σχέδιο. Εκεί υπάρχουν μαθητές που έγραψαν 18.000 μόρια στα υπόλοιπα μαθήματα και επειδή δεν έπιασαν την ΕΒΕ που ήταν μεγαλύτερη σε κάποιες σχολές, 1,3 στη συγκεκριμένη, δεν κατάφεραν να περάσουν στην σχολή, διότι στο ελεύθερο γραμμικό σχέδιο έγραψαν 14 και έπρεπε να γράψουν 14,02.

Αποτέλεσμα αυτού ήταν να μείνουν εκτός σχολής τα παιδιά αυτά. Το λογικό είναι και θα έπρεπε να ισχύσει αυτό, όπως ίσχυε και τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή να πιάσουν στα ειδικά μαθήματα τη βάση του 10. Αν εφαρμόζονταν αυτό μόνο στα ειδικά μαθήματα, δεν θα υπήρχαν αυτά τα προβλήματα. Αυτό προτείνουμε, διότι για να θέλει κάποιος λ.χ. να περάσει στην Αρχιτεκτονική εννοείται πως ξέρει να φτιάχνει σχέδια, συνεπώς και 15 να γράψει γνωρίζει από σχέδια, δεν χρειάζεται να γράψει 17 για να δείξει ότι γνωρίζει να σχεδιάζει.

Στη σχολή φυσικά θα έχει την ευκαιρία του να βελτιωθεί, είτε έγραφε στο ειδικό μάθημα 15, είτε έγραφε 17. Επίσης, υπήρξε και το άλλο ζήτημα, ότι φέτος δεν δημιουργήθηκαν αρκετά βοηθητικά τμήματα, ώστε να μπορέσει ο ενδιαφερόμενος να διδαχθεί σχέδιο. Αυτό ίσχυε για όλη την Ελλάδα και μάλιστα είναι ένα μάθημα που εκπαιδευτικός και μαθητής πρέπει να είναι μαζί και όχι διαδικτυακά, συνεπώς αυτό το υπουργείο θα έπρεπε να το συνεκτιμήσει για να βάλει τη βάση στο 10».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση”    

Κορονοϊός: 20 νέα κρούσματα στην Αιτωλοακαρνανία – 2.845 σε όλη την χώρα

 

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr