Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Ισοδύναμο θα προτείνει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Πρόταση για επέκταση της λογικής του μεταφορικού ισοδύναμου επεξεργάζεται η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.  Επιδότηση για περαιτέρω μείωση του κόστους ανά διέλευση ζητούν οι εργαζόμενοι.

gefira -main

Πρόταση για επέκταση της λογικής του μεταφορικού ισοδύναμου επεξεργάζεται η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.  Επιδότηση για περαιτέρω μείωση του κόστους ανά διέλευση ζητούν οι εργαζόμενοι.

Μπορεί το Υπουργείο Υποδομών να ανάγκασε τη «Γέφυρα ΑΕ» να πάρει πίσω την αύξηση στο e-pass, που χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον οι εργαζόμενοι της περιοχής που μετακινούνται καθημερινά μέσω της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου για την εργασία τους, ωστόσο το υπέρογκο κόστος των διοδίων της γέφυρας έχει γίνει για τους φορείς της περιοχής θέμα και πεδίο διεκδικήσεων.

Ήδη οι δήμοι Πατρέων, Ναυπακτίας και Μεσολογγίου, με σύσκεψη των δημάρχων την προηγούμενη εβδομάδα, συντονίζονται προκειμένου να πετύχουν γενικότερα περαιτέρω μειώσεις στο κόστος διέλευσης της γέφυρας.

Στην κατεύθυνση αυτή θα κινηθεί και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς επεξεργάζεται πρόταση που θα καταθέσει προς το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να εφαρμοστεί για τους κατοίκους της Αχαΐας και της Αιτωλοακαρνανίας μια κρατική επιδότηση για τις μετακινήσεις μέσω της Γέφυρας στα πρότυπα του μεταφορικού ισοδύναμου, που ισχύει για τα νησιά.

Αυτό αποκάλυψε στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο αντιπεριφερειάρχης Θ. Μαυρομμάτης απαντώντας σε σχετική επερώτηση, που κατέθεσαν τρεις παρατάξεις της αντιπολίτευσης («Δικαίωμα στην Πρόοδο», «Λαϊκή Συσπείρωση», «Αντίσταση Πολιτών»).

Όπως ανέφερε ο Θ. Μαυρομμάτης οι αντιδράσεις των φορέων το προηγούμενο διάστημα έφεραν αποτέλεσμα, ωστόσο η Γέφυρα παραμένει ανασταλτικός παράγοντας στην οικονομική συνεργασία μεταξύ Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας. Υπογράμμισε ωστόσο ότι το θέμα είναι πολύπλοκο, καθώς έχει να κάνει με συμβάσεις που έρχονται από το παρελθόν, αλλά η Περιφέρεια, παρόλο που δεν έχει θεσμική αρμοδιότητα, θα πιέσει με την πρότασή της να γίνει στην περίπτωση της Γέφυρας μια επέκταση της λογικής του μεταφορικού ισοδύναμου, προκειμένου η Γέφυρα να παίξει θετικό ρόλο και να συμβάλλει στην περιφερειακή συνείδηση.

Η αντιπρόταση των εργαζομένων

Την ίδια ώρα η επιτροπή εκπροσώπησης των εργαζομένων της περιοχής επανήλθε με νεότερη επιστολή της προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, ζητώντας τη περαιτέρω μείωση του κόστους διέλευσης από τη γέφυρα Ρϊου-Αντιρρίου. Συγκεκριμένα ζητούν επιδότηση 2,30 ευρώ μέσω της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, έτσι ώστε το κόστος ανά διέλευση να μειωθεί στα 3 ευρώ.

Επισημαίνοντας ότι επί 20 σχεδόν χρόνια οι εργαζόμενοι που διέρχονται από τη Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» για να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους επωμίζονται το οικονομικό «βάρος» που αγγίζει σε αρκετές περιπτώσεις και το 1/3 του μισθού τους, στην επιστολή τους καταθέτουν την εξής αντιπρόταση:

Η άμεση αντίδρασή μας και η πίεση που ασκήθηκε στην εταιρεία από την Πολιτεία, είχε ως αποτέλεσμα να ανακοινωθεί από τη «Γέφυρα Α.Ε.» ένα νέο πακέτο που θα έχει ισχύ από 1/4/2023, το οποίο προσφέρεται στην τιμή των 232 ευρώ μηνιαίως για 44 διελεύσεις, δηλαδή 5,3 ευρώ/διέλευση, με την προϋπόθεση το ποσό αυτό να έχει εξοφληθεί μέχρι την 17η διέλευση. Από την 18η έως και την 44η η εταιρεία το παρουσιάζει ως δωρεάν διελεύσεις οι οποίες όμως έχουν προπληρωθεί. Το νέο πρόγραμμα για οποιοδήποτε άλλο αριθμό διελεύσεων είναι ακριβότερο από πέρυσι, ενώ για λιγότερες από 34 ή περισσότερες από 52 είναι ακριβότερο και από το φετινό.

Στην νέα πρόταση της «Γέφυρας Α.Ε.» οι εργαζόμενοι, που είναι εκατοντάδες, αντιπροτείνουν:

-το αντίτιμο των 5,3 ευρώ να το καταβάλουμε κάθε φορά που θα περνάμε από τα διόδια και όχι προκαταβολικά.

-στο συγκεκριμένο ποσό να υπάρχει επιδότηση ύψους 2,3 ευρώ/διέλευση από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είτε εξασφαλίζοντας κονδύλι από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, είτε απαλλάσσοντας τις συγκεκριμένες διελεύσεις από τους φόρους (ΦΠΑ 24% και Φόρο εισοδήματος 22% από την εταιρεία), εφόσον αυτό είναι εφικτό. Με αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε το στόχο των 3 ευρώ ανά διέλευση.

Περαιτέρω ελάφρυνση στο κόστος διέλευσης ζητά η Περιφερειακή Ένωση Δήμων

Το ΔΣ της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Δυτικής Ελλάδας με ψήφισμά του χαιρετίζει το γεγονός ότι πάρθηκε πίσω η αύξηση στο e-pass ωστόσο ζητά να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την γέφυρα, καθώς «το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο».

«Αυτό» σύμφωνα με την ΠΕΔ «συνάδει αφενός με την αναγκαιότητα προσαρμογής στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα, που αντιμετωπίζει η κοινωνία λόγω της
μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, και πρόσφατα ακόμη περισσότερο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της γενικευμένης ακρίβειας, και ιδίως στα βασικά είδη διαβίωσης, και αφετέρου με το γεγονός ότι λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που έχει μεσολαβήσει από την κατασκευή της γέφυρας – πράγμα που σημαίνει ότι λογικά θα έχει καλυφθεί ολοκληρωτικά ή μερικώς και το κόστος κατασκευής της – η τιμολογιακή πολιτική αναφορικά με το κόστος διέλευσης απ’ αυτή θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί αναλόγως και να καταλήξει αυτό μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο κατά την πρώτη περίοδο εκμετάλλευσης της γέφυρας και όχι σταδιακά αυξανόμενο, πράγμα που συμβαίνει όλη αυτή την περίοδο από την κατασκευή της ως σήμερα».

«Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να φέρει ανάπτυξη και για να φέρει κοντά τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής που βρίσκονται σε οικονομική και κοινωνική αλληλεξάρτηση. Και γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες» αναφέρει ακόμη η ΠΕΔ στο ψήφισμά της.

Εφημερίδα "Συνείδηση" - Δημήτρης Παπαδάκης

Δ.Α. Ακαρνανίας : Αθώοι δύο αστυνομικοί που μηνύθηκαν για παράβαση καθήκοντος