Fraport: Αρνητικό πρόσημο για το αεροδρόμιο του Ακτίου

Fraport: Αρνητικό πρόσημο για το αεροδρόμιο του Ακτίου
Fraport: Αρνητικό πρόσημο για το αεροδρόμιο του Ακτίου όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία υπήρξε αύξηση 9,2% συνολικά στην Ελλάδα για τον Οκτώβριο!

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

Από τις λίγες εξαιρέσεις είναι το αεροδρόμιο του Ακτίου, με αρνητικό πρόσημο αφίξεων ανάμεσα στα 14 ελληνικά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η γερμανική Fraport!

Οι συνολικές επιδόσεις αφορούν σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια της Fraport με εξαίρεση τα τερματικά Κεφαλονιάς (EFL), και «Πρεβέζης» (Άκτιο - PVK), όπως εξακολουθεί να αποκαλείται το αεροδρόμιο που είναι σε έδαφος της Αιτωλοακαρνανίας, δίπλα σε δήμο που φέρει το ίδιο όνομα!

Το εντυπωσιακό, από την άλλη είναι ότι αυτές οι δύο περιπτώσεις δεν είναι οι χειρότερες, καθώς υπάρχει το αρνητικό πρόσημο που κατέγραψε ο αερολιμένας Μυκόνου. Οριακά, με άλλα λόγια είμαστε κάπως καλύτερα από την Μύκονο! Όχι σε αφίξεις ασφαλώς, αλλά σε ρυθμό πτώσης…

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι θετικές επιδόσεις στα υπόλοιπα αεροδρόμια σημειώνονται τόσο στην κίνηση Οκτωβρίου -κατεξοχήν shoulder month- όσο και στη συνολική επιβατική κίνηση από την αρχή του έτους, ενώ αποδίδονται στην παράταση της τουριστικής περιόδου και τη ραγδαία άνοδο σε διεθνείς αφίξεις.

Αναλύοντας τους αριθμούς που δόθηκαν στην δημοσιότητα, μπορεί κανείς να δει ότι στο αεροδρόμιο Ακτίου παρατηρήθηκε μια συνολική πτώση αφίξεων σε σχέση με πέρυσι τέτοια εποχή της τάξης του -7,2%, παρότι η εγχώρια κίνηση παρουσίασε μια αξιόλογη αύξηση σχεδόν 30%! Η αρνητική κατάληξη, όμως, οφείλεται στο γεγονός ότι ο εισερχόμενος τουρισμός έχει πολύ μεγαλύτερους αριθμούς κι εκεί έχουμε μια -7,8%, σημαντικό αρνητικό έδαφος, με άλλα λόγια.

Πιθανώς, η διαφορά των εγχώριων με τις διεθνείς αφίξεις(από 713 σε 984 οι πρώτες κι από 55.304 σε 50.976 οι δεύτερες) δείχνει και το έλλειμμα της ευρύτερης περιοχής, ειδικά αν υπολογίσει κανείς ότι και το έτερο αεροδρόμιο της Fraport στο κοντινό προς την Δυτικής Ελλάδα Ιόνιο, εκείνο της Κεφαλονιάς, έχει επίσης οριακά αρνητικό πρόσημο –0,7% συνολικά και επίσης καλύτερες τις εγχώριες αφίξεις.

Αυτό πιθανώς να συμβαίνει διότι οι υποδομές(όπως φάνηκε στην πολύ εμπορική Λευκάδα φέτος, που συχνά δεν είχε νερό, μέσα σε ακραία ζέστη) δεν αντέχουν μεγάλες αυξήσεις, ενώ η κυριαρχία του Αιγαίου στην προώθηση και την διαφήμιση δεν μπορεί να αντιστραφεί.

Με άλλα λόγια, τα μεγάλα τουριστικά πακέτα δεν γνωρίζουν καλά την Δυτική Ελλάδα, ενώ αντίθετα οι δρόμοι που έχουν φτιαχτεί και ευνοούν την εσωτερική μετακίνηση κάνουν περισσότερους Έλληνες να χρησιμοποιούν το Άκτιο για να έρθουν και στην συνέχεια να κινηθούν στους προορισμούς που επιθυμούν με αυτοκίνητο.

Οι αριθμοί

Σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καταγράφεται άνοδος 9,2% που αντιστοιχεί σε 284.806 περισσότερους επιβάτες ενώ ο συνολικός αριθμός επιβατών που πέρασαν από τα υπό διαχείριση περιφερειακά τερματικά της επικράτειας ανέρχεται στους 3.375.675 επιβάτες για τον ίδιο μήνα, αυξάνοντας κατά 6,2% τη συνολική επιβατική κίνηση από την αρχή του έτους στους 34.345.374 επιβάτες.

Στην πρώτη θέση σε αριθμό εξυπηρετούμενων επιβατών βρέθηκε το αεροδρόμιο της Ρόδου (RHO), το οποίο και σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 105.000 επιβάτες περίπου τον Οκτώβριο, εξυπηρετώντας από την αρχή του έτους 6.738.923 επιβάτες, ενώ ακολουθούν τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης (SKG), της Κέρκυρας (CFU) και Χανίων (CHQ). Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο από έτος σε έτος κατέγραψε το τερματικό της Μυτιλήνης 15,1%.

Στους διεθνείς προορισμούς πρωτοστατούν σε επιβάτες και traffic share Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία, ακολουθούμενες από Πολωνία, Ολλανδία και Ιταλία, η οποία και σημειώνει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση αφίξεων σε ετήσια βάση (29,7%).

Οι επιδόσεις Οκτωβρίου οδηγούνται κυρίως από την επέκταση της θερινής τουριστικής περιόδου στους λεγόμενους shoulder months, τους μήνες της ενδιάμεσης τουριστικής σεζόν, και ενισχύονται από τα ακόμη πιο εντυπωσιακά νούμερα που συνεχίζουν να καταγράφονται στις διεθνείς αφίξεις.

Έτσι, ενώ η εσωτερική επιβατική κίνηση παρουσίασε άνοδο από την αρχή του έτους κατά 7% αγγίζοντας τους 730.946 επιβάτες, η διεθνής κίνηση εκτοξεύθηκε στους 2.644.729 επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο κατά 9,8% σε σχέση με το προηγούμενο δεκάμηνο (Ιαν-Οκτ 2023).

Αντίστοιχες αυξήσεις επίσης καταγράφονται στις αφίξεις ανά αεροπορική εταιρεία, με την Aegean να κατέχει μερίδιο 61,4% επί του συνόλου εγχώριων πτήσεων σημειώνοντας αύξηση κατά 9,4% σε σχέση με τον προηγούμενο Οκτώβριο, ενώ ακολουθούν Sky Express και Ryanair.

Γιάννης Συμψηρής - Εφημερίδα "Συνείδηση"Fraport: Αρνητικό πρόσημο για το αεροδρόμιο του Ακτίου

 

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Αγρίνιο: Θλίψη για τον χαμό της κοσμηματοπώλη, Γεωργίας Μπελεγρίνη

Θλίψη στο Αγρίνιο για το θάνατο της κοσμηματοπώλη Γεωργίας Μπελεγρίνη, η οποία έφυγε από την ζωή σε ηλικία 62 ετών

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας;