Εργοταξιακοί χώροι Αντιρρίου: Πιο κοντά τα logistics

Τουριστικού χαρακτήρα επένδυση προτιμά η τοπική κοινωνία – Ως τις 27 Μαρτίου οι προσφορές για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ 

Του Δημήτρη Παπαδάκη

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται τα αποτελέσματα του διεθνούς διαγωνισμού που προκήρυξε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την αξιοποίηση του ακινήτου συνολικής έκτασης 165.460,40 τ.μ., στον πρώην εργοταξιακό χώρο της ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου.

Πρόκειται για παραθαλάσσιο ακίνητο – «φιλέτο» ανατολικά του οικισμού του Αντιρρίου πλησίον της απόληξης της καλωδιωτής γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης), που και στο παρελθόν είχε επιχειρηθεί να αξιοποιηθεί, ωστόσο ο διαγωνισμός είχε αποβεί άγονος.  Συγκριτικά πλεονεκτήματα του ακινήτου είναι η θέση του στο κέντρο ενός  σύγχρονου συγκοινωνιακού-διαμετακομιστικού κόμβου, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο καθώς και με την υπόλοιπη Ευρώπη, αφού οι λιμένες της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας αποτελούν κύριες πύλες της Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη, το εκτεταμένο θαλάσσιο μέτωπο του καθώς και το μέγεθος του.

Το ακίνητο αποτελείται από τέσσερα επιμέρους τμήματα και χρησίμευσε στο παρελθόν ως εργοταξιακός χώρος κατασκευής της γέφυρας. Μάλιστα σε δύο τμήματα του έχουν διαμορφωθεί τεχνητές προβλήτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το διαγωνισμό δεν τίθεται κάποιος περιορισμός ως προς τις χρήσεις του ακινήτου από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, παρά μόνο το γεγονός ότι το ακίνητο στο μεγαλύτερο μέρος του διέπεται από τις εκτός σχεδίου πόλεως – οικισμού, ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ διατάξεις, με εξαίρεση ένα υποτμήμα του ακινήτου εμβαδού 7.400 τ.μ. περίπου που βρίσκεται εντός ορίων του οικισμού του Αντιρρίου και διέπεται από τις πολεοδομικές διατάξεις που ισχύουν για τον οικισμό. Υπό αυτή την έννοια μια τουριστική επένδυση, αν και είναι ο ευσεβής πόθος της τοπικής κοινωνίας του Αντιρρίου και της Ναυπάκτου, δεν φαίνεται να συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες. Αντιθέτως πληροφορίες της «Σ» λένε ότι ο χώρος λόγω και της γεωγραφικής του θέσης και της γειτνίασης με το λιμάνι της Πάτρας ενδείκνυται περισσότερο για επενδύσεις στο τομέα των logistics. Είναι δε χαρακτηριστικό, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες της «Σ» ότι στην προδιαγωνιστική διαδικασία εκφράστηκε ενδιαφέρον και μάλιστα από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας για επένδυση σχετική με τα logistics και τις υπηρεσίες yachting (διαχείρισης σκαφών).

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε μία φάση με πρόσκληση υποβολής προσφοράς. Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα πρέπει να υποβάλουν τις προσφορές τους έως τις 27 Μαρτίου 2020, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της πρόσκλησης.

Εφημερίδα “Συνείδηση”

«Θερίζει» η γρίπη τα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας