ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΈργα στην είσοδο του Αγρινίου: Με νέα όψη από το Σεπτέμβριο

Έργα στην είσοδο του Αγρινίου: Με νέα όψη από το Σεπτέμβριο

Έργα στην είσοδο του Αγρινίου: Με νέα όψη από το Σεπτέμβριο

Θανάσης Μαυρομμάτης: Μεγαλύτερη ασφάλεια με τη δημιουργία κυκλικών κόμβων

Σε εξέλιξη είναι τα έργα αναβάθμισης και οδικής ασφάλειας της εισόδου του Αγρινίου μεταξύ του κόμβου Τσίγκα και της γέφυρας της Ερμίτσας στην περιοχή του Νοσοκομείου!

Προσφάτως μάλιστα, ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης και ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων Θανάσης Μαυρομμάτης επισκέφτηκαν το σημείο, ώστε να διαπιστώσουν την εξέλιξη των έργων.

Στο πλαίσιο των εργασιών αυτών, στο κομμάτι αυτό που έχει δικαίως χαρακτηριστεί ως καρμανιόλα, προβλέπονται τρείς κυκλικοί κόμβοι, οι οποίοι θα βοηθήσουν στην ασφαλή διέλευση οχημάτων και πεζών, καθώς στο κομμάτι αυτό έχουν καταγραφεί πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Από το 2018 υπάρχει πρόταση από το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας για την κατασκευή πεζογέφυρας στην περιοχή του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου, συγκεκριμένα γύρω στα 80 με 100 μέτρα πιο πάνω από το ΚΤΕΛ με κατεύθυνση το Αγρίνιο (τον κόμβο Τσίγκα) πρόταση πλήρως τεκμηριωμένη!

Παράλληλα επιστημονικά στοιχεία, που επικαλείται η Περιφέρεια «λένε» πως τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, οι πεζογέφυρες δεν τυγχάνουν την ιδιαίτερης αποδοχής από τους πολίτες και πως η δημιουργία κυκλικού κόμβου έχει αποδειχθεί πως προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, τόσο στην διέλευση οχημάτων, όσο και στην διέλευση πεζών.

Με γνώμονα αυτά τα στοιχεία η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας επιχειρεί να μετατρέψει την καρμανιόλα σε ένα δρόμο που θα προσφέρει την μέγιστη δυνατή ασφάλεια σε όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα να απαλείψει, όσο το δυνατόν περισσότερο μπορεί, τα τροχαία ατυχήματα που καταγράφονται στο συγκεκριμένο τμήμα της Εθνικής Οδού, στο τμήμα από τον κόμβο Τσίγκα μέχρι και την γέφυρα τα Ερμίτσας στην περιοχή του Νοσοκομείου.

Ο Αντιπεριφεριάρχης Υποδομών και Έργων Θανάσης Μαυρομάτης μιλώντας στη «Σ» ανέφερε:  «το Σεπτέμβριο θα παραδοθεί το έργο. Θα γίνουν τρεις κυκλικοί κόμβοι στο κομμάτι από την αρχή του έργου, σχεδόν στον κόμβο Τσίγκα μέχρι και την γέφυρα της Ερμίτσας στο Νοσοκομείο Αγρινίου. Θα δημιουργηθεί κόμβος και έξω από το ΚΤΕΛ με σκοπό η ταχύτητα των αυτοκινήτων να είναι πολύ μικρότερη απ’ ό,τι είναι σήμερα.

Για πεζογέφυρα στο ΚΤΕΛ δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για την χρησιμότητά της, διότι έχει παρατηρηθεί επιστημονικά πως η πεζογέφυρα δεν χρησιμοποιείται πουθενά. Ακόμη και να γίνει σε δεύτερη φάση τα στοιχεία που υπάρχουν είναι πως δεν θα χρησιμεύσει. Παντού στην Ελλάδα και το εξωτερικό υπάρχει το συμπέρασμα αυτό, ότι οι πεζογέφυρες δηλαδή δεν προτιμώνται από τους πεζούς. Το στοίχημα είναι οι οδηγοί να αναγκαστούν να χαμηλώσουν ταχύτητα λόγω των κόμβων και κυρίως του κόμβου στο ΚΤΕΛ και οι πεζοί να έχουν τρόπο να μετακινούνται με ασφάλεια.

Ο δρόμος αυτός είναι Εθνική Οδός, δεν αλλάζει εύκολα η «κατηγορία» ενός δρόμου ανεξαρτήτως ότι ο δρόμος πλέον είναι κομμάτι της ζωής της πόλης. Δεν αλλάζει «κατηγορία», διότι εντάσσεται στο δίκτυο των Εθνικών Οδών της χώρας που έχουν σύνδεση μεταξύ τους και με το εξωτερικό, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι πλέον υπάρχει και νέος «χάρτης» λόγω της Ιόνιας Οδού, της Εγνατίας κλπ.

Ο δρόμος είναι κομμάτι του Εθνικού Οδικού δικτύου και με τις παρεμβάσεις που κάνουμε, οι οποίες βελτιώθηκαν σε σχέση με αυτές που προβλέπονταν αρχικά, είναι στην κατεύθυνση να βοηθήσουμε στην ασφαλή διέλευση με τα σημερινά δεδομένα. Οι διαδικασίες για την αλλαγή της «κατηγορίας» ενός τμήματος της Ε.Ο. δεν είναι απλή, χρειάζονται πολλά χρόνια και πολλές  διαδικασίες.

Με τη δημιουργία κυκλικών κόμβων θα βελτιωθεί και η μετακίνηση των πεζών, η οποία θα γίνεται πλέον με μεγαλύτερη ασφάλεια. Όταν ολοκληρωθεί και παραδοθεί πλήρως το έργο θα έχει ο καθένας ξεκάθαρη εικόνα».

Οι προτάσεις του ΤΕΕ για την άρση της επικινδυνότητας στη θέση του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ:

1. Κατασκευή διαχωριστικής νησίδας μεταξύ των δύο κατευθύνσεων της εθνικής οδού με σκοπό την αποτροπή κάθε οχήματος που παρεκκλίνει από την κανονική του πορεία, να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Για τις ανάγκες αυτής της κατασκευής θα πρέπει να γίνει χρήση του πλευρικού κοινόχρηστου χώρου μεταξύ Ε.Ο. και Χαριλάου Τρικούπη και μετατόπιση της μίας κατεύθυνσης της εθνικής οδού.

2. Εφαρμογή της μελέτης «Κυκλοφοριακή αναδιαρρύθμιση της Ε.Ο. 5 στο Π.Σ. Αγρινίου» για την αναχαίτιση οχημάτων και παθητική ασφάλεια οδών με χρήση διαχωριστικών τσιμεντένιων στηθαίων New Jersey, μεταξύ εθνικής οδού και παράδρομου, στο τμήμα έμπροσθεν του σταθμού ΚΤΕΛ, επιτρέποντας την είσοδο στον παράδρομο. Προτείνεται η κυκλοφοριακή σύνδεση για το πρατήριο καυσίμων να γίνεται αποκλειστικά από τον παράδρομο.

3. Κατασκευή πεζογέφυρας για την ασφαλή διέλευση των πεζών με προδιαγραφές ώστε να είναι προσβάσιμη σε άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβατών του ΚΤΕΛ (ανελκυστήρας, κυλιόμενες σκάλες, κυλιόμενος διάδρομος) καθώς και την πεζοδρόμηση και της δεύτερης κατεύθυνσης της Ε.Ο. από την πεζογέφυρα έως τον κόμβο «Αλιμέντα». Για την χωροθέτηση της πεζογέφυρας προτείνεται η χρήση κοινόχρηστων χώρων (ΚΧ 251α και ΚΧ 343 προς Χαρ. Τρικούπη) αμφίπλευρα της εθνικής οδού και σε μικρή απόσταση από τον σταθμό ΚΤΕΛ.

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Κορονοϊός: 28 νέα κρούσματα στην Αιτωλοακαρνανία – 2.856 σε όλη την χώρα

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr