ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΟικονομιαΈρχονται από αύριο τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) – Όλο το χρονοδιάγραμμα και ποιες επιχειρήσεις εξαιρούνται

Έρχονται από αύριο τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) – Όλο το χρονοδιάγραμμα και ποιες επιχειρήσεις εξαιρούνται

Έρχονται από αύριο τα ηλεκτρονικά βιβλία (myDATA) – Όλο το χρονοδιάγραμμα και ποιες επιχειρήσεις εξαιρούνται

Μετά από πολλές παρατάσεις το myDATA μπαίνει από αύριο 1η Σεπτεμβρίου στις ράγες και θα ολοκληρωθεί σε τρεις διαδοχικές φάσεις. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που εκτός των άλλων θα δώσει ανάσα στις επιχειρήσεις, αλλά και στα δημόσια ταμεία, αφού θα περιορίσει σημαντικά την δυνατότητα που έχουν μέχρι σήμερα επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες να φοροδιαφεύγουν.

Με βάση τον σχεδιασμό και εφόσον δεν υπάρξει κάποια νέα παρέμβαση – παράταση, από αύριο (01.09.2021) καθίσταται υποχρεωτική η διαβίβαση των παραστατικών εσόδων των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα myDATA και η διασύνδεση ταμειακών μηχανών με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Η ολοκλήρωση του προγράμματος με την απόσυρση και αντικατάσταση όλων των ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου με νέας τεχνολογίας που θα έχουν την δυνατότητα διασύνδεσης online με το Taxis θα πραγματοποιηθεί σταδιακά σε τρεις φάσεις και ανάλογα με το εάν οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί ή όχι από την πανδημία καθώς και το ύψος του τζίρου τους.

Βασική επιδίωξη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι η ολοκληρωθεί με επιτυχία η διασύνδεση 500.000 ταμειακών μηχανών με τα ηλεκτρονικά συστήματα της ΑΑΔΕ.

Να σημειωθεί ότι το εν λόγω έργο αποτελεί μία από κομβικές παρεμβάσεις – μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο φορολογικό πεδίο για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης.

Όσες επιχειρήσεις δεν προβούν στην αντικατάσταση των ταμειακών τους μηχανών, παρά το γεγονός ότι είναι υποχρεωμένες να το πράξουν θα βρεθούν αντιμέτωπες με τσουχτερά πρόστιμα, έτσι όπως αυτά προβλέπονται από τις διατάξεις του σχετικού νόμου 4174/2013.

Ειδικότερα με βάση τη νομοθεσία τα πρόστιμα φτάνουν στο 15% των εσόδων της επιχείρησης για κάθε έτος, όπου διαπιστώνεται παράβαση, με ελάχιστο ποσό ανά έτος τα 10.000 ευρώ για απλογραφικά και 30.000 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία. Μάλιστα, εάν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση τα τρία τελευταία χρόνια, το πρόστιμο είναι κατ’ ελάχιστον 30.000 και 50.000 ευρώ, αντίστοιχα, για τα απλογραφικά και τα διπλογραφικά βιβλία.

Με την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν οριστικά από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών, ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα για τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων και έτσι θα μπορούν να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδημάτων και φοροαποφυγής (μη απόδοση φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ κ.ά.).

Ας δούμε ποιες είναι οι προθεσμίες, όπως αυτές ορίζονται από την νομοθεσία για την ένταξη στο σύστημα myDATA. Ειδικότερα:

Από 1η Σεπτεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

  1. βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
  2. το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ.

Από 1η Οκτωβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

  1. βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και
  2. το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.

Από 1η Νοεμβρίου 2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα:

Από 1η Οκτωβρίου 2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:

  1. Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ
  2. Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ

Από 1η Νοεμβρίου 2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/03/2022. Ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Σταδιακά μέχρι τον Νοέμβριο του 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:

  • να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
  • να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,
  • να αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.

Πηγή: newsit.gr

Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για τους υγειονομικούς -Τι ισχύει με τις αναστολές

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr