ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΕπηρεάζει το lockdown και τις πωλήσεις της βασιλόπιτας

Επηρεάζει το lockdown και τις πωλήσεις της βασιλόπιτας

Επηρεάζει το lockdown και τις πωλήσεις της βασιλόπιτας
  • Σταθερές παραμένουν οι τιμές τους
  • Πτώση της τάξεως του 15% στις πωλήσεις της βασιλόπιτας στα αρτοποιεία

Με σχετική απαισιοδοξία αποχωρεί το 2020 για τον κλάδο της ζαχαροπλαστικής. Το «μήνυμα» της απαισιοδοξίας «ελήφθη» από τους επιχειρηματίες του κλάδου και μέσω των πωλήσεων της βασιλόπιτας, αν και κατά κανόνα οι βασιλόπιτες «φεύγουν» την τελευταία στιγμή από τα ράφια των ζαχαροπλαστείων και των αρτοποιείων.

Και φέτος, οι καταναλωτές επιλέγουν να γευτούν τις πρώτες στιγμές του νέου χρόνου κάτι νόστιμο και κυρίως ποιοτικό, επιλέγοντας έτσι την βασιλόπιτά τους από τα ζαχαροπλαστεία της πόλης, ενώ σύμφωνα με πολλούς επαγγελματίες του κλάδου ο εγκλεισμός ωθεί αρκετές γυναίκες κυρίως να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην παρασκευή βασιλόπιτας, κάτι που επαληθεύει ο Πρόεδρος των Αρτοποιών Αγρινίου και Περιχώρων Φίλιππος Τσούνης.

Οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια επιλέγουν κυρίως βασιλόπιτες μικρού και μεσαίου μεγέθους, κάτι που πράττουν και θα πράξουν και φέτος, λόγω της έλλειψης ετεροδημοτών. Ο λόγος της επιλογής αυτής δεν ήταν μόνο τα μέλη της οικογένειάς τους ή οι προσκεκλημένοι τους, αλλά και οικονομικός, αν και το 90% των καταναλωτών δεν εξέφραζε ποτέ προβληματισμό για την τιμή της βασιλόπιτας, η οποία για πολλά συναπτά έτη παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, όπως και φέτος που η τιμή της κυμάνθηκε μεταξύ 10 ευρώ και 15 ευρώ, ανάλογα φυσικά και το είδος, το μέγεθος κλπ.

Τα τελευταία χρόνια αυξήθηκε η ζήτηση της βασιλόπιτας με σοκολάτα, χωρίς ωστόσο να υποστεί σημαντική καθίζηση ως προς τη ζήτηση η παραδοσιακή βασιλόπιτα. Αρκετοί καταναλωτές ζητούσαν με σοκολάτα, κάτι που οι ειδικοί το αποδίδουν στους τηλεοπτικούς σεφ, οι οποίοι προώθησαν πιθανότατα την βασιλόπιτα με σοκολάτα.

Στον αντίποδα, οι πωλήσεις της βασιλόπιτας στα αρτοποιεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο των αρτοποιών κ. Φίλιππο Τσούνη υπέστησαν πτώση της τάξεως του 10%, λόγω του ότι αρτοβιομηχανίες εισήλθαν στην αγορά της βασιλόπιτας μέσω των super market. Ταυτόχρονα, οι αρτοποιοί τονίζουν πως η ποιότητα δεν μπορεί να συγκριθεί μεταξύ της παρασκευής που κάνει το αρτοποιείο της γειτονιάς και της μαζικής παρασκευής που κάνουν οι αρτοβιομηχανίες.

«Φέτος, σίγουρα οι πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 15%. Αυτή την εικόνα έχω από πολλούς συναδέλφους», δήλωσε ο κ. Τσούνης.

Τόσο οι προαναφερθέντες όσο και άλλοι επαγγελματίες του κλάδου που θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους τόνισαν ότι οι καταναλωτές επιλέγουν εδώ και χρόνια ποιοτικά προϊόντα, ενώ το γεγονός ότι και τα super market διαθέτουν βασιλόπιτες τους έχει επηρεάσει σε μικρότερο ίσως βαθμό.

Οι αυξημένες πωλήσεις της βασιλόπιτας κατά τα προηγούμενα έτη ευελπιστούν να επεκταθεί και στα υπόλοιπα προϊόντα τους, τα οποία έχουν υποστεί πτώση στη ζήτησή τους κατά 30%, λόγω του lockdown και της όλης ρευστής κατάστασης, αν και ανέκαθεν οι Έλληνες αλλά και οι Αγρινιώτες είχαν θετική στάση απέναντι στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, ανεξαρτήτως αν υπήρχε κάποια γιορτή ή έθιμο που τους «πρόσταζε» να γευτούν τις λιχουδιές των ζαχαροπλαστών και των αρτοποιών.

Ο Φίλιππος Τσούνης Πρόεδρος των Αρτοποιών Αγρινίου και Περιχώρων τόνισε: «το lockdown σίγουρα επηρεάζει τις πωλήσεις της βασιλόπιτας, αν και η αγορά στο θέμα αυτό έχει σχεδόν «πάγια» χαρακτηριστικά. Ο κόσμος λόγω του εγκλεισμού πειραματίζεται και παρασκευάζει μόνος του την βασιλόπιτα και αυτό το εισπράττουμε. Και για εμάς υπάρχει μια «φθορά», ωστόσο ζήτηση υπάρχει στα αρτοποιία μας για βασιλόπιτες και ως είθισται θα κορυφωθεί την παραμονή (σήμερα), όπως κάθε χρόνο. Φέτος όσο και ρευστά να είναι τα πράγματα ελπίζουμε σε κάτι καλό, γιατί εμείς χρόνια τώρα «ποντάρουμε» στην ποιότητα και την γεύση. Υπάρχουν και οι βασιλόπιτες των super markets που είναι κάκιστης ποιότητας με πολύ μεγάλο χρόνο που διατηρείται, κάτι που σημαίνει πως διαθέτουν κακή ποιότητα και πάρα πολλά συντηρητικά, εν αντιθέσει με τις βασιλόπιτες των αρτοποιείων, που διαθέτουν νωπά προϊόντα ζύμης. Φοβάμαι, έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση ο καταναλωτής έχει οδηγηθεί στα super markets, λόγω της κλειστής αγοράς που εμάς δεν μας βοηθάει και της μεγάλης προώθησης των super market. Τα τελευταία χρόνια δηλαδή η εκτίμησή μας είναι πως η βιομηχανία έχει κερδίσει ένα 15% μέσω της πώλησης βασιλόπιτας στα super market. Βέβαια, η ποιότητα της βασιλόπιτας από τον φούρνο της γειτονιάς υπερέχει από αυτή της μαζικής παραγωγής που προωθείται μέσω των super market. Οι καταναλωτές ας επιλέξουν και να εμπιστευτούν τα μαγαζιά της γειτονιάς τους».

Ο ζαχαροπλάστης Δημήτρης Βλάχος ανέφερε: «αντιλαμβανόμαστε πως φέτος η πώληση βασιλόπιτας δεν θα είναι όπως ήταν στο παρελθόν ή έστω και πέρσι. Η κατάσταση είναι πολύ ρευστή και ο κόσμος έχει επηρεαστεί ακόμη και ψυχολογικά. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φέτος δεν υπάρχουν ετεροδημότες θα επηρεάσει, συνεπώς αναμένουμε να δούμε σε τι βαθμό θα φτάσει η πτώση. Ανέκαθεν η κορύφωση της ζήτησης ήταν την τελευταία ημέρα και σ’ αυτό ελπίζουμε πολύ. Τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει σε κάποιο βαθμό και η πώληση βασιλόπιτας στα super markets, αλλά ο καταναλωτής επιλέγει τα τοπικά καταστήματα, δεδομένης και της σταθερής τιμής και φυσικά της ποιότητας».

Ο ζαχαροπλάστης Δημήτρης Παπαντώνης δήλωσε: «υπάρχει ενδιαφέρον φέτος για βασιλόπιτες, αλλά άλλαξαν τα μεγέθη των παραγγελιών. Λόγω του ότι δεν θα υπάρχουν μεγάλες παρέες και ετεροδημότες οι καταναλωτές θέλουν μικρότερες βασιλόπιτες. Οι βασιλόπιτες των super market απευθύνονται σε άλλο καταναλωτικό κοινό, οπότε η φθορά είναι μικρή. Υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια στροφή στην παραδοσιακή βασιλόπιτα, αλλά οι γνώμες διίστανται. Αρκετοί είναι αυτοί που θέλουν να υπάρχει μια έξτρα γέμιση ή κάτι διαφορετικό στην όψη της. Οι καταναλωτές πρέπει να ψωνίζουν στα καταστήματα που εμπιστεύονται».

 

Κων/νος Χονδρός Εφημερίδα Συνείδηση

Σούπερ μάρκετ – Καταστήματα: Το ωράριο λειτουργίας για σήμερα – Πότε θα είναι κλειστά

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr