ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΠαιδειαΕπέκταση ωραρίου στα ολοήμερα σχολεία: Καλή σκέψη με πολλά κενά – Επιφυλακτικοί οι δάσκαλοι του Αγρινίου

Επέκταση ωραρίου στα ολοήμερα σχολεία: Καλή σκέψη με πολλά κενά – Επιφυλακτικοί οι δάσκαλοι του Αγρινίου

Επέκταση ωραρίου στα ολοήμερα σχολεία: Καλή σκέψη με πολλά κενά – Επιφυλακτικοί οι δάσκαλοι του Αγρινίου

Επέκταση ωραρίου στα ολοήμερα σχολεία: Καλή σκέψη με πολλά κενά αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία τονίζει πως είναι επιφυλακτικοί οι δάσκαλοι του Αγρινίου απέναντι στην επέκταση του ωραρίου, καθώς τα υπάρχοντα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι πολλά.

Αναλυτικά το δημοσίευμα της εφημερίδας:

Αυξημένες προσλήψεις προσωπικού και κατάλληλες υποδομές σε πανελλαδικό επίπεδο απαιτεί – σύμφωνα με πολλούς εκπαιδευτικούς- η επέκταση του ωραρίου στα ολοήμερα σχολεία που εξήγγειλε η κυβέρνηση.

Η εξαγγελία  έγινε στο πλαίσιο της στήριξη της σύγχρονης οικογένειας και σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως από το Σεπτέμβριο το 50% των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών θα λειτουργούν ως τις 17.30, δηλαδή σε 5.000 τμήματα σε όλη τη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό θα ενισχυθεί η δημιουργική κατεύθυνση, με έμφαση στα εικαστικά, τη μουσική, τις τέχνες γενικότερα, ενώ παράλληλα θα ολοκληρώνεται και η μελέτη των μαθημάτων των παιδιών. Με αυτό τον τρόπο, θα μένει στα παιδιά πιο πολύς χρόνος για παιχνίδι και διάδραση με την οικογένεια.

Η επέκταση του ωραρίου που προγραμματίζεται κατά τα φαινόμενα θα αφορά και την περιοχή του Αγρινίου και γι’ αυτό ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου Ηλίας Παπαχρήστος μιλώντας στη «Σ» ξεκαθαρίζει πως είναι υπέρ της κίνησης αυτής, αλλά εκφράζει και τις επιφυλάξεις του για το πώς θα επιτευχθεί με τον καλύτερο τρόπο και προς όφελος των παιδιών, καθώς τα σημερινά δεδομένα δεν είναι ικανά να στηρίξουν ένα τέτοιο εγχείρημα, καθώς είναι και πολλά τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν στην περιοχή.

Ηλίας Παπαχρήστος : Εξαγγελία «φωτοβολίδα»

Συγκεκριμένα ο κ. Παπαχρήστος τονίζει: «πρέπει να αποσαφηνιστεί το πλαίσιο για τους διορισμούς που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Αν δεν κάνει κατανομή ανά θέση/ειδικότητα, οι 8.500 προσλήψεις είναι απλά ένας αόριστος αριθμός.

Στην Πρωτοβάθμια λ.χ. υπάρχουν δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, γυμναστές, μουσικοί, θεατρολόγοι, εικαστικοί κλπ, πολλές ειδικότητες.

Πρέπει να αποσαφηνιστεί πόσοι εκπαιδευτικοί θα είναι στην εκάστοτε ειδικότητα που στελεχώνει τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς τα κενά με βάση τους αναπληρωτές σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια είναι 35.000. Δεν υπάρχει σύσταση ειδικών θέσεων όπως λ.χ. οι θεατρολόγοι, οι εικαστικοί, οι μουσικοί κλπ.

Δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις για τέτοιες ειδικότητες και γι αυτό το ερώτημα είναι μεγάλο και σημαντικό. Πώς δηλαδή θα κατανεμηθούν όσοι θα προσληφθούν.

Πρώτα θα έπρεπε να προχωρήσουν από το Υπουργείο σε σύσταση οργανικών θέσεων τέτοιων ειδικοτήτων για να υπάρχει πλήρη εικόνα και ξεκάθαρη για το που βαδίζουμε και μετά να γίνουν οι προσλήψεις. Το αίτημά μας ήταν η σύσταση ειδικοτήτων.

Στην Αιτωλοακαρνανία λ.χ. ένας μουσικός συμπληρώνει το ωράριό του σε δύο σχολεία, συνεπώς, το κενό είναι λειτουργικό, αλλά δεν είναι οργανικό. Είμαστε επιφυλακτικοί, διότι κάνουν ανάποδη «πορεία» από αυτή που θα έπρεπε να κάνουν, ώστε να έχουν και οι ίδιοι καλύτερη εικόνα.

Στην Αιτωλοακαρνανία οι κενές οργανικές θέσεις δασκάλων είναι πάνω από 150, ενώ οι οργανικές θέσεις των νηπιαγωγών είναι 40 σχεδόν.

Ταυτόχρονα όμως υπάρχουν και λειτουργικά κενά, τα οποία είναι τα πραγματικά κενά. Για παράδειγμα, ένα μικρό σχολείο μπορεί να δουλεύει λειτουργικά με 3 δασκάλους και οργανικά να έχει 5 δασκάλους.

Τα λειτουργικά κενά γα το νέο σχολικό έτος θα προκύψουν σε λίγες ημέρες, καθώς αυτές τις ημέρες η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Αιτωλοακαρνανίας εργάζεται πάνω στο αντικείμενο αυτό, ώστε να γνωρίζει επ’ ακριβώς τι πρέπει να ζητήσει ως προς τον αριθμό των  εκπαιδευτικών και τις ειδικότητες από το Υπουργείο Παιδείας. Γενικότερα υπάρχει τάση μείωσης των μαθητών, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό και αυτό είναι ένας βασικός συντελεστής.

Αυτό έχει άμεση σχέση και με την εξαγγελία για την επέκταση του ωραρίου στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, η οποία για εμάς είναι «φωτοβολίδα», διότι δεν έγινε με βάση τα στοιχεία της χρονιάς και με βάση τον προγραμματισμό των αναγκών.

Πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς ζητήσαμε από τους γονείς να προχωρήσουν στην αίτηση εγγραφής στα ολοήμερα σχολεία. Το θέμα της επέκτασης του ωραρίου σχετίζεται άμεσα με τα κενά. Με βάση τις αιτήσεις που έχουμε θα πρέπει να καλύψουμε τα κενά».

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου Ηλίας Παπαχρήστος

«Μιλάμε για μια απλή φύλαξη των παιδιών ή για επανασχεδιασμό της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου»

Ο προβληματισμός των εκπαιδευτικός όμως σε σχέση με τα κενά ακουμπά και το τι ακριβώς θέλουμε να προσφέρει το ολοήμερο σχολείο στα παιδιά.

Ο Η. Παπαχρήστος επισημαίνει : «Τα περισσότερα ολοήμερα λειτουργούν μέχρι και τις 15:00. Ο προγραμματισμός γίνεται, ώστε το παιδί να είναι στο σχολείο από τις 8:00 μέχρι και τις 15:00, υπάρχουν και κάποια σχολεία που το ολοήμερο είναι μέχρι και τις 16:00.

Αν όμως προχωρήσουμε στην επέκταση του ωραίου και η ώρα λήξης του ολοήμερου είναι 17:30, οι 2,5 επιπλέον ωραρίου σημαίνουν σίγουρα επιπλέον ακόμη 3 διδακτικές ώρες, είτε με εκπαιδευτικό ειδικότητας, είτε με δάσκαλο.

Πως θα καλυφθούν οι ώρες αυτές εφόσον δεν υπάρχουν στον προγραμματισμό και υπάρχουν και κενά; Με την εξαγγελία συνεπώς πατάει στην ανάγκη του ολοήμερου, που πηγάζει από την δομή της σύγχρονης οικογένειας.

Το θέμα όμως είναι αν μιλάμε για μια απλή φύλαξη των παιδιών ή για επανασχεδιασμό της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου με άλλα χαρακτηριστικά.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ηλικιακός διαχωρισμός των παιδιών στο πλαίσιο του ολοήμερου σχολείου, παιδιά από την πρώτη δημοτικού μέχρι και την έκτη δημοτικού είναι μαζί στο ολοήμερο, δεν υπάρχει συνάφεια, δεν μπορεί να γίνει προετοιμασία για την επόμενη ημέρα κλπ.

Ακόμη – ακόμη σε πολλά σχολεία δεν υπήρχε σίτιση φέτος, δεν υπάρχουν χώροι για την σίτιση των παιδιών, δεν υπάρχουν χώροι για ξεκούραση των παιδιών, πως θα πάει το παιδί από το πρωί μέχρι και τις 6 το απόγευμα;

Δεν υπάρχει παράλληλη στήριξη στα ολοήμερα για τα παιδιά με δυσκολίες. Άρα λοιπόν αν θέλαμε να πάμε σε ουσιαστικά ολοήμερο σχολείο, θα έπρεπε να υπάρχουν άλλες στοχεύσεις και άλλος προγραμματισμός που φαίνεται πως δεν υπάρχει.

Επίσης, από την εξαγγελία για την επέκταση του ωραρίου στην υλοποίηση είναι μακρύς ο δρόμος.

Εννοείται το στηρίζουμε, αλλά δεν γίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Θεωρώ αν επιχειρηθεί να γίνει κάποια ρύθμιση το καλοκαίρι θα είναι για την κάλυψη κάποιων κενών.

Στην ειδική αγωγή και στις ειδικότητες στην Αιτωλοακαρνανία έχουμε κενά και συν τις συντάξεις που υπήρχαν τα τελευταία χρόνια τα κενά επανέρχονται στον αριθμό προηγούμενων ετών.

Στο Αγρίνιο η επέκταση του ωραρίου θα ισχύσει, εκτιμώ, καθώς μίλησε για πιλοτική εφαρμογή του 50% των τμημάτων των ολοήμερων.

Πανελλαδικά τα ολοήμερα σχολεία είναι πάνω από 2.500. Με αυτά τα δεδομένα καλύπτεται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και οι μεγάλες πόλεις όπως είναι και το Αγρίνιο, που υπάρχει ένα από τα μεγαλύτερα ΠΥΣΠΕ.

Είμαστε επιφυλακτικοί για το πώς θα λειτουργήσει η επέκταση του ωραρίου, μην ξεχνάμε πως φέτος υπήρχαν κενά σε μεγάλες τάξεις και δύσκολες.

Πρέπει να υπάρξει κάλυψη των κενών και θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα ασφυκτικό το χρονικό πλαίσιο για να γίνει κάτι τέτοιο, εφόσον μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο η εξαγγελία.

Πρέπει να προχωρήσει άμεσα το Υπουργείο σε ενημέρωση των Διευθύνσεων για αν δούμε πως θα κινηθεί και αν χρειάζεται να φτιάξουμε από την αρχή το λειτουργικό προγραμματισμό του εκάστοτε σχολείου και της εκάστοτε Διεύθυνσης, με βάση δηλαδή τους πόσους εκπαιδευτικούς θα χρειαστούμε επιπλέον, καθώς θα υπάρξουν, όπως λένε, και 8.500 προσλήψεις».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Αχελώος: Ο Αγοραστός βρίσκει «φαραωνικά» τα αιολικά, αντίθετα από την Εκτροπή!

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ