ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΑγρινιοΈμποροι Αγρινίου: «Να μην κλείσουμε ξανά»

Έμποροι Αγρινίου: «Να μην κλείσουμε ξανά»

Έμποροι Αγρινίου: «Να μην κλείσουμε ξανά»
  • Μία ακόμη «πρεμιέρα» για το λιανεμπόριο
  • Με το βλέμμα στην εορταστική περίοδο του Πάσχα οι έμποροι, αλλά και οι καταναλωτές
  • Τι αναφέρουν έμποροι του Αγρινίου για την επανεκκίνηση του κλάδου

Ικανοποίηση για το άνοιγμα του λιανεμπορίου εκφράζει ο εμπορικός κόσμος του Αγρινίου, παρά το γεγονός ότι η κίνηση είναι αρκετά συγκρατημένη προς το παρόν.

Ωστόσο οι έμποροι κοιτούν την επόμενη μέρα συνολικότερα, γιατί η ζημιά που έχουν υποστεί είναι μεγάλη, δεδομένου πως «έχασαν» στη διάρκεια των lockdown και εορταστικές περιόδους, που ο τζίρος τους ανέκαθεν ήταν ικανός να τους βοηθήσει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Χθες το λιανεμπόριο έκανε την τρίτη του επανεκκίνηση, όμως παραμένει μεγάλος ο προβληματισμός για το αν θα παραμείνει ανοιχτός ο κλάδος, για το αν θα καταφέρουν τα καταστήματα στο Αγρίνιο να δουλέψουν με το click away και το click inside και κυρίως για το αν ο κόσμος θα βγει για να ψωνίσει και να στηρίξει την τοπική αγορά.

Ο εμπορικός κόσμος πάντως και στο Αγρίνιο συνεχίζει να γωνιά για τυχόν «πισωγύρισμα», γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό και γιατί το εμπόριο στο σύνολο του επέδειξε σημαντική “στωϊκότητα”, αναμένοντας το Πάσχα για την επαναλειτουργία του, ζητώντας μια κάποια επιστροφή στην κανονικότητα. Το αίτημα του «ακούμπησε» και στην αγωνία της κυβέρνησης καθώς συνολικά ένας μήνας χωρίς λιανεμπόριο κοστίζει στο ελληνικό Δημόσιο περί τα 2 δισ. ευρώ, (τόσο λόγω των ενισχύσεων, όσο και των απωλειών εσόδων από φόρους).

Πως ψωνίζουμε

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, οι επισκέψεις των καταναλωτών στα εμπορικά καταστήματα θα γίνονται μόνο με ραντεβού και με τη χρήση sms στον αριθμό 13032 για διάστημα τριών ωρών και μία φορά την ημέρα. Ο καθένας αποστέλλει κενό μήνυμα από το κινητό του στον πενταψήφιο αριθμό 13032 και στη συνέχεια λαμβάνει γραπτό απαντητικό μήνυμα που επιβεβαιώνει τη δυνατότητα μετακίνησης αυστηρά για διάστημα τριών ωρών. Κατά τη μετακίνησή του οφείλει να φέρει μαζί του υποχρεωτικά την ταυτότητα του ή το διαβατήριό του και να είναι σε θέση να επιδείξει το απαντητικό μήνυμα, με το οποίο επιβεβαιώνεται η δυνατότητα μετακίνησης στο κινητό τηλέφωνό του.

Ο Παναγιώτης Μπεσίνης

Ο Παναγιώτης Μπεσίνης τόνισε: «ακόμη μια φορά νέα αρχή. Για τον εμπορικό κόσμο πάντα η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Η αλήθεια είναι όμως πως στη νέα αυτή αρχή οι τρικλοποδιές που μπαίνουν από την πλευρά των αλλοπρόσαλλων αποφάσεων της κυβέρνησης είναι πολλές και όσο και αν θέλουμε η νέα αρχή να είναι ουσιαστική και να είναι και ένα νέο ξεκίνημα για το εμπόριο, την οικονομία, την αγορά και την κοινωνία με όλες αυτές τις ανασχέσεις και τις αποτροπές και για τους εμπόρους και για τους καταναλωτές, θεωρώ πως είναι δύσκολο. Οι αποφάσεις είναι ανέξοδες, αλλά και αλλοπρόσαλλες με την έννοια πως ούτε υγειονομικά προστατεύουν, αλλά ούτε και την οικονομία την βοηθούν να ξεκινήσει. Πιστεύουμε πως είναι απαραίτητο οι ασφαλιστικές δικλίδες και τα υγειονομικά μέτρα πρέπει να είναι ρεαλιστικά και πραγματικά να βοηθούν στην αποτροπή της εξάπλωσης της πανδημίας. Όταν λειτουργούν ως ανάσχεση μόνο και μόνο για την λειτουργία του κλάδου μας, τα θεωρούμε απαράδεκτα. Παρ’ όλα αυτά εμείς θα κάνουμε ακόμη μια φορά προσπάθεια μόνοι μας και χωρίς βοήθειες και ελπίζουμε πως στο τέλος θα τα καταφέρουμε».

Η Χριστίνα Ψειμάδα

Η Χριστίνα Ψειμάδα ανέφερε: «είναι καλό που ανοίξαμε και πάλι, αλλά ήταν μεγάλο λάθος που είχαν τόσο καιρό κλειστό το λιανεμπόριο. Το άνοιξε – κλείσε ήταν για εμάς καταστροφή. Ο κόσμος είναι φοβισμένος, το λιανεμπόριο ήταν και είναι από τις λίγες επαγγελματικές δραστηριότητες, όπου ο ιός δεν έχει «έδαφος» για να εξαπλωθεί, προστατεύουμε τους πελάτες μας, τους εαυτούς μας και τις οικογένειές μας. Είναι ανεγκέφαλοι όσοι λαμβάνουν τέτοιες αποφάσεις, φαίνεται πως δεν έχουν επαφή με την καθημερινότητα του μέσου Έλληνα. Κανείς δεν γνωρίζει αν ανοίξαμε οριστικά ή μετά από κάποιο χρονικό διάστημα μας ανακοινώσουν πως θα κλείσουμε, μην ξεχνάτε πως κλείσαμε με 1.000 κρούσματα και ανοίγουμε με 4.000».

Η Γεωργία Γκούβελου

Η Γεωργία Γκούβελου σημείωσε: «υπάρχει μεγάλη ανησυχία για το άνοιγμα των καταστημάτων υπό τις συνθήκες αυτές. Δεν ξέρουμε αν θα είμαστε ανοιχτοί σε λίγο καιρό, δεν ξέρουμε πώς να κινηθούμε, αν ο κόσμος θα ανταποκριθεί με το click away και το click in shop καθώς έχει φανεί πως δεν γνωρίζει πώς να το λειτουργεί και φαίνεται πως δεν το προτιμάει, καθώς έχει μάθει να ψωνίζει αλλιώς. Θα κάνουμε παρ’ όλα αυτά την προσπάθειά μας. Οφείλει το Κράτος να προσπαθήσει να δώσει κίνητρα και βοήθεια στο λιανεμπόριο στον τομέα των εισφορών μας και με ό,τι άλλο σχετίζεται με τις υποχρεώσεις μας, ώστε να δούμε και εμείς με την σειρά μας πως θα τις διευθετήσουμε. Αγοράσαμε εμπορεύματα και φτιάξαμε βιτρίνες με την προϋπόθεση πως θα είμαστε ανοιχτοί, αλλά φοβόμαστε ότι θα κλείσουμε και πάλι. Υπάρχει πρόβλημα στα καταστήματα, δεν ξέρουμε αν θα πουλήσουμε και ταυτόχρονα είναι ζημιά για εμάς. Όπως κυλάει η αγορά δεν θα τα κερδίσουμε, ωστόσο αισιοδοξούμε και ξεκινάμε με καλή διάθεση για εμάς, το κλίμα της αγοράς και τους πελάτες μας».

Ο Θανάσης Τσούνης

Ο Θανάσης Τσούνης υποστήριξε: «η επανεκκίνηση είναι ελπιδοφόρα και μας γεμίζει με θετική ενέργεια, περιμένουμε από τον κόσμο να στηρίξει την τοπική αγορά, είναι πολύ σημαντικό. Ήδη παραλάβαμε συλλογές για την άνοιξη και το καλοκαίρι, βέβαια έχουν μείνει πολλά προϊόντα από το προηγούμενο διάστημα, του φθινοπώρου και του χειμώνα. Ελπίζουμε πως κάποια από αυτά ίσως «φύγουν» τώρα που ανοίξαμε και πάλι, αλλά τα περισσότερα τα έχουμε αποσύρει στην αποθήκη και θα τα βγάλουμε την επόμενη περίοδο με έκπτωση. Το πρόβλημα είναι μεγάλο και όλα αυτά που έχουν εξαγγελθεί είναι μόνο μια μικρή βοήθεια. Μετράμε τουλάχιστον ένα χρόνο κλειστοί, είναι μια ελάχιστη βοήθεια, όχι κάτι παραπάνω».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα Συνείδηση

Δείτε επίσης: Αιτωλοακαρνανία: Παρά τους ελέγχους της ΕΛ.ΑΣ., συνωστισμοί αλα take away

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr