ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΠαιδειαΕλληνική Pisa: Μόλις 10 σχολεία από την Αιτωλοακαρνανία

Ελληνική Pisa: Μόλις 10 σχολεία από την Αιτωλοακαρνανία

Ελληνική Pisa: Μόλις 10 σχολεία από την Αιτωλοακαρνανία

Μόλις 10 σχολεία από την Αιτωλοακαρνανία στην ελληνική Pisa όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, στην οποία ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων Αγρινίου Ηλίας Παπαχρήστος ανέφερε: «Η λογική της εύρεσης των αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος είναι σωστή, αλλά πρέπει πρώτα να επιλυθούν τα χρόνια προβλήματα στην εκπαίδευση»  

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας για τις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα από τους μαθητές δημοτικού στη Γλώσσα το 73% του συνόλου των απαντήσεων ήταν σωστές, αν και παρατηρήθηκαν προβλήματα στο συντακτικό. Στα μαθηματικά το 66,5% έδωσε σωστές απαντήσεις. Παρατηρήθηκε επίσης ότι στη Γλώσσα το 57% του συνόλου των απαντήσεων ήταν σωστές για τους μαθητές γυμνασίου, ενώ στα Μαθηματικά το αντίστοιχο ποσοστό έφθασε το 45,4%, δηλαδή περισσότεροι από τους μισούς είχαν λάθος απάντηση.

Η ανταπόκριση γενικότερα των μαθητών χαρακτηρίστηκε σχετικά ικανοποιητική, ωστόσο όπως επισημαίνει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων – Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θέρμου Ηλίας Παπαχρήστος «πρέπει πρώτα να επιλυθούν τα χρόνια προβλήματα στην εκπαίδευση και έπειτα να προχωρήσουμε».

Στόχος των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα ήταν η αποτύπωση του βαθμού ανταπόκρισης στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, και όχι η κατάταξη των μαθητών και των μαθητριών σε μία κλίμακα επιτυχίας. Για το λόγο αυτό δεν υφίσταται βαθμολόγηση με άριστα και βάση, αλλά ποσοστά σωστών, μερικώς σωστών και λανθασμένων απαντήσεων.

Στην Αιτωλοακαρνανία τα σχολεία που συμμετείχαν στην ελληνική PISA ήταν μόλις 10. Συγκεκριμένα ήταν τα δύο δημοτικά σχολεία του Παναιτωλίου, το δημοτικό της Γαβαλούς, του Θέρμου, ένα σχολείο της Νεάπολης, το δημοτικό του Περδικακίου Βάλτου, τρία δημοτικά σχολεία της Ναυπάκτου και ένα ιδιωτικό σχολείο του νομού.

O Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αγρινίου – Θερμου  Ηλίας Παπαχρήστος

Ειδικότερα, ο κ. Παπαχρήστος αναφερόμενος στην ελληνική Pisa τόνισε: «για τη νέα χρονιά δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει με την ελληνική PISA, έγινε σε ένα μικρό ενδεικτικό αριθμό σχολείων πανελλαδικά. Αυτό αποδεικνύεται από τον αριθμό των σχολείων που συμμετείχαν στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Την στιγμή δηλαδή που υπάρχουν 400 σχεδόν σχολεία στην Αιτωλοακαρνανία, η ελληνική Pisa εφαρμόστηκε σε μόλις 10 σχολεία.

Το εγχείρημα αυτό έρχεται ως μια προσπάθεια να εντοπιστούν οι αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος που έχει σχέση είτε με τα αναλυτικά προγράμματα, είτε με τον τρόπο της διδασκαλίας, σύμφωνα με την πρόθεση του Υπουργείου. Υπό την έννοια αυτή συμφωνούμε απόλυτα. Αν ήταν όμως υπό την έννοια του γραπτού διαγωνισμού για να αξιολογηθούν τα παιδιά και να βαθμολογηθούν δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε. Αν ήταν δυνατόν να συμφωνήσουμε να αξιολογηθούν και να βαθμολογηθούν μαθητές 11 ετών και 12 ετών. Όμως η λογική της εύρεσης των αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος είναι σωστή.

Βέβαια, με την ελληνική Pisa θεωρούμε πως κάνουμε μεγάλο «άλμα», αφήνοντας πίσω χρόνια προβλήματα στην εκπαίδευση, που έχουν εντοπιστεί και διαπιστωθεί επανειλημμένως, όπως επίσης έχουμε ζητήσει, επανειλημμένως την επίλυσή τους.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως μισθολογικά είμαστε στο χαμηλότερο επίπεδο της Ε.Ε., οι κτιριακές μας υποδομές υπολείπονται πάρα πολύ με σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά σχολεία, που συμμετέχουν στην ευρωπαϊκή Pisa, δεν υπάρχουν αίθουσες για ξεχωριστή διδασκαλία φυσικής που απαιτεί πειράματα, μουσικής κλπ. Στην προσχολική αγωγή, στην Αιτωλοακαρνανία τουλάχιστον, μισθώνονται καταστήματα για αίθουσες.

Τα αναλυτικά προγράμματα έχουν να αλλάξουν εδώ και 30 χρόνια. Η επιστημονική πλευρά του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει ασχοληθεί ουσιαστικά και σε βάθος με το ζήτημα, απλά ζητά να «τρέξουμε» ύλη, η οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν βοηθά στην εξέλιξη των παιδιών. Έχουμε στα σχολεία αναπληρωτές που την επόμενη χρονιά δεν ξέρουν που θα διδάξουν και αυτό είναι παγκόσμια ίσως πρωτοτυπία.

Υπάρχουν τόσα άλλα ζητήματα που οι κυβερνήσεις δεν τα επιλύουν και προχωράνε σε διορισμούς για να καλύψουν μόνο τις συνταξιοδοτήσεις που τα τελευταία χρόνια έχουν πάρει τη μορφή «κύματος» και δεν διορίζουν εκπαιδευτικούς για να καλύψουν τα όλα τα κενά. Δηλαδή ο αριθμός των αναπληρωτών παραμένει ίδιος κάθε χρόνο. Επίσης δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης ή όπου υπάρχουν δεν είναι επαρκώς στελεχωμένα. Συνεπώς η Πολιτεία πρέπει πρώτα να επιλύσει τα χρόνια προβλήματα και μετά να προχωρήσει σε άλλες μεθόδους.

Για την Pisa πρέπει να υπάρχει ουσιαστική διάθεση για να διορθώσουμε τις αδυναμίες μας που παρουσιάζονται μέσα από τέτοιες ενέργειες και όχι απλά να μένουμε στις διαπιστώσεις ή για να πούμε πως δεν είναι σωστοί οι εκπαιδευτικοί ή δεν γίνεται σωστά το μάθημα. Με αφορμή την Pisa πρέπει να διορθώσουμε πραγματικά τις αδυναμίες μας, αν επιλυθούν τα χρόνια προβλήματα, η Παιδεία θα αποκτήσει άλλη όψη και η ελληνική Pisa λ.χ. θα φέρει στην επιφάνεια «λεπτομέρειες» που θα εκκρεμούν».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Δήμος Αγρινίου: Τα πρώτα έργα του επόμενου προγράμματος ΒΑΑ

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ