ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΕλάχιστη Βάση Εισαγωγής: 10% των μαθητών εκτός ΑΕΙ

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: 10% των μαθητών εκτός ΑΕΙ

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής: 10% των μαθητών εκτός ΑΕΙ

Εκτιμήσεις για 10.000 κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια – Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας μιλά στη «Σ» για τις αλλαγές στην εκπαίδευση που επηρεάζουν και τους μαθητές

Παρά την εισαγωγή της Αιτωλοακαρνανίας στο «βαθύ κόκκινο» του υγειονομικού χάρτη της Ελλάδας και το γεγονός ότι όλα τα σχολεία, πλην των ειδικών, επέστρεψαν στην τηλεκπαίδευση, οι σημαντικές αλλαγές για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σχέση με την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ψηφίστηκαν ήδη και φέρνουν νέα δεδομένα.

Πλέον, βάσει της νέας υπουργικής απόφασης, ο ορισμός από τα Πανεπιστήμια της ελάχιστης και μέγιστης τιμής του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) έχει οριστεί ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021 – 2022 και εξής! Στο πλαίσιο των αλλαγών και της υπουργικής απόφασης ορίζονται ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. οι τιμές 0,80 και 1,20 αντιστοίχως.

Η θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας έγινε για την επιτυχή φοίτηση των εισακτέων στην εκάστοτε σχολή, την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών, αλλά και για την ορθολογικότερη κατανομή και χρήση των πόρων του εκάστοτε ΑΕΙ.

Ο Πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας Γιώργος Κατσίφας μιλώντας στην «Σ» για τα νέα δεδομένα, δήλωσε: «είναι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν σε βάθος διετίας ξεκινώντας όμως από φέτος. Εφαρμόζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που ψηφίστηκε και υποχρεώνει όλες τις σχολές να ορίσουν τη δική τους ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία κυμαίνεται από 0,8 μέχρι και 1,2. Εντός του Μαρτίου η κάθε σχολή θα επιλέξει ποιον συντελεστή επιθυμεί να εφαρμόσει. Θα ορίζεται ο μέσος όρος των γραπτών του κάθε επιστημονικού πεδίου λ.χ. πέρσι η βάση του πρώτου επιστημονικού πεδίου είχε βάση 11,1 περίπου, αν μια σχολή ορίσει ως Ε.Β.Ε. της 0,8 αυτό το 11,1 πάει σε 9,5 περίπου, κάτι που σημαίνει πως ένας μαθητής θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 9,5. Δεν θα έχεις την δυνατότητα να δηλώσεις σχολές με μικρότερη βάση εισαγωγής. Αν κάποια σχολή δηλώσει ως ΕΒΕ το 1,2 θα έχει ως συνέπεια να ανέβει και το περσινό 11,1 θα γίνει 12+ και 13+. Αυτό να τονίσουμε πως δεν σχετίζεται σε καμία περίπτωση με τη βάση του 10. Η συνέπεια των αλλαγών αυτών είναι ένα ποσοστό της τάξεως το 10% που με βάση τα περσινά δεδομένα εισάγονταν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα μείνει εκτός. Αυτό αφορά τα ΓΕΛ, αλλά κάτι αντίστοιχο θα ισχύσει και στα ΕΠΑΛ, στα οποία θα διαμορφωθεί ο μέσος όρος στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας και στα δύο μαθήματα ειδικότητας. Του χρόνου θα γίνει ακόμη ένα επιπλέον βήμα, κάθε σχολή δηλαδή θα ορίσει συντελεστή βαρύτητας ανά μάθημα, θα ορίσει λ.χ το μαθηματικό άλλον συντελεστή οπότε κάτω από λ.χ. 10 ή 12 ή 13 δεν θα δέχεται κανέναν φοιτητή. Θα δυσκολέψει πολύ τα παιδιά και θα αυξηθεί το ποσοστό που θα μείνει εκτός από τα ΑΕΙ, τόσο από τα παιδιά των ΓΕΛ, όσο και από τα παιδιά των ΕΠΑΛ, στα οποία το ποσοστό θα είναι μεγαλύτερο. Υπάρχει και μια επιπλέον αλλαγή που σχετίζεται με το μηχανογραφικό, η οποία όμως δεν σχετίζεται με την φετινή χρονιά. Του χρόνου το μηχανογραφικό θα κατατίθεται σε δύο φάσεις, στην αρχή θα υπάρχει περιορισμός στο πλαίσιο του οποίου τα παιδιά θα δηλώνουν μόνο μεταξύ 15 και 18 σχολών ανάλογα και το πεδίο τους και στην περίπτωση που δεν εισαχθούν σε μια από τις σχολές που επέλεξαν θα τους δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουν και άλλες σχολές, όπου εκεί θα μπορούν να είναι υποψήφιοι σε θέσεις σχολών, οι οποίες δεν έχουν καλυφτεί λόγω του πλαισίου που θα ισχύει. Βάσει απολυτηρίου θα μπορούν να εισαχθούν με αντίστοιχη διαδικασία και σε δημόσια ΙΕΚ».

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (Ο.Ε.Φ.Ε.) οι σχολές δεν θα περάσουν ως κατώτερο όριο για την εισαγωγή φοιτητών τα 7.000 με 8.000 μόρια, κάτι που είναι και ο στόχος του Υπουργείου ώστε να μην εισέχουν στα ΑΕΙ υποψήφιοι με βαθμολογίες 2 και 3. Επίσης, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, προκύπτει πως οι κενές θέσεις που θα δημιουργηθούν στα ΑΕΙ θα αγγίξουν ακόμη και τις 10.000, αν φυσικά οι αναλογίες κινηθούν όπως κινήθηκαν και πέρυσι.

Μετά τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις αυτές αναμένεται να γίνει ανακατανομή των θέσεων των εισακτέων στις σχολές, ώστε να μειωθεί ο μεγάλος αριθμός των κενών θέσεων, αλλά και να μετατραπούν οι σχολές που δεν θα δελεάσουν υποψήφιους σε τριετή τμήματα σπουδών με τεχνολογική κατεύθυνση!

Σχετικά με την έναρξη των δηλώσεων συμμετοχής των μαθητών για τις Πανελλήνιες ο κ. Κατσίφας τόνισε : «τα παιδιά τώρα το μόνο που έχουν να κάνουν, να δηλώσουν είναι ποιο πεδίο θα είναι υποψήφια, αν επιθυμούν να εξεταστούν σε κάποιο ειδικό μάθημα κλπ, δεν είναι η ουσιαστική δήλωση που συνοδεύεται με τα μηχανογραφικά. Η παρούσα δήλωση των παιδιών είναι ώστε να δουν τα στοιχεία οι σχολές και να οργανωθούν, όπως πρέπει και όπως θα διαμορφωθούν οι απαιτήσεις από τα παιδιά που αυτή την στιγμή είναι στην Γ Λυκείου. Η διαδικασία κατάθεσης των μηχανογραφικών θα μετατοπιστεί προς τα πίσω λόγω της πανδημίας. Λόγω της τηλεκπαίδευσης υποβάλαμε αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας να μειωθεί επιπλέον η ύλη, η οποία μειώθηκε σε ποσοστό 25% στην Γ Λυκείου. Επίσης η Ομοσπονδία διεκδικεί την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στην Α’ Λυκείου, γιατί τα παιδιά ως πρώτη τους χρονιά στο Λύκειο μπήκαν στην τάξη μέχρι και χθες ουσιαστικά δύο μήνες. Όπως και να έχει, το μάθημα στη σχολική αίθουσα δεν αντικαθίσταται με όσες ώρες τηλεκπαίδευσης και να γίνουν επιπλέον. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να τα αναλογιστεί σοβαρά όλα αυτά και να αναθεωρήσει και γιατί όχι να κάνει και δραστικές παρεμβάσεις ακόμη και στο Γυμνάσιο».

Κων/νος Χονδρός

Δείτε επίσης: Εσπερινά ΕΠΑΛ: Ζητούν εξαίρεση από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Χαριλάου Τρικούπη 26
30131 Αγρίνιο, GR
Τηλ: +30-2641039410
Email: info@sinidisi.gr