ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΔυτικη ΕλλαδαΔυτική Ελλάδα: 10 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ για τον τουρισμό – Με στόχο το Βιώσιμο Τουρισμό και τον Πολιτισμό

Δυτική Ελλάδα: 10 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ για τον τουρισμό – Με στόχο το Βιώσιμο Τουρισμό και τον Πολιτισμό

Δυτική Ελλάδα: 10 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ για τον τουρισμό – Με στόχο το Βιώσιμο Τουρισμό και τον Πολιτισμό

Να ανοίξει περισσότερο το βήμα της η Δυτική Ελλάδα στο κομμάτι του τουρισμού επιδιώκει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεσμεύοντας από το νέο ΕΣΠΑ που ξεκινά από τη νέα χρονιά 10 εκατ. ευρώ για την τουριστική προβολή της περιοχής. Απώτερος σκοπός σε συνδυασμό με πολλές ιδιωτικές επενδύσεις στο τομέα του τουρισμού που βρίσκονται στα σκαριά είναι η Δυτική Ελλάδα να αποκτήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» αυτού του βασικού βραχίονα της ελληνικής οικονομίας, καθώς σήμερα η περιοχή λαμβάνει το πολύ μόνο το 2% από κομμάτι του τουρισμού.

Τα προηγούμενα χρόνια η Περιφέρεια λάνσαρε την τουριστική ταυτότητα της περιοχής, το “Olympian Land”, αποσκοπώντας στην εύκολη αναγνωρισιμότητα, που έχει διεθνώς το όνομα «Ολυμπία». Τώρα, θα επιδιωχθεί το επόμενο βήμα…

Το Σχέδιο δράσης Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας, είναι διάρκειας 36 μηνών με τίτλο: «Δράσεις για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας και δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (Destination Management Organization-DMO)» και αφορά μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μέσω του σχεδιασμού συγκεκριμένης επικοινωνιακής στρατηγικής χρησιμοποιώντας στοχευμένα εργαλεία marketing τα οποία θα συνδράμουν στην ενδυνάμωση της τουριστικής ταυτότητας, μέσω της ανάδειξης του Πολιτισμού και του Βιώσιμου Τουρισμού.

Το νέο πρόγραμμα θα έχει ως στόχο να επεκτείνει την αναγνωσιμότητα και την ελκυστικότητα της Δυτικής Ελλάδας ως διακριτού προορισμού, που συνδυάζει τη μοναδική ιστορία, τη φυσική ομορφιά με τη γαστρονομία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά. Σ΄ αυτό το πλαίσιο, θα επικεντρωθεί στην παγίωση του «Olympian Land», ως ενός συνεπούς και ολοκληρωμένου brand identity, καθιστώντας τη Δυτική Ελλάδα τουριστικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης, Θα χρησιμοποιεί διάφορα μέσα και κανάλια επικοινωνίας, όπως η ιστοσελίδα, τα social media, τα ΜΜΕ, οι εκθέσεις και οι εκδηλώσεις, για να μεταδώσει το μήνυμά του και να δημιουργήσει μία δυναμική και διαδραστική κοινότητα. Επιπλέον, θα αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες και εργαλεία, όπως ψηφιακές εφαρμογές για νέα τουριστικά προϊόντα (κρουαζιέρες) και digital τουριστικούς οδηγούς για μια σειρά προορισμών.

Η δημιουργία ενός ισχυρού και ευρέως γνωστού brand identity, θα προσδώσει πλεονέκτημα στην Περιφέρεια σε μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική τουριστική αγορά. Ενώ η χρήση διαφορετικών μέσων και καναλιών επικοινωνίας, θα αυξήσει τη φήμη και τη δημοφιλία του «Olympian Land», διευρύνοντας, ταυτόχρονα, τα κοινά απεύθυνσης.

Φεστιβάλ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας: Με Φεστιβάλ Byron στο Μεσολόγγι

Επιπλέον, εντάσσεται για πρώτη φορά ειδικευμένο υποέργο τουριστικής προβολής με τίτλο «Φεστιβάλ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας». Το Φεστιβάλ θα περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά μεταξύ τους, αλληλοσυμπληρούμενα και χρονικά διαδεχόμενα θεματικά φεστιβάλ και κύκλους εκδηλώσεων, που θα πραγματοποιηθούν σε επιλεγμένα μέρη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν όλες οι επέτειοι των επόμενων χρόνων όπως τα 200 χρόνια από την Έξοδο του Μεσολογγίου (2026 – Μεσολόγγι), τα 200 χρόνια από το θάνατο του Λόρδου Μπάιρον (2024 – Μεσολόγγι), τα 200 χρόνια από την απελευθέρωση της Πάτρας (2028), τα 80 χρόνια από τη σφαγή των Καλαβρύτων (2023) και η επέτειος της Ναυμαχίας του Λεπάντο (Ναύπακτος). Ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη των εκδηλώσεων σε μια τριετία (2024-2027) με ελάχιστο αριθμό εκδηλώσεων τις 75 πρωτότυπες παραγωγές.

Οι τέσσερεις θεματικοί άξονες που προτείνονται, με βάση τις ιδιαιτερότητες και την ταυτότητα των περιοχών της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ενδεικτικά είναι οι εξής:

ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ: Πρόκειται για ένα τριήμερο εκδηλώσεων που πραγματοποιείται κάθε χρόνο το πρώτο Παρασκευο – Σαββατοκύριακο του Δεκεμβρίου, με αφορμή τη σφαγή των Καλαβρύτων που έλαβε χώρα στις 13 Δεκεμβρίου του 1943. Ως ιδανικό μέρος για να φιλοξενήσει το τριήμερο προτείνονται αποκλειστικά τα Καλάβρυτα, ή εναλλακτικά ανά έτος τα Καλάβρυτα, το Αγρίνιο και η Ναύπακτος.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ NOIR: Πρόκειται για μια εβδομάδα εκδηλώσεων πάνω στη θεματική της σύγχρονης αστυνομικής και noir λογοτεχνίας. Τοποθετείται χρονικά μέσα στον Φεβρουάριο κάθε έτους, και έχει ως κύρια εκδήλωση ένα διεθνές συνέδριο με προσκεκλημένους συγγραφείς από όλο τον κόσμο, που διαπρέπουν στο είδος. Προτείνεται η διεξαγωγή του και για τα τρία χρόνια στον Πύργο.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΠΕΡΑΣ: Αφορά σε Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής και σύγχρονης Μουσικής, Όπερας και Μουσικού Θεάτρου που θα πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, και θα αξιοποιεί σημαντικούς χώρους όπως για παράδειγμα το θέατρο Απόλλων και το Ρωμαϊκό Ωδείο στην Πάτρα, ο Απόλλωνας του Πύργου, το Παπαστράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο του Αγρινίου κοκ.

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΠΑΫΡΟΝ: Ένας μήνας εκδηλώσεων με αφορμή τις επετείους των 200 χρόνων από τον θάνατο του Λόρδου Μπάυρον (2024) και των 200 χρόνων από την Έξοδο του Μεσολογγίου (2026) δύο γεγονότων που πρόκειται να εορταστούν διεθνώς.

Του Δημήτρη Παπαδάκη – Εφημερίδα Συνείδηση

Ταξί: “Φρένο ” των οδηγών από 4 έως 7 Δεκεμβρίου

τελευταια νεα →

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ