ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΑιτωλοακαρνανιαΞηρομεροΔήμος Ξηρομέρου: Με το βλέμμα στην προσβασιμότητα

Δήμος Ξηρομέρου: Με το βλέμμα στην προσβασιμότητα

Δήμος Ξηρομέρου: Με το βλέμμα στην προσβασιμότητα

Πρόσβαση σε κάθε δημόσιο χώρο και κάθε δημόσιο κτίριο για ΑμεΑ, γυναίκες με παιδικά καροτσάκια επιχειρεί να εξασφαλίσει ο Δήμος Ξηρομέρου με σειρά παρεμβάσεων που προωθεί όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”. 

Αναλυτικά το δημοσίευμα: 

Με το «βλέμμα» στραμμένο στην καθημερινότητα, στην ασφαλή και ποιοτική μετακίνηση, η οποία εξασφαλίζει την πρόσβαση σε κάθε δημόσιο χώρο και δημόσιο κτίριο είναι η Δημοτική Αρχή Ξηρομέρου.

Δίνοντας προτεραιότητα στον περιπατητή και κυρίως στους συνανθρώπους μας με κινητικά προβλήματα (ΑμεΑ), αλλά και στις μητέρες με τα παιδικά καροτσάκια, αναμένεται να ξεκινήσει σειρά παρεμβάσεων στον Αστακό, στον Μύτικα, στις Φυτείες και στην Κανδήλα, σε πρώτη φάση, για να επιτύχει το στόχο αυτό, αν και ήδη στο πλαίσιο αναπλάσεων που έχουν ξεκινήσει στον Δήμο έχουν γίνει οι απαραίτητες παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της προσβασιμότητας.

Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό και χωρίς να προβλέπεται από το αντίστοιχο πρόγραμμα ήδη ο Δήμος Ξηρομέρου έχει βάλει μπροστά πλάνο, ώστε το Δημαρχείο Ξηρομέρου στον Αστακό να αποκτήσει ανελκυστήρα, ώστε να έχουν πρόσβαση στο εσωτερικό του όλοι οι δημότες με κινητικά προβλήματα και όχι μόνο, όπως επίσης και οι επισκέπτες της περιοχής.

Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Γιάννης Τριανταφυλλάκης μιλώντας στη «Σ» και αναπτύσσοντας αναλυτικά το θέμα και τον πλάνο του Δήμου επεσήμανε:

Ο Γιάννης Τριανταφυλλάκης

«Τα Σχέδια Αστικής Προσβασιμότητας (ΣΑΠ) ουσιαστικά είναι ένα εργαλείο αστικής ανάπτυξης και σχεδιασμού που ορίζονται από συγκεκριμένο ΦΕΚ που είχε εκδοθεί το Νοέμβριο του 2021 με συγκεκριμένες προδιαγραφές, όρους και οδηγίες, για να μπορούν να τα εκπονήσουν οι Δήμοι και η χρηματοδότηση ήταν μέσω του Πράσινου Ταμείου από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

Αφορά μελέτες για την προσβασιμότητα σε κοινόχρηστους χώρους και δημόσια κτίρια και τη δημιουργία βιώσιμης αστικής κινητικότητας, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να βλέπουμε και τον περιπατητή, αλλά κυρίως τους συνανθρώπους μας με προβλήματα κινητικότητας, τα Άτομα με Αναπηρίες, αλλά και τα μικρά παιδιά και τις μητέρες με τα παιδικά καρότσια.

Σκοπός είναι η δημιουργία δικτύου προσβασιμότητας στον αστικό χώρο. Το σχέδιο αυτό προτείνει μια σειρά έργων για να επιτευχθεί η προσβασιμότητα στους κοινόχρηστους χώρους και στα δημόσια κτίρια.

Καλύπτει τις απαιτούμενες διαμορφώσεις χώρων για την προσβασιμότητα και γίνεται από τους Δήμους. Ως Δήμος Ξηρομέρου προχωρήσαμε σε ΣΑΠ, όπου υπήρχε έντονη ανάγκη, δηλαδή στον Αστακό, στο Μύτικα, στις Φυτείες και στην Κανδήλα σε πρώτη φάση. Έχει κατατεθεί ο σχεδιασμός αυτός και είμαστε στην φάση να περάσει από την επιτροπή ποιότητας ζωής και μετά θα υποβληθεί στο αρμόδιο Υπουργείο. Πέρασε από όλα τα προηγούμενα στάδια, όπως και αυτό της διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία.

Πρέπει στο πλαίσιο του δικτύου προσβασιμότητας να εντάξουμε και τις πινακίδες που ίσως να δημιουργούν ένα δίκτυο προσβασιμότητας με πληροφορίες για άλλους χρήστες που δεν ζουν στην περιοχή. Το δίκτυο αυτό πρέπει να είναι ασφαλές, με υλικά κατάλληλα που να μην συνιστούν κίνδυνο για την υγεία κανενός και κυρίως ατόμων που πάσχουν από χρόνια προβλήματα, ενώ θα πρέπει να είναι απαλλαγμένο από κάθε πιθανό κίνδυνο.

Θα γίνουν δηλαδή παρεμβάσεις σε σχολεία, αν και ο Δήμος ήδη εκτελεί τέτοιες εργασίες στα σχολεία μέσα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ», παρεμβάσεις σε άλλα δημόσια κτίρια και δημόσιους χώρους, ακόμη και στο Δημαρχείο που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα.

Το πρόγραμμα καλύπτει τις παρεμβάσεις μέχρι και την είσοδο των κτιρίων και όχι στο εσωτερικό τους και γι’ αυτό φροντίσαμε να δημιουργήσουμε πλάνο για την κατασκευή ανελκυστήρα στο εσωτερικό του Δημαρχείου, ώστε οι συνάνθρωποί μας να έχουν την κατάλληλη πρόσβαση, όπου επιθυμούν στο Δημαρχείο.

Προβλέπεται επίσης η παρέμβαση στα πεζοδρόμια που πρέπει να γίνουν σύμφωνα με συγκεκριμένες  προδιαγραφές, αλλά και η δημιουργία κυκλικών διαδρομών για να είναι προσβάσιμος ο κάθε δημόσιος χώρος.

Με τα έργα των αναπλάσεων που εκτελούμε πραγματοποιούμε τέτοιες παρεμβάσεις, ενώ δημιουργούμε κι άλλες μελέτες στις οποίες λαμβάνουμε υπόψη τα ΑμεΑ και δημιουργούμε δίκτυα για τους πεζούς και ΑμεΑ, ενώ ανάλογα με τις μελέτες και τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα υλοποιούνται οι απαραίτητες παρεμβάσεις. Ο σχεδιασμός για γρήγορα αποτελέσματα είναι η ελαφριά υποδομή και η γρήγορη κατασκευή με χαμηλό κόστος».

Κωνσταντίνος Χονδρός – Εφημερίδα “Συνείδηση” 

Ναύπακτος: 13χρονοι διακινούσαν fake γυμνές φωτογραφίες συμμαθητριών τους     

 

 

 

τελευταια νεα →

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ