Δήμος Ξηρομέρου: Στοχεύει στο "χάρτη" του ποδηλατικού τουρισμού
«Είναι πολύ σημαντικό αυτό για τo Δήμο Ξηρομέρου και την εξωστρέφειά του. Έχουμε επενδύσει και στον εναλλακτικό τουρισμό και θεωρώ πως μέχρι στιγμής δικαιωνόμαστε, καθώς η προσέλευση του κόσμου αυξάνεται σταδιακά»
Δήμος Ξηρομέρου: Στοχεύει στο "χάρτη" του ποδηλατικού τουρισμού όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία συμμετέχει στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού στην Ελλάδα μέσω του δικτύου «Eurovelo»
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Στην Αιτωλοακαρνανία τουρίστες ποδηλάτες μόνο τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε κυρίως στην περιοχή της Αμφιλοχίας ή και του Μεσολογγίου, ωστόσο, ο ποδηλατικός τουρισμός στην Ευρώπη είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος και γι' αυτό υπάρχει συνολικός σχεδιασμός για να απαντηθεί και στη χώρα μας. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού αυτού έχουν ενταχθεί και Δήμοι που μέχρι τώρα ήταν «εκτός» του «χάρτη» των ποδηλατών – τουριστών.
Ο Δήμος Ξηρομέρου είναι μεταξύ των Δήμων της περιοχής και της χώρας που συμμετέχουν στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού στην Ελλάδα μέσω του δικτύου «Eurovelo»!
Το «Eurovelo» είναι ένα ποδηλατικό δίκτυο διασύνδεσης ευρωπαϊκών χωρών, βασικός άξονας τόνωσης του ποδηλατικού τουρισμού σε κάθε χώρα την οποία διασχίζει, το οποίο όταν θα ολοκληρωθεί υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 70.000 χλμ!
Μέσα από τη συνεργασία του Δήμου Ξηρομέρου με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Θύμιου Μπακογιάννη, του Εθνικού Συντονιστή για το «Eurovelo» στην Ελλάδα, «Πόλεις για Ποδήλατο» και μετά από συγκεκριμένα βήματα, ο Δήμος Ξηρομέρου στοχεύει στην ολοκλήρωση και πιστοποίηση του έργου σύμφωνα με τις προδιαγραφές της «European Cyclists Federation», που αποτελεί τον φορέα υλοποίησης του «Eurovelo» σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Γιάννης Τριανταφυλλάκης μιλώντας στη «Σ» επεσήμανε: «Είναι πολύ σημαντικό αυτό για τo Δήμο Ξηρομέρου και την εξωστρέφειά του. Επενδύουμε και θέλουμε να επενδύσουμε περεταίρω στο τουριστικό προϊόν, παρά τις δυσκολίες οικονομοτεχνικής φύσεως που έχει ένας Δήμος σαν αυτός του Ξηρομέρου. Έχουμε επενδύσει και στον εναλλακτικό τουρισμό και θεωρώ πως μέχρι στιγμής δικαιωνόμαστε, καθώς η προσέλευση του κόσμου αυξάνεται σταδιακά».
Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο project που είναι σε εξέλιξη σημείωσε: «είναι μια πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία ουσιαστικά που αφορά διάφορες χώρες της ΕΕ. Ο Δήμος Ξηρομέρου συμμετέχει στο πρόγραμμα και στη φάση της διαβούλευσης με το συναρμόδιο υπουργείο που είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Ο Δήμος έχει εκφράσει απόψεις επί του σχεδίου κατά τη διαβούλευση. Ουσιαστικά μιλάμε για μια διαδρομές πολύ μεγάλες, πάρα πολλών χιλιομέτρων, που περιλαμβάνουν πόλεις και χωριά της Ευρώπης και απευθύνονται στους ποδηλάτες.
Ο Μύτικας και ο Αστακός εντάσσονται στη διαδρομή 8 του δικτύου EUROVELO. Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε από τα 2019 – 2020 και εξελίσσεται. Ουσιαστικά υπάρχουν ειδικοί χάρτες για τους ποδηλάτες μεγάλων αποστάσεων, οι οποίοι συμβαδίζουν με την ευρωπαϊκή τάση να ταξιδεύουν στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας τουρίστες με ποδήλατο.
Είναι «πράσινο» και κάτι καινούργιο για την περιοχή μας, είναι εναλλακτικός τρόπος τουρισμού και αθλητισμού. Τα τελευταία χρόνια η περιοχή μας βλέπει συνεχώς όλο και περισσότερους ποδηλάτες να διέρχονται και αυτό είναι ευχάριστο.
Θα υπάρχουν ειδικές σημάνσεις και ειδικές διαδρομές. Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι Δήμοι που συμμετέχουν μόνο όφελος μπορεί να έχουν. Ήδη ο Δήμος Ξηρομέρου είναι στην πλατφόρμα του EUROVELO, όπως και άλλοι Δήμοι της περιοχής και της χώρας.
Όσοι Ευρωπαίοι επιλέγουν για την μετακίνησή τους το ποδήλατο έχουν γνώση για την διαδρομή 8 και κατ' επέκταση για το Δήμο Ξηρομέρου. Η Ελλάδα μάλιστα προσελκύει τουρίστες και με αυτό τον τρόπο, ο οποίος είναι ακόμη στα σπάργανα για την περιοχή μας και τη χώρα μας.
Δεν ήταν κεντρική επιλογή του Δήμου, επιλεχθήκαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που ασχολείται με το συγκεκριμένο project και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Χωροταξίας λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που διαθέτει, ενώ από την πλευρά του ο Δήμος Ξηρομέρου προσπαθεί να ενισχύει την θέση του, τόσο στη φάση της διαβούλευσης, όσο και στη φάση υλοποίησης που θα έρθει αργότερα.
Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση"